• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 18 فروردین 1400
کد مطلب : 127485
+
-

کره‌شمالی چراغ اول را روشن کرد!

با افزایش دوباره آمار کرونا در جهان، کره‌شمالی رسما از المپیک توکیو انصراف داد، بیم آن می‌رود کشورهای دیگر هم تصمیم مشابهی بگیرند

کره‌شمالی چراغ اول را روشن کرد!

کره‌شمالی به‌دلیل آنچه ترس از شیوع ویروس کرونا عنوان شده، از حضور در المپیک توکیو انصراف داد. گاردین و سی‌ان‌ان به نقل از  «SportsDPRK» که رسانه دولتی متمرکز بر امور ورزشی در کره‌شمالی است، گزارش دادند که مقامات این کشور اعلام کرده‌اند در بازی‌های المپیک تابستانی پیش‌رو شرکت نخواهند کرد تا از ورزشکاران خود در برابر بحران بهداشت عمومی جهان ناشی از شیوع بیماری کووید-19محافظت کنند. طبق گزارش این رسانه کره‌شمالی، این تصمیم توسط کمیته المپیک کره‌شمالی و پس از برگزاری جلسه‌ای آنلاین از طریق ویدئوکنفرانس با اعضای کمیته و مقامات ورزشی در تاریخ 25مارس(5فروردین) در پیونگ‌یانگ اتخاذ شده است.
پس از بایکوت المپیک 1984لس‌آنجلس و المپیک 1988سئول، نخستین‌بار است که کره‌شمالی در این مسابقات شرکت نخواهد کرد. بازی‌های المپیک تابستانی قرار است در تاریخ 23جولای(یک مرداد) آغاز و تا تاریخ 8آگوست(17مرداد) ادامه پیدا کند. طبق گزارش سی‌ان‌ان، کره‌شمالی در سال2020 برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور تصمیم گرفته بود تقریبا تمام روابط خود با جهان خارج را قطع کند. این کشور شیوع گسترده ویروس کرونا را گزارش نکرده است و هیچ نشانه‌ای هم از آن وجود نداشته است، هر چند کارشناسان به ادعای پیونگ‌یانگ درباره اینکه حتی یک مورد ابتلا به این ویروس در این کشور وجود ندارد، شک دارند. به‌گفته سفارت روسیه در پیونگ‌یانگ، دیپلمات‌ها و امدادگران خارجی به‌دلیل کمبود کالا و محدودیت شدید در زندگی روزمره، در ماه‌های اخیر دسته‌جمعی از این کشور رفته‌اند.
به‌دنبال انصراف کره‌شمالی، سایت اتحادیه جهانی کشتی نام کشتی‌گیران این کشور را که قرار بود در مسابقات گزینشی قزاقستان شرکت کنند، حذف کرده است و هیچ کشتی‌گیری از کره‌شمالی در آلماتی به روی تشک نخواهد رفت. انصراف کره‌شمالی در حالی رخ داده که هفته گذشته کره‌جنوبی پیشنهاد برگزاری مشترک بازی‌های المپیک۲۰۳۲ با این کشور را به کمیته بین‌المللی المپیک داده بود. سال گذشته کشورهای آمریکا، کانادا و انگلستان اعلام کردند چنانچه المپیک 2020توکیو به تعویق نیفتد، در این بازی‌ها شرکت نخواهند کرد. بعد از این تهدیدها بود که کمیته بین‌المللی المپیک و مقامات ژاپنی با تعویق یکساله المپیک موافقت کردند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید