• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
سه شنبه 24 فروردین 1400
کد مطلب : 128046
+
-

تازه‌های نشر/ کشاورزی ایران در دوره قاجار


کتاب «کشاورزی ایران در دوره قاجار» نوشته «ویلم فلور» را شهرام غلامی به فارسی برگردانده که به تازگی از سوی انتشارات علمی و فرهنگی در 730صفحه منتشر شده است. در این کتاب به روش‌های زراعت، آبیاری و کاشت بذرها، پرورش چهارپایان، جنگلداری و ماهیگیری در دوره قاجار پرداخته می‌شود و تولید محصولات کشاورزی ایران در این دوره، از برنج، جو و گندم و دیگر محصولات خوراکی تا‌ تریاک و تنباکو به تفصیل شرح داده می‌شوند و بالاخره زندگی روستاییان از خورد و خوراک تا لباس آنها هم در این کتاب شرح داده شده است. ویلم فلور(Willem Floor)‌زاده ۱۹۴۲ کارشناس انرژی و پژوهنده تاریخ اهل هلند است. او تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه اوترخت و دانشگاه لیدن در رشته‌های اقتصاد توسعه‌یافته و جامعه‌شناسی غیرغربی و اسلام‌شناسی انجام داد و زبان‌های فارسی و عربی را آموخت. طی سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۷ در دانشگاه اوترخت تحصیل کرد و سال ۱۹۷۱ درجه دکترایش را از دانشگاه لیدن گرفت. سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۳ به عناوین مختلف با وزارتخانه توسعه و پیشرفت دانمارک همکاری می‌کرد. فلور بیش از ۲۶۰ مقاله و کتاب در زمینه تاریخ اجتماعی ـ اقتصادی ایران نوشته‌است. این کتاب در قطع رحلی به بهای 219هزار تومان منتشر شده است.

   غرور و تعصب
غرور و تعصب، روایتی مشهور، خواندنی و جذاب از «جین آستن» است. جین آستن در تمام داستان‌هایش و به‌ویژه در غرور و تعصب، زندگی اجتماعی و خانوادگی جامعه انگلیس را به تصویر کشیده است و از جایگاه زنان، نحوه تصمیم‌گیری‌ها و... سخن می‌گوید. در غرور و تعصب با خانواده بنت آشنا می‌شویم. خانواده بنت، پنج دختر دارند و مادری که تمام فکر و ذکرش، ازدواج دخترانش است. در این میان، جین و الیزابت، 2 خواهر بزرگ‌تر با آقای بینگلی ثروتمند و خوش‌اخلاق و آقای دارسی مغرور آشنا می‌شوند. آشنایی‌ای که زندگی متفاوتی را برای هر یک رقم می‌زند. جین مطمئن است که آقای بینگلی دیر یا زود به او پیشنهاد ازدواج می‌دهد. مادرشان نیز از اینکه قرار است چنین وصلتی صورت بگیرد خوشحال است و از هیچ کاری برای به وقوع پیوستن آن دریغ نمی‌کند اما آقای بینگلی از شهر می‌رود و همه را حیرت‌زده می‌کند...
انتشارات علمی و فرهنگی چاپ جدید این رمان را با ترجمه شمس‌الملوک مصاحب در 451صفحه با شمارگان 2هزار نسخه، به بهای 45هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید