• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 18 فروردین 1400
کد مطلب : 127489
+
-

نکته بازی/از نظر شما همه جذابند


حامد پاکدل، مهاجم آلومینیوم اراک در جمله‌ای تاریخی گفته: «فکر نمی‌کردم علیرضا منصوریان اینقدر جذاب باشد.» این جمله خودبه‌خود یک طوری است که دل آدم ریش می‌شود. حالا از اینکه بگذریم، ما به شما قول می‌دهیم اگر محمود فکری و حمید درخشان هم سرمربی آلومینیوم شده بودند، پاکدل همین حرف را در مورد آنها می‌زد. بالاخره با بازیکنی طرف هستیم که نیم‌فصل اول بعد از گلزنی به پرسپولیس شادی نکرد، جلوی استقلال استوک آبی پوشید و برای ابراز تمایل به حضور در باشگاه سرشناس تبریزی، سوار تراکتور شد و عکس انداخت. این همه چراغ سبز همزمان به همه مدعیان، در تاریخ سابقه ندارد؛ بنابراین از نظر پاکدل همه تیم‌ها دوست‌داشتنی و همه مربیان جذاب هستند. فقط متحیریم چطوری قلب یک آدم می‌تواند اینقدر بزرگ و جادار باشد.

شما کاپیتان تیم هستی؟

کریم انصاری‌فرد بازیکن بداخلاقی نیست؛ بنابراین جنجال پیش آمده برای او در رختکن آاک یونان را نباید خیلی جدی گرفت. شاید این فقط یک اتفاق، ناشی از عصبانیت بعد از باخت بوده باشد. رسانه‌های یونان مدعی شده بودند کریم به سرمربی تیمش گفته: «اگر نمی‌توانی به ما کمک کنی برو»، اما خودش توضیح داده: «نظرم این بود که همه ما از خودمان انتقاد کنیم و اگر نمی‌توانیم کمک حال تیم باشیم، باید برویم.» بین این دو روایت فرق هست، اما حتی در شکل دوم هم برخورد انصاری‌فرد قابل دفاع نیست. این حرف‌ها را معمولا کاپیتان‌ها و بزرگ‌ترهای تیم به زبان می‌آورند؛ مگر کریم کاپیتان آاک است که در رختکن نطق می‌کند؟ فوتبال ایران که شرایط خاص خودش را دارد، اما حداقل در اروپا این مسائل را مراعات کنید.

جمله سال
بعد از بازی با پدیده انتقادها از مهاجمان گل‌نزن پرسپولیس به اوج رسیده و هر کارشناسی از یک زاویه به این موضوع نگاه می‌کند. جمله سال را در این مورد اما مرتضی کرمانی‌مقدم گفته: «در پرسپولیس همه از مهاجمان گل می‌خواهند.» این الان یعنی چه؟ مثلا در تیم‌های دیگر همه از مهاجمان چه چیزی می‌خواهند؟ آفساید؟ خطا؟ گل به‌خودی؟ یا مثلا انتظار داشتید در پرسپولیس از مدافعان گل بخواهند؟ اصولا بخش زیادی از تولید محتوای رسانه‌ای در فوتبال ایران را همین بدیهی‌گویی‌ها تشکیل می‌دهد؛ مثلا این گزارشگران فوتبال را ببینید؛ چهره یحیی گل‌محمدی پخش می‌شود و طرف با لحنی حماسی می‌گوید: «سرمربی پرسپولیس به برد فکر می‌کند.» خب، انتظار داشتید به باخت فکر کند؟ یا مثلا دنبال راهی برای بازاندن تیمش باشد؟ خداوکیلی اینها چیست که می‌گویید؟
 

این خبر را به اشتراک بگذارید