• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 28 فروردین 1400
کد مطلب : 128361
+
-

خبرهای کوتاه/ 9موزه در سال1400 افتتاح و تکمیل می‌شوند

معاون میراث فرهنگی از افتتاح 6موزه و تکمیل 3 موزه استانی در سال1400 خبر داد و گفت: ۴موزه در استان خراسان رضوی شامل موزه آب در گناباد، موزه بجستان، موزه نسخ خطی در تایباد و موزه مردم‌شناسی در بردسکن افتتاح می‌شود. محمدحسن طالبیان به ایرنا افزود: امسال علاوه بر افتتاح موزه مفاخر فارس و یک موزه در شهر سرخه در استان سمنان، موزه استانی یاسوج و مخزن امن قم و هچنین فاز اول ساختمان موزه منطقه‌ای خوزستان تکمیل می‌شود.

  تأمین حداقل حقابه جاجرود در انتظار توافق با وزارت نیرو
رئیس اداره محیط‌زیست طبیعی حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اشاره به لزوم توافق سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت نیرو بر سر تامین میانگین حداقل نیاز آبی زیست‌محیطی رودخانه جاجرود گفت: این حداقل‌ها در شرایط خشکسالی، نرمال و ترسالی محاسبه شده و به تأیید سازمان حفاظت محیط‌زیست رسیده و اکنون این سازمان در انتظار برگزاری نشستی در این زمینه با وزارت نیرو است. امیرعباس احمدی به ایسنا افزود: دانشگاه شهید بهشتی طی یک‌سال نیاز آبی زیست‌محیطی رودخانه جاجرود که به 2سد لتیان و ماملو می‌ریزد را مطالعه و حداقل این نیاز آبی را در 3مدل مختلف شرایط نرمال، ترسالی و خشکسالی تعیین کرد.

  باب عالی کاخ گلستان پس از 40سال گشوده می‌شود
تنها در ورودی تاریخی کاخ گلستان پس از ۴۰سال از سمت خیابان ناصر خسرو در هفته میراث فرهنگی(هفته آخر اردیبهشت) بازگشایی می‌شود و آفرین امامی، مدیر کاخ گلستان در این‌باره به مهر گفت: قرار است در قدیمی و تاریخی کاخ گلستان که از آن به‌نام باب عالی یاد می‌شود، در هفته میراث فرهنگی بازگشایی شود. او افزود: قرار بود این اتفاق در اواخر سال۹۹ بیفتد اما مدتی این کاخ به‌دلیل شیوع کرونا تعطیل بود. به‌گفته آفرین امامی، باب عالی در دوره قاجار محل رفت‌وآمد اختصاصی شاهان بود ولی در دوره پهلوی دوم برای استفاده از کتابخانه سلطنتی آن هم به‌صورت موردی باز می‌شد.

  حوض سلطان قم، منطقه نمونه گردشگری می‌شود
سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اعلام اینکه دریاچه حوض سلطان قم به منطقه نمونه گردشگری تبدیل می‌شود اعلام کرد: استفاده از جامعه محلی و عشایر ایل کلکو در منطقه نمونه گردشگری حوض‌سلطان قم علاوه بر اشتغال، جاذبه گردشگری ایجاد می‌کند. به‌گزارش ایرنا، علیرضا ارجمندی در دیدار با سرمایه‌گذار و مشاور منطقه نمونه گردشگری حوض‌سلطان قم افزود: دریاچه حوض‌سلطان، بزرگ‌ترین آینه طبیعی کشور و یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان محسوب می‌شود که میلیون‌ها مسافر در سال از کنار آن عبور می‌کنند و با احداث منطقه نمونه گردشگری، اقامتگاه و پایگاه رصد ستارگان می‌تواند به افزایش مدت ماندگاری و اقامت مسافران در استان قم کمک کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید