• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 16 فروردین 1400
کد مطلب : 127227
+
-

ورزش‌های هیجان‌انگیز متنوعی در غرب تهران انجام می‌شود

تفریح‌های دلهره‌آور

تفریح‌های دلهره‌آور

ورزش‌های هیجان‌انگیز در کنار تفریحات متفاوت و دلهره‌آور سال‌ها است در غرب تهران مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است. محدوده غربی تهران به سبب وجود زمین‌های وسیع و موقعیت جغرافیایی همچون کوه، دشت و طبیعت بکر، شرایط خوبی برای رونق ورزش‌های هیجان‌انگیز چون «پاراگلایدر» و «موتورکراس» بوده است. هم‌چنین در مجموعه‌های تفریحی این محدوده می‌توان تفریحات و بازی‌های دلهره‌آور را نیز تجربه کرد. هرم هیجان دریاچه چیتگر، پیست پینت‌بال چیتگر، پیست کارتینگ موزه خودرو در منطقه ۲۱، تیوپ سواری یا پرش از آسمان دریاچه خلیج‌فارس، از جمله تفریحات هیجان‌انگیزی است که مخاطبان جوان بیشتر از آن استقبال می‌کنند.


 

یک پرواز فراموش نشدنی
اهالی محله «شهران» سال‌ها است چشمشان به جوانان و علاقه‌مندان به پرواز آن هم با پاراگلایدر عادت کرده است. محدوده وسیع و شیب خوب آن سبب شده است تا نخستین سایت پرواز هوایی «پاراگلایدر» پایتخت در این محدوده راه‌اندازی شود و مربیان و علاقه‌مندان به این ورزش جذاب، در این مکان دور هم جمع شوند. سال ۱۳۹۶ به یاد شهید «محمد ناظری»، رکورددار پرش هوایی تکاوری سپاه، این سایت به نام این شهید نامگذاری شد.
پاراگلایدر یا «چتربال سواری» یک ورزش تفریحی و رقابتی مخاطره‌آمیز است. پاراگلایدر هیچ‌گونه موتوری ندارد و نشست و برخاست آن توسط پای خلبان انجام می‌شود. این وسیله نسبت به دیگر وسایل پروازی بسیار ارزان‌تر است و طول دوره آموزش کوتاه و مفرحی دارد. پرواز با پاراگلایدر بسیار زیبا و لذت‌بخش است و یک رقابت شخصی همیشگی است. پرواز با آن تلفیقی از حرکات بدن و کنترل مغز است که در یک بازی فوق‌العاده با هم مخلوط می‌شوند. استفاده از وسایل مطمئن و مناسب، بازرسی دوره‌ای وسایل، آگاهی کافی از هواشناسی و پرهیز از پرواز در هوای نامناسب، داشتن پشتیبانی زمینی، پرهیز از اقدام به پرواز به‌صورت انفرادی و شرکت در برنامه‌های تیمی و گروهی و رعایت دیگر مسائل و مقرارت پروازی، پاراگلایدر را به وسیله‌ای بسیار لذت‌بخش و ایمن برای پرواز تبدیل می‌سازد.

غرش موتورسیکلت‌های کراس برفراز کوهسار
راه‌اندازی پیست «موتورکراس کوهسار» به بیش از ۴۰ سال پیش باز می‌گردد. «ویلی» قهرمان موتورکراس اهل کشور «چک» مأمور راه‌اندازی این پیست می‌شود. پس از آن این محدوده به پاتوق ورزشکاران و موتورسیکلت‌سواران زیادی تبدیل شد. این رشته نخستین رشته ورزشی موتوری و ماشینی در انجمن «موتورسواری» است و ورود همه سنین از ۶ سال به بالا در این رشته آزاد است. به‌ویژه از ۱۵ سال پیش، ورود بانوان در این رشته ورزشی رشد چشمگیری داشته و در پیست موتورکراس کوهسار تیم بانوان نیز فعال است.
موتور کراس رشته ورزشی گرانی است و هزینه تهیه لباس و موتور شاید برای همه امکان‌پذیر نباشد. هم‌چنین در طول ماه به سبب اصطکاک موتور، هزینه‌های جاری نیز دارد. برای داشتن لباس ایمنی کامل کلاه ایمنی، پوتین، زانوبند، شولدر، عینک، گردنی، فیس، دستکش و آرنج‌بند، ضروری است. موتورهای کراس از نظر شکل و ساختار تفاوت زیادی با سایر انواع موتور دارند. ‌ تردد آنها در معابر عمومی در همه جای دنیا ممنوع است و نیازمند حمل با یدک کش تا پیست یا مسیرهای ویژه هستند. برای مشاهده مسابقات و تمرینات تیم موتورکراس غرب تهران باید به بوستان جنگلی کوهسار مراجعه کنید و با ماشین تا محدوده خیابان ورزش بالا بروید. پس از آن با یک پیاده‌روی جذاب می‌توانید از این ورزش هیجان‌انگیز لذت ببرید.

این خبر را به اشتراک بگذارید