• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 29 فروردین 1397
کد مطلب : 12694
+
-

بازگشت پرمخاطب‌ها

تماشاخانه‌های پایتخت میزبان اجراهای موفق و پرمخاطب سال96 و نمایش‌های جدید می‌شوند

تئاتر
بازگشت پرمخاطب‌ها

فهیمه پناه‌آذر/ خبر‌نگار

دور جدید اجراهای نمایشی از هفته‌ پایانی فروردین‌ماه آغاز شده است و بیشتر این آثار نمایشی در سال گذشته روی صحنه رفته و اجراهای موفقی داشتند. در میان نمایش‌های روی صحنه چند اثر تولیدی جدید نیز دیده می‌شود.



بار دیگر سرآشپز

«سرآشپز پیشنهاد می‌کند» شهاب‌الدین حسین‌پور نیز از شب گذشته اجرای مجدد خود را در تالار ایوان شمس آغاز کرده است. این نمایش کمدی موزیکال با بازی شهرام قائدی، رامین ناصرنصیر، آرش فلاحت‌‌پیشه، مهدی فریضه و شهاب‌الدین حسین‌پور هر شب ساعت 21:30 اجرا می‌شود.



امیر آقایی و صابر ابر در مالی سویینی

مجموعه تئاترشهر در این روزهای بهاری میزبان 4نمایش است. «هملت و دن کیشوت» به کارگردانی تاجبخش فنائیان هر روز ساعت 19:30 با بازی کاظم بلوچی، سیامک صفری، امیر کربلایی‌زاده، کورش سلیمانی، شیوا خسرومهر و... روی صحنه می‌رود. در این اثر نمایشی 25‌بازیگر در تالار اصلی روی صحنه می‌روند. بعد از پایان این نمایش، «مالی سویینی» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی اجرای خود را از هفته اول اردیبهشت آغاز می‌کند. در این نمایش امیر آقایی به همراه  صابر ابر و الهام کردا بازی خواهند کرد.

تالار سایه نیز میزبان «دیور» آریان رضایی است. این نمایش ساعت19:30 اجرا می‌شود و تینو صالحی نیز «نحس» را همچنان هر روز ساعت 19در تالار قشقایی روی صحنه دارد. در پلاتو اجرای تئاترشهر هم «مرزداران» ساعت 18روی صحنه می‌رود. در تالار حافظ «آمادئوس» جواد مولانیا ساعت 21روی صحنه می‌رود. تالار وحدت میزبان «کورش» پری صابری است. این نمایش با بازی آرش آصفی، محسن حسینی، عاطفه رضوی، بهناز نازی، الهام دهقانی و... ساعت 18:30 اجرا می‌شود.



پالیز با 5نمایش

تماشاخانه‌های خصوصی هم در روزهای پایانی نخستین‌ماه بهاری اجراهای متنوعی را میزبانی می‌کنند. در تماشاخانه پالیز نیز «مرثیه‌ای برای یک دختر» مازیار شهزاددولتشاهی ساعت 18اجرا می‌شود؛ نمایشی که از نمایشنامه «مرگ و دوشیزه جوان» اقتباس شده است.

«اسپرسو سینگل شات لطفا» بابک توسلی هم از دیگر آثاری است که با بازی امید زندگانی و سوسن پرور ساعت 21:30 در این تماشاخانه روی صحنه می‌رود. از هفته سوم فروردین ماه هم سالن شماره 2 این تماشاخانه میزبان «عکس سفید» است. این نمایش ساعت19:40 اجرا می‌شود. علی احمدی هم «زهرماری» را در سالن شماره یک پالیز ساعت 19:45 اجرا می‌کند.
تماشاخانه تازه تاسیس شانو هم «رخ در رخ» را ساعت 21:30روی صحنه دارد. «زندانی خیابان نواب» هوشمند هنرکار هم از 24فروردین اجرای خود را در این تماشاخانه آغاز کرده که این نمایش ساعت 19:30 روی صحنه می‌رود.

خانه نمایش اداره تئاتر هم میزبان «بازی زندگی» علیرضا دهقانی در ساعت 18 است و ساعت 19:30 هم عرفان پورمحمدی «نظام‌آباد» را در خانه نمایش روی صحنه می‌برد. تئاتر شهرزاد که از هفته دوم فروردین ماه اجراهای خود را آغاز کرده در روزهای منتهی به اردیبهشت نیز همچنان فعال است.



