• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 28 فروردین 1400
کد مطلب : 128351
+
-

قیمت غذاهای آماده اوج گرفت

قیمت انواع غذاهای آماده و نیمه‌آماده و به‌ویژه ساندویچ‌های سرد سوپرمارکتی بین 10 تا 30درصد افزایش یافت. به گزارش همشهری، تعطیل‌شدن رستوران‌ها، فست‌فودها و مراکز تهیه غذا در کشور با شروع ماه رمضان، روی قیمت تمام غذاهای آماده تأثیر گذاشت و از یکی دو هفته پیش از آغاز‌ ماه رمضان شرکت‌های تولیدکننده این محصولات، یکی‌یکی قیمت تولیدات خود را افزایش دادند.
انواع ساندویچ‌های پانی، نامی‌نو، کاله، هرمس، رباط و تلاونگ که معروف‌ترین برندهای تولید ساندویچ سرد هستند در این مدت بین 2 تا 5هزار تومان گران‌تر شده‌اند. به‌طور مثال قیمت ساندویچ‌های آماده کاله از 17هزار و 900 به 19هزار و 900 رسیده و رباط هم نرخ ساندویچ‌های خود را از 19هزار تومان به 25هزار تومان رسانده است. دیگر غذاهای سرد نیز به همین نسبت و حتی بیش از این افزایش قیمت داشته‌اند؛ قیمت الویه‌های 500گرمی نامی‌نو با 40درصد افزایش از 20هزار تومان به 28هزار تومان رسیده و انواع 200گرمی نیز از 10هزار به 14هزار تومان افزایش قیمت داشته‌اند. ساندویچ‌های آماده از سال گذشته و با شیوع کرونا به‌دلیل نگرانی مردم از چگونگی رعایت مسائل بهداشتی در رستوران‌ها و فست‌فودها رونق گرفت و بازار این محصولات داغ شد. امسال نیز با اینکه فعالیت مراکز تهیه غذا و رستوران‌ها به‌صورت بیرون‌بر با وجود محدودیت‌های قرنطینه‌ای جدید تهران بلامانع اعلام شده، شروع‌ماه رمضان مصرف این ساندویچ‌ها را افزایش داده و بسیاری از کسانی که به هر دلیل نمی‌توانند روزه بگیرند، این ساندویچ‌ها و غذاهای آماده مثل الویه و سالاد ماکارونی را به‌دلیل عدم‌ نیاز به گرم‌کردن، بهترین گزینه برای مصرف در ادارات و دیگر محل‌های کار می‌دانند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید