• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 24 فروردین 1400
کد مطلب : 128104
+
-

گپ روز / تعطیلی‌هایی که راهگشا نیستند

تهیه‌کننده «تفریق»‌ از تعطیلی پروژه‌های سینمایی گفت

گپ روز / تعطیلی‌هایی که راهگشا نیستند

فهیمه پناه‌آذر- روزنامه‌نگار

تصمیم ستاد کرونا و تعطیلی ۱۰روزه گروه‌های مشخص شده اول از همه برای گروه‌های نمایشی و سینما اجرایی شد. تصمیمی که تولید فیلم‌های سینمایی را متوقف کرد و یکی از این فیلم‌ها«تفریق» به کارگردانی مانی‌ حقیقی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی بود. فیلمی که یک ‌ماه از فیلمبرداری آن گذشته است. فیلمبرداری «تفریق» با بازی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی از اسفند سال گذشته آغاز شد و بعد از پایان وضعیت قرمز کرونا در تهران پیگیری می‌شود. با تهیه‌کننده این فیلم گفت‌و‌گو کرده‌ایم که در زیر می‌خوانید.
تعطیلی پروژه‌های سینمایی و توقف تولید فیلم‌ها به‌طور حتم در زمانبندی و برنامه‌ریزی خلل ایجاد می‌کند. حالا این مشکلات «تفریق» را هم گرفتار کرده است؟
بیش از یک سال درگیر ویروس هستیم. به‌طور حتم تعامل همکاران سینمایی با یکدیگر زیاد است و با همدلی‌ای که وجود دارد از این روزهای سخت عبور خواهیم کرد. اما با توجه به آنچه می‌بینیم و اخباری که پیگیری می‌کنیم در این وضعیت کرونایی، حال و روز پروژه‌های سینمایی خیلی بهتر از وضعیت شهری ، اداره‌ها ، دادگستری‌ها و... است. ما خودمان در پروژه با وجود تعداد افرادی که همکاری داشتند کنترل بیشتری داشتیم و پروتکل‌ها رعایت می‌شد. همه ما در روز نزدیک به ۱۲ساعت در کنار هم بودیم و همه‌‌چیز رعایت می‌شد اما این تعطیلی به‌طور حتم تیم ما را بیشتر در معرض ویروس قرار می‌دهد. حالا پراکنده شده‌ایم. رفت‌وآمدها در شهر بیشتر شده است و افراد هم بیشتر در معرض ویروس هستند. حداقل این بود که حتی ایاب و ذهاب همکاران ما با سرویس شخصی بود اما حالا همه برای دیگر کارهایشان در روز از وسایل عمومی استفاده کرده و کارهایشان را در اداره‌های شلوغ انجام می‌دهند.
معتقدید این تعطیلی فایده‌ای ندارد؟
زمانی نتیجه می‌گیریم که این تصمیم به شکل کامل اجرایی ‌شود. تعطیلی موزه پول و برخی از موزه‌ها که در این ماه‌ها و حتی سال‌ها بازدید‌کننده‌ای نداشته و ندارد چقدر مؤثر است؟ تعطیلی تئاتر و سینما که در این ماه‌ها مخاطبان کمی داشتند چقدر می‌تواند تأثیرگذار باشد. اما در کنار اینها اداره‌های دولتی شلوغ هستند. رفت‌و‌آمد همراه با ترافیک است. به‌نظرم این تصمیم یک فشار کمدی است که وارد می‌شود.
با توجه به تعطیلی‌ها و شاید مستمرشدن آن، برای «تفریق» چگونه برنامه‌ریزی شده است؟
با توجه به وضعیت موجود هیچ چشم‌اندازی نمی‌توان متصور شد. اینکه مسئولان چه برنامه‌ای برای مهار این ویروس دارند. دچار یک سردرگمی هستیم. نه طرح و برنامه‌ای است و نه خبری از واکسیناسیون. با این وضعیت باید با مراقبت به کارهایمان نیز برسیم. ما مجبور هستیم تولید را ادامه و فیلم را تمام کنیم. اما حتما باید قوانین را هم رعایت کنیم و با تمام شدن این تعطیلی کار را از سر می‌گیریم. روند کار و ادامه کار نیز با توجه به شرایط سینما در این روزها خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید