• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 30 فروردین 1397
کد مطلب : 12812
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/x2Al
+
-

با مردم

با مردم

@  بازار اجاره بها قانونمند شود

سلام. در روزنامه مورخه 29فروردین مطلبی را در این ستون با عنوان ساماندهی اجاره‌بها نوشته بودید که خواسته بسیاری از مستأجرانی مانند من است. در میان کاهش هر روزه قدرت خرید مردم، افزایش قیمت اجاره بها معضلی است که ترس از بی‌خانمانی را برای بسیاری از اقشار متوسط و ضعیف جامعه به همراه داشته است. متأسفانه به‌دلیل نبود قانون مشخص در زمینه اجاره مسکن، موجران با اعمال نرخ‌های نجومی هر طوری که دلشان می‌خواهد نرخ‌ها را اعلام می‌کنند و این اقدام باعث سخت‌تر شدن شرایط زندگی مردم می‌شود. این درحالی است که با وجود حرف‌های شعاری و نسخه‌های بسیار مسئولان اما تاکنون هیچ فکری برای جیب کوتاه مردم و قد بلند اجاره بها نشده است. به‌نظرم دولت به‌ویژه وزارت راه و شهرسازی باید برای حل مشکل مستأجران لایحه‌ای را به مجلس بفرستد تا بازار اجاره بها قانونمند شود.
2132...0939

@  تأخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان

با سلام. باز هم تأخیر در پرداخت حقوق کارگران بازنشسته تامین‌اجتماعی. تازه عید تمام شده، بی‌پول هستیم، صاحبخانه اجاره می‌خواهد، شهریه دانشگاه بچه‌ها پرداخت نشده است، بانک باز‌پرداخت وام را می‌خواهد، اقساط عقب‌افتاده داریم، جیبمان مثل همیشه خالی‌تر از سفره مان است و پنجشنبه و جمعه هم که ادارات تعطیل هستند! آیا شنبه اول اردیبهشت، حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود؟ آیا مظلوم‌تر از بازنشستگان داریم؟ درحالی‌که همیشه با تأخیر حقوق آسیب‌پذیرترین قشر جامعه را پرداخت می‌کنند، اما کسی پاسخگوی ما نیست! لطفا این مشکل همیشگی ما بازنشستگان تامین اجتماعی را منعکس کنید.
5947...0912

  بسیار زیبا منتشر می‌کنید

سلام. پیام‌هایی که مردم برای شما ارسال می‌کنند را بسیار زیبا در این ستون منتشر می‌کنید. انتظار می‌رود مسئولان هم نیم نگاهی به مشکلات مردم داشته باشند و آنها را پیگیری کنند. در خیابان نبرد جنوبی در شهرک گلسرخ، با اینکه چندین تابلوی حمل با جرثقیل وجود دارد، اما متأسفانه پلیسی نیست که اعمال قانون کند. البته بعضا که ساکنان مشکل را پیگیری می‌کنند پلیس راهور حضور پیدا می‌کند، اما با رفتن پلیس مشکل همچنان باقی می‌ماند. هرچند انتظار می‌رود شهروندان خودشان به قوانین و تابلوهایی که نصب شده است احترام بگذارند، اما پلیس راهور باید در اینگونه موارد با گشت‌زنی‌های مداوم و اعمال قانون شهروندان را وادار به رعایت قانون کند.
یک ساکن خیابان نبرد جنوبی

  کندی در اجرای پروژه‌های عمرانی مترو

با سلام. مدتی است اجرای پروژه‌های عمرانی به‌خصوص در شرکت مترو دچار کندی شده است. مردم شاهد هستند که کارهای ساخت و افتتاح و بهره‌برداری شرکت مترو در ایستگاه‌ها و خطوط جدید به کندی پیش می‌رود. امیدواریم شورای شهر با سرعت بخشیدن در انتخاب شهردار جدید پایتخت، باعث پیگیری توسعه مترو و گسترش حمل‌ونقل عمومی برای استفاده شهروندان شود.
یک شهروند از تهران

  بیمه خدمات طب سنتی

با عرض سلام و خسته نباشید. تصویب قانون تعرفه‌گذاری و بیمه خدمات طب سنتی، تصمیمی پسندیده و عادلانه بوده و منفعت بسیار زیادی برای مردم خواهد داشت. طبق آمار کارشناسان برخی بیماران که تعدادشان هم کم نیست، ناچارند از داروهای طب سنتی استفاده کنند. لذا تعرفه‌گذاری و بیمه شدن خدمات طب سنتی توسط مسئولان نشان می‌دهد که خدمات این طب در بین متولیان نظام سلامت جدی گرفته شده است.
بلغار از تهران

  مسدود کردن کارت حکمت

سلام. به‌عنوان بازنشسته نیروهای مسلح چند سال قبل لوازم خانگی از فروشگاه اتکا به‌صورت اقساطی خریداری کردم، که هرماه مبلغی از فیش حقوقی من کسر شده است. درحالی‌که مبلغ یک میلیون و 200‌هزار تومان از مابقی اقساط من مانده است، سازمان اتکا کارت حکمت مرا مسدود و اعلام کرده باید باقیمانده اقساط خود را به‌صورت نقدی پرداخت کنید! هربار که برای پیگیری مراجعه می‌کنم کسی پاسخگوی این اقدام نیست. لطفا به مسئولان سازمان اتکا بگویید وقتی کالایی را به‌صورت اقساطی به بازنشستگان تحویل داده‌اند، چرا فعال کردن کارت حکمت را منوط به تسویه نقدی مابقی اقساط می‌کنند؟
6368...0990

  مرمت و بهسازی مسیر خط ویژه

سلام. اتوبوس‌های بی‌آر‌تی در مسیر خط ویژه اتوبان امام علی(ع) به‌صورت شبانه‌روزی خدمت‌رسانی به شهروندان را انجام می‌دهند، اما متأسفانه در بسیاری از نقاط این مسیر به‌خصوص در برخی از ایستگاه‌ها، وجود چاله‌های زیاد باعث وارد شدن خسارت به این اتوبوس‌ها می‌شود. به‌عنوان نمونه مسئولان ذی‌ربط می‌توانند با حضور در ایستگاه شهید محلاتی شمال این مشکل را از نزدیک مشاهده کنند. امیدواریم مسئولان ذی‌ربط نسبت به مرمت و بهسازی این مسیر اقدام کنند. البته پیش از این چندین بار این موضوع را به سامانه 1888و 137اطلاع داده‌ایم اما ترتیب اثر نداده‌اند. لطفا منعکس کنید.
یک شهروند از تهران

  نظارت بر کار پیمانکاران

با سلام و وقت به‌خیر به شما دست‌اندرکاران روزنامه همشهری. سال‌هاست سازمان آب و فاضلاب در مناطق مختلف پایتخت، لوله‌گذاری‌های اتصال به اگو را به شرکت‌های پیمانکاری واگذار کرده است. گلایه این است که چرا هیچ‌گونه نظارتی بر عملکرد این شرکت‌ها ندارند؟
غریب نواز از تهران

  قانون همسان‌سازی‌

با مدرک فوق لیسانس با32سال خدمت وگروه 17 نظام هماهنگ حقوق از سازمانی بازنشسته شده‌ام. اما دریافتی‌ام 2میلیون و 200هزارتومان است. آیا با قانون همسان‌سازی‌ این عادلانه است؟
0138...0938

لطفاً نظرات خود را درخصوص مطالب روزنامه با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید