• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 29 فروردین 1397
کد مطلب : 12709
+
-

اسپیلبرگ 10میلیارد دلاری

برای نخستین‌بار در تاریخ سینِما مجموع فروش فیلم‌های یک کارگردان از مرز ۱۰میلیارد دلار عبور کرد.

 به گزارش نیویورک دیلی‌نیوز، با فروش فوق‌العاده فیلم «شماره یک آماده» (Ready Player One) مجموع فروش فیلم‌های کارنامه کاری استیون اسپیلبرگ از مرز ۱۰میلیارد دلار عبور کرد. او نخستین کارگردان تاریخ سینِماست که به این رکورد می‌رسد. این رقم با درنظر گرفتن تورم به‌دست آمده است.

«شماره یک آماده» تازه‌ترین اثر سینمایی استیون اسپیلبرگ هم‌اکنون در سراسر جهان روی پرده سینِماست. این فیلم در آمریکای شمالی به فروش ۱۱۴میلیون دلاری دست یافته و از این نظر در رده آثاری چون «پارک ژوراسیک»، «ای تی» و «آرواره‌ها» قرار می‌گیرد. از دیگر فیلم‌های پرفروش کارنامه کاری اسپیلبرگ می‌توان به «ایندیانا جونز و پادشاهی جمجمه بلورین»، «مهاجمان صندوق گمشده» و «نجات سرباز رایان» اشاره کرد. به‌نظر نمی‌رسد که جایگاه اسپیلبرگ به‌عنوان پولسازترین کارگردان تاریخ سینِما به این زودی‌ها متزلزل شود چراکه نزدیک‌ترین رقیب او پیتر جکسون با فاصله زیادی از او قرار گرفته است.

فیلم‌های کارنامه کاری پیتر جکسون، خالق دنیای سینمایی «ارباب حلقه‌ها» در مجموع بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار فروش داشتند. در فهرست پولسازترین کارگردانان تاریخ سینِما پس از اسپیلبرگ و جکسون به نام مایکل بی‌می‌رسیم که فیلم‌هایش در مجموع ۶ میلیارد و ۴۱۰ میلیون دلار فروخته‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید