• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 23 فروردین 1400
کد مطلب : 127915
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ADgP1
+
-

زیر حلقه/ نیمه‌نهایی

افشین رضاپور - کارشناس بسکتبال

نیمه‌نهایی بسکتبال باشگاه‌های ایران امروز بین مهرام و نفت آبادان پیگیری می‌شود. نفتی‌ها در 3بازی 2بر یک پیش افتادند و اگر امروز ببرند با برد3بریک راهی فینال می‌شوند. درغیراین صورت بازی پنجم سرنوشت فینالیست را تعیین می‌کند. از بازی سوم که کار کمی گره خورد، 2تیم اعتراض‌های زیادی به داوری داشتند. برخی بازیکنان هم به اعصاب خودشان مسلط نیستند و اجسام سخت و آسان در هجوم مشت و لگدهای‌ آنان در امان نیست! نیمه‌نهایی بین شیمیدر قم و شهرداری گرگان که با برد 3بر صفر تیم گرگانی تمام شد هم کم‌ حاشیه نداشت. فریاد برخی مربیان از سالن بدون تماشاگر تا تماشای بازی روی کاناپه منزل، بینندگان تلویزیونی را به فکر می‌برد که «آیا این بسکتبال است»؟

«رنک»آمیزی
کمیته بسکتبال سه‌نفره دختران از 10نفر رنک برتر ایران به اردوی تیم ملی دعوت کرد. بعد هم نوشت طبق دستورالعمل فیبا. رفتیم دستورالعمل‌های فیبا را دیدیم چنین چیزی نداشت. نوشته بود 2نفر از 10رنک برتر و 2نفر زیر 50می‌توانند در تیم سه‌نفره انتخاب شوند. یعنی دعوت از 10تا 50مجاز است. «رنک»آمیزی که رو شد گفتند ما از اولش گفتیم فقط کسانی که در ایونت‌ها شرکت می‌کنند دعوت می‌شوند. رفتیم سراغ ایونت‌ها. آخرین ایونتی که برگزار شد 2ماه قبل از کرونا بود. یعنی یک سال و نیم پیش. شنیده بودیم بسکتبال سه‌نفره حرکتی ندارد اما نه تا این حد که ملاک دعوت‌، بازی‌های یک سال و نیم پیش باشد.

منفی 16
فدراسیون بسکتبال نوشت ایران میزبان مسابقات نوجوانان زیر 16سال آسیا شد. زیر این پست در صفحه رسمی فدراسیون، کاربران پرسیدند «مگه تیم دارید؟» مسابقات بسکتبال نوجوانان آسیا دوره قبل برگزار نشد. ایران در سال2013هم میزبانی گرفت که ششم شد. رامین احمدی‌طباطبایی بعد از قبول پیشنهاد میزبانی ایران توسط فیبا آسیا گفته مسابقات در اواسط شهریور 1400برگزار می‌شود و تا آن موقع کرونا رفته! یکی از خبرنگاران از او پرسید چقدر هزینه میزبانی است؟ گفت: برآورد نکردیم. پرسید امکانات برگزاری؟ گفت: یک سالن داریم، یک سالن دیگر را باید آماده کنیم. از نوع جواب دادن رئیس فدراسیون بسکتبال و واکنش کاربران به یک میزبانی فعلاً باید روی همین یک مورد تأکید کنیم که اصلاً تیم زیر 16سال داریم؟


 

این خبر را به اشتراک بگذارید