• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 23 فروردین 1400
کد مطلب : 127917
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Dkl9Y
+
-

توفان کشتی آزاد در آلماتی

با کسب سهمیه در 3وزن باقیمانده، تیم ملی کشتی آزاد با ترکیب کامل به المپیک خواهد رفت

توفان کشتی آزاد در آلماتی

محسن محمود  صفری - خبرنگار

شاگردان غلامرضا محمدی در مسابقات کسب سهمیه المپیک که روز گذشته در آلماتی قزاقستان برگزار شد نمایش فوق‌العاده‌ای داشتند. 3نماینده ایران توانستند سهمیه المپیک توکیو را کسب کنند. آزادکاران در مسابقات جهانی 2019موفق به کسب سهمیه در اوزان 57، 86و 125کیلوگرم شده بودند و با احتساب 3سهمیه کسب‌شده در این مسابقات مجموع سهمیه آزادکاران به 6رسید و تیم کشتی آزاد مجوز حضور کامل در توکیو را کسب کرد.

  یزدانی کار ناتمام جهانی را تمام کرد!
هر 3 کشتی‌گیر آزادکار ایران همانند فرنگی‌کاران با قرعه بسیار مناسبی روبه‌رو شده بودند که برخلاف فرنگی‌کاران هر 3 کشتی‌گیرمان از این فرصت طلایی استفاده کردند و کار در قزاقستان برای کشتی آزاد تمام شد. امیرمحمد یزدانی در وزن 65کیوگرم با تجربه حضور در مسابقات جهانی 2019قزاقستان پا روی تشک گذاشته بود. او که در مسابقات جهانی ناکام بود و با شکست در مقابل حریف کوبایی وداع تلخی با مسابقات داشت از شانس مجددی که برای کسب سهمیه نصیبش شده بود نهایت استفاده را کرد. یزدانی در این مسابقات با استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف محمد عبدالکریم از کویت رفت و با نتیجه 10برصفر پیروز شد. یزدانی در دیدار نیمه‌نهایی مقابل حاجی‌علی کشتی‌گیر روسی‌الاصل بحرین نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و ضمن رسیدن به فینال، سهمیه المپیک توکیو را کسب کرد.

   امامی رقبایش را از دم تیغ گذراند
یونس امامی دارنده مدال برنز جهان در وزن 70کیلوگرم برای شانس حضور در المپیک توکیو به وزن 74کیلوگرم آمده و با تشخیص کادر فنی، کسب سهمیه در این وزن پرمدعی به او سپرده شده بود. امامی در دور نخست برابر اووزمیرادوف از ترکمنستان با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و در کشتی دوم خود منگ‌جی‌گان از چین را ۱۱ بر صفر از پیش رو برداشت. امامی در نیمه‌نهایی ساندیپ‌مان از هند را ۱۰ بر صفر برد و صاحب سهمیه المپیک شد.

   تیم کامل شد
سومین سهمیه کشتی آزاد توسط محمدحسین محمدیان کشتی‌گیر 97کیلوگرم ایران به‌دست آمد. محمدیان در کشتی نخست خود ۱۱ بر صفر نائویا آکاگوما از ژاپن را شکست داد و در دومین مبارزه نیز به مصاف ساپاروف از ترکمنستان رفت که با نتیجه ۱۵ بر ۴ پیروز شد. محمدیان در دیدار نیمه‌نهایی برابر ساتیوارت کادیان از هند با نتیجه۱۰ بر صفر به برتری رسید و ضمن راهیابی به دیدار نهایی سهمیه المپیک را کسب کرد. به این ترتیب تعداد سهمیه‌های ایران در کشتی آزاد کامل شد و فرنگی‌کاران برای تنها سهمیه باقیمانده در وزن 87کیلوگرم باید اردیبهشت‌ماه در صوفیه بلغارستان تلاش کنند.

 دبیر: در المپیک روی ما حساب نکنید!
علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی پس از کسب 5سهمیه المپیک توسط آزادکاران و فرنگی‌کاران با گلایه از بودجه فدراسیون کشتی گفت: «من یک صحبت کلی دارم. دوستان، با این پول‌ها و اعتباری که می‌دهید دیگر نمی‌شود کار کرد. نمی‌گویم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که البته یک جاهایی هم به آنها برمی‌گردد اما روی سخنم با دولت و مجلس است. کشتی مثل فرش، خاویار، نفت و انرژی هسته‌ای برای ایران است. با تمام احترامی که برای همه رشته‌ها قائلم این را می‌گویم. به‌والله با این پول‌ها نمی‌شود کار کرد. آن زمان که این بودجه را می‌دادید دلار 3هزار تومان بود. شما دارید بودجه دلار 3هزار تومانی را به ما می‌دهید درحالی‌که دلار 8برابر شده و همه هزینه‌های ما دلاری است. من به شما محکم می‌گویم با این اعتبارهایی که می‌دهید روی کشتی در المپیک حساب نکنید نه‌تنها در این المپیک که المپیک‌های بعدی ما هم دارد خراب می‌شود. رئیس‌جمهور هم اینجا بنشیند می‌گویم کشتی با این پول‌ها نمی‌چرخد. چون کشتی را دوست دارم اعلام می‌کنم که ۱۰مرداد المپیک برای ما شروع می‌شود اما با این اعتبارات، کشتی امیدوار به المپیک نباشد. این را از 2 سال پیش هم گفتم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :