• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 15 فروردین 1400
کد مطلب : 127167
+
-

استاندارد دوگانه AFC

شنیده‌ها حاکی از آن است که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض تیم فولاد خوزستان به میزبانی ریاض را نپذیرفته است


استدلال باشگاه فولاد خوزستان برای تغییر میزبان بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل العین امارات منطقی به‌نظر می‌رسد. آنها می‌گویند شهر ریاض عربستان امن نیست، چون اخیرا مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین حوثی‌ها قرار گرفته است.
2سال پیش قرار بود تیم ذوب‌آهن در شهر کربلا میزبان تیم النصر عربستان باشد. ذوب‌آهن به کربلا رفت اما در آستانه بازی، کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی را به تأخیر انداخت. دلیل تصمیم AFC انفجار در بغداد عنوان شد، 90کیلومتر دورتر از کربلا. مدیرعامل آن روزهای ذوب‌آهن سعید آذری بود. او حالا مدیرعامل فولاد است و در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا موضوع را به آنها یادآوری کرده است.
با وجود این مقایسه منطقی، گفته می‌شود مدیران باشگاه فولاد خوزستان امید زیادی به تغییر محل بازی‌شان با العین ندارند. دیروز ایسنا به نقل از سایت عربی الکوره نوشت که احتمالا اعتراض فولاد رد می‌شود و این تیم مجبور خواهد بود به عربستان سفر کند. برخی منابع داخلی هم خبر دادند که باشگاه فولاد با علم به همین موضوع برنامه سفرش به عربستان را طراحی کرده است.
شاگردان جواد نکونام در حالی باید بازی مرحله پلی‌آف مقابل العین امارات را شنبه آینده در عربستان برگزار کنند که کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از این هم حقوق آشکار آنها را نادیده گرفته بود. قرار بود این بازی در اهواز برگزار شود اما به بهانه کرونا، محل بازی را تغییر دادند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید