• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 23 فروردین 1400
کد مطلب : 127978
+
-

تذکرات اعضای شورا


اعضای شورای شهر تهران در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه تذکرات و مواردی را مطرح کردند که به طور خلاصه در زیر می‌خوانید.

گره کور ناوگان عمومی باید به‌دست دولت باز شود

محسن هاشمی رفسنجانی: همزمان با تشدید وضعیت کرونا در تهران، موضوع ناوگان حمل‌ونقل عمومی و تأثیر آن در افزایش مبتلایان مطرح می‌شود. با توجه به نقش مؤثر ازدحام در سیستم حمل‌ونقل عمومی در تشدید بیماری کرونا، از دولت می‌خواهیم در کنار توجه تبلیغاتی به حمل‌ونقل عمومی تهران، گره کور شده تأمین اتوبوس و واگن را باز کند. همچنین می‌توان از طریق تشکیل جلسه با حضور رئیس‌جمهور، ناهماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و سیستم بانکی را در راستای تأمین اعتبار تولید ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران، برطرف کرد. همچنین درباره نخستین قطار ملی مترو که هفته گذشته رونمایی شد باید بگویم که با توجه به اعلام 80درصدی بومی‌سازی‌ قطار‌ ملی، طبیعی است که امکان استفاده از اعتبار اسناد ارزی برای تولید انبوه وجود ندارد. بنابراین باید دستور شفاهی رئیس‌جمهور در مراسم رونمایی به‌سرعت اجرایی تا بودجه تولید قطارهای ملی تأمین شود.

مزاحمت خودروهای سنگین

حجت نظری: متأسفانه به‌رغم اینکه هم اعضای شورای شهر و هم ستاد شهرداری، به کرات مسئله محدودیت زمانی مربوط به ساخت و سازها و تردد وسایل نقلیه سنگین را مطرح کرده‌اند، اما همچنان شاهد عملیات عمرانی و تردد خودروهای سنگین در طول روز هستیم که سبب سلب آرامش از شهروندان شده است؛ بنابراین به شهرداری‌های مناطق تذکر می‌دهم که با جدیت این موضوع را پیگیری کنند.

پایش زیرسطحی درختان کریدور سبز تهران
سیدآرش حسینی‌میلانی: مدتی پیش در خیابان ولیعصر شاهد سقوط درخت چنار 60ساله بر اثر وزش باد خفیف بودیم که نگرانی‌هایی را درباره وضعیت ناپایداری درختان کهنسال شهر ایجاد کرده است. با وجود تهیه شناسنامه برای درختان خیابان ولیعصر توسط شهرداری، همچنان خلأ جدی درباره وضعیت زیرسطحی درختان این کریدور سبز احساس می‌شود؛ بنابراین لازم است سازمان بوستان‌ها با همکاری سازمان آتش‌نشانی گزارش جامعی از آمار سقوط درختان و ناپایداری مشهود آنها به تفکیک شریان‌های اصلی شهر تهیه و منتشر کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید