• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 18 فروردین 1400
کد مطلب : 127499
+
-

بدون لوا و کرونایی‌ها

فینال فصل قبل لیگ قهرمانان امشب تکرار دارد

بدون لوا و کرونایی‌ها


امشب نیمه دوم مرحله یک‌چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا برگزار می‌شود که بازی جذاب‌تر امشب را باید تکرار فینال فصل قبل همین تورنمنت بدانیم، جایی که بایرن‌مونیخ بدون لواندوفسکی باید به مصاف پاری‌سن‌ژرمن بدون وراتی برود. بایرن که فینال فصل قبل را با نتیجه یک بر صفر از حریف فرانسوی برده و داغ این جام را روی دل ناصر الخلیفی گذاشته بود، نسبت به تیم فصل قبل کمتر ترسناک به‌نظر می‌رسد. آنها در لیگ قهرمانان فصل گذشته  8-2بارسلونا را برده بودند و پاری‌سن‌ژرمن امسال همان بارسلونا را 1-4در ورزشگاه حریف شکست داد. شاید اگر لواندوفسکی در فیفادی مصدوم و مبتلا به ویروس فیفا نمی‌شد الان می‌شد شانس بایرن را برای صعود بیش از حریف دانست اما بدون لوا اوضاع فرق دارد.

   لواندوفسکی به تنهایی بیش از 7‌تیم از 18‌تیم بوندس لیگا گل زده و همچنان بالاتر از رونالدو و مسی و دیگران شانس اول کفش طلای فصل اروپا محسوب می‌شود. 9‌تیم لیگ برتری، 8‌تیم سری‌آ و 10‌تیم لالیگایی از لواندوفسکی کمتر گل زده‌اند.او اخیرا به پاس دستاوردهای برجسته ورزشی و ارتقای سطح ورزش لهستان در ناحیه بین‌المللی توسط رئیس‌جمهور لهستان مفتخر به دریافت نشان فرمانده‌ای (درجه 3) شده. گفته می‌شود شاید لوا بتواند به بازی برگشت برسد اما احتمالش ضعیف است. هواداران این تیم مصدومیت کیمیچ را مثال می‌زنند که قرار بود او را 4ماه از فوتبال دور نگه دارد اما زمان این غیبت خیلی کمتر بود. لواندوفسکی که در بازی مقابل آندورا طی 63‌دقیقه بازی 2‌گل زد و در نهایت به‌علت احساس درد در زانو تعویض شد، به‌دلیل پیچ خوردگی رباط زانوی پای راست باید 4‌هفته دور از میادین باشد. در غیاب مهاجم لهستانی احتمالا گنابری یا مولر در نوک خط حمله بازی کنند و چوپوموتینگ ذخیره مهاجم نوک باشد، بازیکنی که از همین پاریس به باواریا آمده است.
   بایرنی‌ها که فصل را متزلزل آغاز کرده بودند این هفته موفق شدند لایپزیش را که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده آنها در صدر جدول بود، یک بر صفر از پیش‌رو بردارند و اختلاف امتیاز با این تیم را به عدد 7برسانند.
   حالا یک رکورد تاریخی در اختیار شاگردان هانسی فلیک است؛ گلزنی در 62دیدار پیاپی حتی در روزی که لواندوفسکی نیست. آخرین بازی که بـایرن در گـلـزنی ناکـام بود 
9فوریه 2020بوده است.
    توماس مولر هم تعداد پاس‌گل‌های خود در این فصل را به عدد عجیب15رساند. او در 10بازی اخیر لیگ روی 11گل نقش داشته؛ 4گل و 7پاس‌گل.
    بایرن‌مونیخ در روزهایی که لوکاس ارناندس را در ترکیب اصلی دارد شکست‌ناپذیر است؛ 19برد و 4تساوی.
    مانوئل نویر که 2روز است وارد 35سالگی شده، در این فصل خیلی گل خورده است. او در 27بازی بوندس‌لیگایی 35گل دریافت کرده و تنها 7کلین‌شیت داشته است. در مجموع در 38بازی این فصل در تمام رقابت‌ها و 3470دقیقه بازی 45گل دریافت کرده و فقط در 11مسابقه گلی نخورده؛ تقریبا میانگین هر 77دقیقه یک گل.
    فلیک به‌عنوان سرمربی در بوندس‌لیگا به رکورد 50مسابقه رسید؛ 40برد، 5تساوی، 5باخت و از همه مهم‌تر 151گل زده.
    بایرن 19بار در این مرحله حضور داشته که یکی بیشتر از رکورد بارسلوناست که امسال در یک‌چهارم پایانی غایب است.
    غایبان تأیید شده پاری‌سن‌ژرمن مقابل بایرن مونیخ، وراتی و فلورنتزی (کرونا)، پاردس، کورزاوا، ایکاردی، لتلیه و برنات هستند.
    متئو لاهوس، داور جنجالی و پراشتباه اسپانیایی قضاوت این دیدار را به‌عهده دارد. او تا به حال 3‌بار برای پاری‌سن‌ژرمن قضاوت کرده که یکی از آنها مقابل همین بایرن بوده؛ پاری‌سن ژرمن 3- صفر بایرن مونیخ (2017)، پاری‌سن ژرمن 1- 2دورتموند (2019)، پاری‌سن ژرمن 1-2یونایتد (2021).
    لاهوس اگر یک کارت زرد به نیمار بدهد، این بازیکن که در جدال رفت‌وبرگشت مقابل بارسا غایب بود، بازی برگشت با بایرن را هم از دست خواهد داد. در روزهای اخیر شایعاتی درباره تمدید قرارداد او منتشر شده و شایعه عجیبی درباره درخواست به لاپورتا برای بازگرداندنش به بارسلونا. او در بازی با لیل با بازیکن حریف در راهروی منتهی به رختکن درگیر شد و ممکن است 3جلسه محروم شود و بازی با استراسبورگ، سنت‌اتین و مسابقه یک‌چهارم‌نهایی جام‌حذفی فرانسه را از دست بدهد. نیمار یک‌گل با لباس بارسا به بایرن زده است.
    پاریس که فصل قبل برای هفتمین بار در 8سال آخر و برای نهمین بار در تاریخش قهرمان فرانسه شد، امسال به‌نظر می‌رسد شانس کمی نسبت به لیل و لیون برای تکرار این عنوان داشته باشد.
    پاریس فصل قبل پیش از باخت یک هیچ در فینال، در 34مسابقه پیاپی اروپایی گل زده و با رکورد رئال مادرید مساوی کرده بود. آنها این فصل هم در هر 8مسابقه موفق به گلزنی شده‌اند.
    دنیلوی پرتغالی به این بازی رسید و مارکینیوش مجبور نخواهد بود مثل فصل گذشته در پست هافبک دفاعی برای پی‌اس‌جی به میدان برود.
  در چهار رویارویی گذشته 3‌بار بایرن به برتری دست یافته و یک‌بار تیم فرانسوی.

این خبر را به اشتراک بگذارید