آغاز عشق شرقی گودو در ایرانشهر

«دیابولیک: رومئو و ژولیت» آتیلا پسیانی هم در 2سئانس 20و 22 در سالن سمندریان اجرای بهاری خود را ادامه می‌دهد. «عشق شرقی گودو» به کارگردانی ابوالفضل حاجی علی‌خانی ساعت ۱۹:۱۵ در سالن ناظرزاده‌کرمانی اجرای عمومی خود را آغاز کرد. علی راضی هم «آنتی‌گون» را از هفته دوم اردیبهشت‌ماه به ایرانشهر می‌آورد.



شهرزاد و باز اجرای آثار موفق

«آن سوی آینه‌ها» به کارگردانی علی سرابی بار دیگر در سالن شماره 2اجرای خود را آغاز کرده است. این نمایش با بازی ریما رامین‌فر، مارال بنی‌آدم، پژمان جمشیدی و علی سرابی ساعت 19:30 اجرا می‌شود.

پوریا سمندری هم «چشم‌اندازی از پل» را ساعت 19در سالن شماره 3اجرا می‌کند و جواد انصافی هم همچنان «نوروزخوانی» را در ساعت 20روی صحنه دارد.

اتابک نادری «دپوتات» را با دراماتورژی محمدنادری با ساعت اجرای 21:30 ادامه می‌دهد و «خواستگاری» عظیم موسوی هم همچنان روی صحنه است. از دیگر نمایش‌های شهرزاد «پسرهای پشت نقاب» است که هر روز ساعت 18 در سالن شماره 2 اجرا می‌شود و هر روز ساعت 17:45 «گروفالو» برای گروه سنی کودک و نوجوان روی صحنه می‌رود. بهاره رهنما هم در این سالن بار دیگر «چشم‌هایی که مال توست» را هر شب ساعت 21:30 اجرا می‌کند. در همین ساعت «شیرهای خان بابا سلطنه» افشین هاشمی هم با بازی گلاب آدینه در سالن شماره یک اجرا می‌شود.

«بنگاه تئاترال» از نوشته‌های علی نصیریان هادی مرزبان که سال گذشته اجراهای موفقی در تماشاخانه سنگلج و پردیس تئاتر شهرزاد داشته، اجرای خود را در شهرزاد آغاز کرده و این نمایش با بازی مجید مظفری، رسول نجفیان، فرزانه کابلی، محمود بصیری، داوود فتحعلی‌بیگی و امین زندگانی ساعت 19:45 اجرا می‌شود.

تماشاخانه سنگلج هم همچنان 2نمایش « خواستگاری مهری‌ناز شاه‌دخت دیار سختستان» عطاالله کوپال و « جعفرخان از فرنگ برگشته» رحمت امینی را در ساعت‌های 18و 19:45روی صحنه دارد. در تالار مولوی هم «شب دوازدهم» ویلیام شکسپیر و «جایی در میان خوک‌ها»ی آئول فوگارد اجرا می‌شود. ساعت 21هم «مرد شده» اجرای خود را دارد. در میان اجراهای بهاری، چند اجرای کودک نیز در تالارهای نمایش دیده می‌شود؛ «راز پروانه‌ها» و «رد پای نی‌نی نو» در تالار هنر اجرای خود را از هفته سوم فروردین آغاز کردند و اجراهای آنها ادامه دارد.



حذفیات در تئاتر مستقل

در تئاتر مستقل تهران هم «حذفیات» مهدی ضیا ساعت17 و «رومولیت» مصطفی کوشکی ساعت21 با بازی مهدی پاکدل و بهناز جعفری اجرا می‌شوند. مهدی کوشکی هم «شیطونی» را ساعت 19در تئاتر مستقل روی صحنه می‌آورد.

2نمایش «پزشک نازنین» و «حسنی و عمو رادش» هم از اجراهایی فرهنگسرای نیاوران است که ساعت‌های 20و 18:30روی صحنه می‌روند.



«علیمردان خان» برای کودکان

تماشاخانه ارغنون هم علاوه بر اجراهایی که دارد، میزبان نمایش کودک «علیمردان خان» است. این نمایش در سالن شماره یک، ساعت 17روی صحنه می‌رود. «پناهگاه» هم اجرای خود را از هفته سوم در این تماشاخانه اجرا کرده و «فین جین» نیز از دیگر نمایش‌هایی است که در ارغنون اجرا می‌شود. در تماشاخانه سه نقطه هم «همه دزدها که دزد نیستند» اجرای خود را آغاز کرده و «مشت‌زن» هم در تماشاخانه جمشید مشایخی روی صحنه می‌رود و امید خاکیان هم با «برادران واچوفسکی» در تماشاخانه دا آخرین اجراهای خود را می‌گذراند

این خبر را به اشتراک بگذارید