• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 17 فروردین 1400
کد مطلب : 127390
+
-

اولین قربانی نبرد بازار موبایل

فناوری
اولین قربانی نبرد بازار موبایل

بازار گوشی‌های هوشمند در دنیا در تسخیر غول‌هایی همچون سامسونگ، اپل، اوپو، گوگل پیکسل، هواوی، شیائومی و... است و این شرکت‌ها همه روزه فناوری‌های جدیدی را به بازار عرضه می‌کنند که کار را برای کوچک‌ترها جهت رقابت بسیار سخت کرده است. صبح دیروز، مقامات شرکت ال‌جی، اعلام کردند که قصد دارند فعالیت‌هایشان در حوزه تلفن‌های همراه را بسیار محدود کرده و تجارت گوشی‌های زیان‌ده خود را تعطیل کنند. اگرچه این خبر شوکه‌کننده بود، اما با کمی تامل موضوع چندان غریبی نیز به‌نظر نمی‌رسد.

جلوگیری از ضرر
در‌ ماه ژانویه گذشته این غول الکترونیکی کره‌جنوبی اعلام کرده بود که پس از تقریبا 6سال ضرر و زیان، در کل به میزان 4میلیارد و 500هزار دلار، در حال بررسی تمام گزینه‌های موجود در این حوزه است. به گزارش وب‌سایت بی‌بی‌سی، ال‌جی نوآوری‌های بسیاری ازجمله دوربین‌های فوق‌العاده با زاویه دید گسترده ایجاد کرد و در سال2013به سومین سازنده گوشی‌های هوشمند جهان تبدیل شد، اما با این حال، روسای این شرکت گفته‌اند که بازار تلفن‌های همراه «فوق‌العاده رقابتی» شده است. این شرکت در رقابت با بزرگان این صنعت همواره از مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود رنج برده است. درحالی که استفاده از تلفن‌های همراه این برند در کره‌جنوبی حسابی رواج دارد و این برند، هنوز سومین برند محبوب در آمریکای شمالی به‌حساب می‌آید، اما افت در سایر بازارهای جهانی، باعث شده تا مدیران به‌دنبال تعطیل کردن تولید باشند.

بیانیه رسمی
در بخشی از بیانیه منتشر شده از سوی شرکت آمده است: «تصمیم استراتژیک برای خروج از بخش تلفن‌های همراه فوق‌العاده رقابتی، این شرکت را قادر می‌سازد تا منابع خود را در بخش‌هایی با قابلیت رشد، مانند قطعات وسایل نقلیه الکتریکی، دستگاه‌های متصل، خانه‌های هوشمند، حوزه فناوری روباتیک و همچنین هوش مصنوعی متمرکز کند.» سال گذشته، این شرکت 28میلیون تلفن هوشمند فروخته است که در مقایسه با رقیب هموطنش که موفق به فروش 253میلیون دستگاه شده، رقم ناچیزی محسوب می‌شود. کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند کوچک‌ترین بخش از 5بخش ال‌جی محسوب می‌شود که تنها 4/7درصد درآمد کسب می‌کند.

ابداع‌های بی‌اثر
هم‌اکنون سهم بازار تلفن همراه جهانی این شرکت حدود 7/1درصد است. وب‌سایت انگجت نیز در گزارشی در این خصوص نوشته است که شرکت کره‌ای، سال گذشته ابداع‌هایی نیز در بخش تلفن‌های همراه خود داشته‌ تا بتواند با رقبای سرسخت خود رقابت کند که ظاهرا در این امر ناکام بوده‌ است. چند‌ماه پیش این شرکت با ارائه گوشی‌های ارزان‌قیمت 5G مدل K92 کوشید تا جایگاهی را در بازار برای خود دست‌وپا کند، اما این گوشی 400دلاری نتوانست نظر مردم را به‌خود جلب کند.‌ ماه گذشته نیز روزنامه کره‌ دونگ-آ ایبو گزارش داد که ناتوانی ال‌جی در گسترش تجارت تلفن‌های هوشمند خود دست‌کم تا حدی تحت‌تأثیر ذخیره‌سازی نیمه‌هادی جهانی قرار گرفته است. برخلاف رقیب داخلی، این شرکت چیپست‌های تلفن‌های هوشمند خود را تولید نمی‌کند و محدودیت عرضه باعث شده است که این شرکت توفیقی در گسترش تجارتش نداشته باشد.

پرفروش‌ترین‌های جهان
هم‌اکنون سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی و اوپو برترین شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌های هوشمند در جهان هستند. فروش این شرکت‌ها در سال2020به این شرح بوده است:

این خبر را به اشتراک بگذارید