• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 14 فروردین 1400
کد مطلب : 127082
+
-

بعضی از حادثه‌هایی که در تعطیلات عید رخ دادند پایان خوشی داشتند

حوادثی با پایان شیرین

داخلی
حوادثی با پایان شیرین

حادثه‌ها همیشه در کمین هستند و از آنها گریزی نیست؛ از سیل و زلزله گرفته تا تصادف و قتل‌های فجیع. امسال هم لحظاتی پس از تحویل سال سیل حادثه‌ها شروع شد و همچنان ادامه دارد. اکنون می‌خواهیم به حوادثی که در نوروز اتفاق افتاد اما پایان شیرینی داشت بپردازیم.

تحویل سال در چاه 60متری
زمان تحویل سال معمولا همه خودشان را به خانه می‌رسانند تا پای سفره هفت سین و کنار خانواده باشند اما در شهر خرامه در استان فارس، مردی در آخرین روز سال بر اثر یک حادثه در چاهی 60متری گرفتار شد و نه‌تنها سال تحویل را در چاه بود بلکه مجبور شد 4شبانه روز را در آنجا با مرگ دست و پنجه نرم کند. این حادثه روز 30اسفند‌ماه سال99 اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که این مرد حدودا چهل‌ساله آن روز به‌تنهایی سراغ این چاه رفت. او شنیده بود که ممکن است داخل چاه گنج باشد و به همین دلیل بدون اینکه به کسی حرفی بزند با یک طناب وارد چاه شد. او هرچه پایین می‌رفت به انتهای چاه نمی‌رسید تا اینکه در عمق حدود 60متری پایش به کف چاه رسید. او شروع به جست‌وجوی زیرخاکی‌های موردنظرش کرد. خوشحال بود که شب عید با دست پر به خانه می‌رود اما هرچه جست‌وجو کرد خبری از گنج نبود. چند ساعت بعد با دستانی خالی و خسته قید گنج را زد و می‌خواست از چاه بیرون بیاید اما دیگر توانی برایش باقی نمانده بود. او طناب را گرفت و چند متری بالا آمد اما خروج از چاه 60متری کار ساده‌ای نبود و به ناچار در کف چاه نشست و با همه وجود فریاد زد و کمک خواست. از شانس این مرد هیچ‌کس از نزدیکی چاه عبور نمی‌کرد تا کمکش کند. از طرف دیگر هیچ‌کس نمی‌دانست او در چاه است. او به ناچار 4شبانه روز را در چاه گذراند و فقط از روشنایی ضعیف دهانه چاه روز و شب را متوجه می‌شد تا اینکه روز چهارم بار دیگر با همه توانش شروع به فریادزدن کرد. دیگر رمقی برایش باقی نمانده بود و امیدوار بود شاید کسی صدایش را بشنود. فریادهای او ادامه داشت تا اینکه سرانجام چند رهگذر صدایش را شنیدند و وقتی مطمئن شدند یک نفر جانش در خطر است از آتش‌نشانی کمک خواستند و به این ترتیب این مرد بعد از 4شبانه روز از مرگ نجات پیدا کرد.

پسر حادثه‌دیده به خانواده‌اش رسید
در ایام نوروز یکی از پزشکان تصویر جوانی را در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد که خیلی‌ها را متاثر کرد. این تصویر پسر جوانی را نشان می‌داد که روی تخت یکی از بیمارستان‌ها بود. آن‌طور که آقای دکتر در توضیح این عکس نوشته بود پسر جوان از چند‌ماه قبل به‌دنبال یک سانحه رانندگی مصدوم و به بیمارستان شهدای هفتم تیر منتقل شده بود. او به‌دلیل افت سطح هوشیاری به کما رفته بود و از طرف دیگر هیچ مدرکی همراهش نبود تا هویتش نامعلوم بماند. با وجود این پزشکان همه تلاش خود را برای درمان او انجام دادند. اما ماه‌ها گذشت و معلوم نبود خانواده او چه کسانی هستند. در این شرایط بود که تصویری که این پزشک در صفحه شخصی‌اش منتشر و برای پیداکردن خانواده پسر جوان درخواست کمک کرده بود در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد تا اینکه دو روز بعد، مادر پسر جوان که عکس او را در شبکه‌های اجتماعی دیده بود به بیمارستان رفت و او را شناسایی کرد. او گفت از روز 21شهریور پسر نوزده‌ساله‌اش به نام مرتضی گم شده و هیچ ردی از او پیدا نکرده بود. پسر جوان که تا آن روز بدون اینکه حرکتی داشته باشد در کما بود وقتی مادرش بالای سرش رفت با صدای او چشمانش را باز کرد و در پاسخ به مادرش سرش را تکان داد. مادر رنج‌کشیده که در 6‌ماه گذشته سختی‌های زیادی کشیده بود ضمن تشکر از کادر درمان، گفت در این مدت نذر و نیاز زیادی کرده و هنگام تحویل سال نو از خدا خواسته که عیدی امسالش پیدا شدن پسرش باشد.

زندگی، عیدی مأمور فداکار به اعضای یک خانواده
یکی دیگر از خبرهای خوش ایام نوروز فداکاری مأمور پلیس در میاندوآب و نجات جان 3عضو یک خانواده بود. ماجرا از این قرار بود که چند روز قبل در نزدیکی پست ایست و بازرسی شهید محمدنژاد در محور میاندوآب-تبریز، یک پژوپارس که 3عضو یک خانواده سوار آن بودند به‌دلیل نشت بنزین دچار آتش‌سوزی شد. آنها در خودرو گرفتار شده بودند و جان‌شان در خطر بود. در این لحظات چند نفر از عابران در حال تماشا و فیلمبرداری از این صحنه هولناک بودند اما یکی از مأموران پلیس که در ایست و بازرسی حضور داشت بلافاصله با کپسول آتش‌نشانی خود را به‌خودروی شعله‌ور رساند و توانست آتش را خاموش و 3نفری را که در آن گرفتار بودند از مرگ نجات دهد.

نجات راننده کامیون از میان شعله‌های آتش
در تعطیلات نوروز همه در کنار خانواده‌هایشان بودند، اما برخی از افراد وظیفه‌شناس به‌دلیل نوع شغل‌شان مجبور بودند در محل کارشان حاضر شوند؛ مثل مأموران پلیس. در جریان حادثه‌ای که چند روز قبل در جاده بندرعباس- سیرجان اتفاق افتاد چند نفر از همین مأموران وظیفه‌شناس پلیس توانستند جان راننده‌ای را که کامیونش در آتش می‌سوخت نجات دهند. این کامیون کشنده به‌دلیل نامعلومی دچار آتش‌سوزی شده و راننده در میان شعله‌های آتش گرفتار شده بود. درست در همان لحظات جانشین فرمانده پاسگاه گلستان به همراه تعدادی از سربازان وقتی این صحنه را دیدند به دل آتش زدند و توانستند راننده را از داخل کابین بیرون کشیده و جانش را نجات دهند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید