• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 29 فروردین 1400
کد مطلب : 128445
+
-

وداع تلخ سردار بی‌مدال

فریدون قنبری، قهرمان کشتی آسیا و جوانان جهان در ‌43سالگی درگذشت

وداع تلخ سردار بی‌مدال

فریدون قنبری، قهرمان کشتی جوانان جهان در سال1997 و قهرمان آسیا در سال2004 روز گذشته به‌دلیل بیماری پانکراتیت نکروزان درگذشت. این قهرمان کرمانشاهی در دوران کشتی‌اش بسیاری از بزرگان دنیا را شکست داد اما هیچ‌گاه به یک مدال جهانی که کمترین حقش بود، نرسید. منصور برزگر، مربی نام‌آشنای کشتی آزاد درباره فریدون قنبری گفته بود که اگر یک مشاور خوب در کنارش داشت، چندین مدال جهانی و المپیک می‌گرفت. قنبری از پدیده‌های کشتی ایران بود که هرگز درست مدیریت نشد و بیشتر از اینکه به‌خاطر سبک کشتی‌اش شناخته شود، به‌دلیل حواشی اطرافش بر سر زبان‌ها افتاد. کشتی‌گیری که تمام 84کیلویی‌‌های دنیا به توانایی‌هایش اذعان داشتند و توانسته بود رومرو کوبایی (قهرمان جهان و المپیک) را شکست دهد، بدون کسب مدال جهانی که کمترین حقش از کشتی بود، از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. او سال2003 فرد منتخب کشتی برای اعزام به رقابت‌های جهانی نیویورک بود اما به‌دلیل یک درگیری در اردوی تیم‌ملی از تیم اعزامی خط خورد. ملی‌پوش تیم‌ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی2005 بوداپست بارها از خطرات مختلف جان سالم به در برد ولی بیماری زمینگیرش کرد و پس از بستری‌شدن طولانی‌مدت در بیمارستان در نهایت روز 28فروردین‌ماه تسلیم فرشته مرگ شد.
آذرماه سال95 بود که از شهرستان صحنه کرمانشاه خبر رسید به‌خودروی 206قنبری یک خشاب تیر کلاشینکف شلیک شده که 4تیر  به خود او اصابت کرده بود ولی خبر خوشحال‌کننده‌ این بود که به‌دلیل قوای بالای جسمانی که به لطف روزهای قهرمانی‌اش داشت، از این سوءقصد جان سالم به در برده است. 
 فریدون قنبری از ابتدای سال‌جاری به‌دلیل بیماری پانکراتیت نکروزان در بیمارستان کرمانشاه بستری شده، روز بیستم فروردین‌ماه تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، اوروز گذشته با افت فشار شدید مواجه شد و تلاش پزشکان برای نجات جانش حاصلی نداشت. فریدون قنبری با وجود حواشی مختلفی که داشت، ورزشکاری محجوب و مظلوم بود و اگر اندکی با سیاست یا ملاحظه رفتار می‌کرد به دلایل مختلف بارها از تیم ملی خط نمی‌خورد. بدرود سردار بی‌مدال کشتی.

این خبر را به اشتراک بگذارید