• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 27 اسفند 1399
کد مطلب : 126972
+
-

5 نفر، صفر بازی ملی

4 نکته در مورد خریدهای جدید پرسپولیس و استقلال

5 نفر، صفر بازی ملی


درصورتی که بازگشت مهدی ترابی به پرسپولیس را درنظر نگیریم، سرخابی‌ها در نقل‌وانتقالات زمستانی 5خرید جدید انجام دادند. استقلال سعید مهری و آرمان رمضانی را جذب کرده و تا لحظه تنظیم این مطلب به‌نظر می‌رسد کار حضور امین قاسمی‌نژاد در این تیم را هم باید تمام‌شده دانست. پرسپولیس هم با فرشاد فرجی و شهریار مغانلو به توافق رسید. چند نکته در مورد این خریدها بخوانید.

  خط حمله‌های مرگبارتر
پرسپولیس و استقلال به‌طور مشترک اقدام به تقویت خط حمله خود کردند. مهدی قائدی و شیخ‌دیاباته فصل گذشته جمعا 25گل به ثمر رساندند اما امسال آتش آنها سرد شده و فعلا روی هم فقط 6گل زده‌اند. حالا اما امین قاسمی‌نژادی به جمع آنها اضافه شده که تا اینجای لیگ بیستم به تنهایی 8گل برای شهرخودرو به ثمر رسانده است. استقلال البته آرمان رمضانی را هم در همین خط خریده که بهتر است در مورد او حرف نزنیم! در پرسپولیس هم مسئله عملکرد ضعیف مهاجمان نیازی به توضیح ندارد. مهدی عبدی امسال برای سرخپوشان فقط 2گل زده، درحالی‌که جلال حسینی به‌عنوان مدافع میانی 4گل به ثمر رسانده است. به همین دلیل هم پرسپولیسی‌ها شهریار مغانلو را جذب کردند؛ بازیکنی که فصل گذشته 13گل به ثمر رساند. در این شرایط انتظار می‌رود در ادامه مسابقات شاهد عملکرد هجومی بهتری از جانب سرخابی‌ها باشیم.

  چشم‌پوشی استقلال از آینده
استقلال در ازای جذب سعید مهری از تراکتور، اجازه داد حسین پورحمیدی، دروازه‌بان این تیم که در فصل جاری به‌عنوان بازیکن قرضی در خدمت آلومینیوم اراک است، در پایان فصل به جمع تبریزی‌ها منتقل شود. در واقع این، نوعی معاوضه همراه با تأخیر 2بازیکن بود! پورحمیدی فصل گذشته به‌عنوان دروازه‌بان دوم فرصت بازی در استقلال را پیدا نکرد. با این حال او امسال در آلومینیوم نشان داد دروازه‌بان بدی نیست. منهای بازی عجیب برابر سپاهان، پورحمیدی در طول لیگ بیستم عملکرد نسبتا خوبی داشته است. با این حال حتی این نمایش‌ها هم استقلال را برای حفظ گلر 22ساله‌اش متقاعد نکرد. آیا استقلال بعدها بابت این تصمیم پشیمان خواهد شد؟ کسی نمی‌داند.

  سخاوت ابدی شهرخودرو
از جمع 5خرید جدید سرخابی‌ها 2نفر از شهرخودرو یا همان پدیده آمده‌اند. به‌طور کلی این تیم مشهدی فوق‌العاده در از دست دادن بازیکن سخاوتمند است. آنها ابتدای فصل محمدحسین مرادمند را به استقلال دادند و فقط مبلغی بابت رضایتنامه‌اش گرفتند. حالا هم امین قاسمی‌نژاد از این تیم راهی استقلال شده و فرشاد فرجی هم به پرسپولیس پیوسته است. بزرگ‌ترین انتقال این سال‌ها از شهرخودرو اما جدایی یحیی گل‌محمدی از این تیم و حضورش در پرسپولیس بود.

  بدون بازی ملی
نکته جالب در مورد خریدهای جدید پرسپولیس و استقلال این است که هیچ‌کدام از آنها بازی ملی ندارند. یعنی این همه سر و صدا و جار و جنجال، مذاکره و مصاحبه و حضور خبرنگاران مقابل ساختمان 2باشگاه به‌خاطر بازیکنانی است که هنوز یک‌بار هم در هیچ مسابقه‌ای پیراهن تیم ملی را به تن نکرده‌اند. فرشاد فرجی، سعید مهری، آرمان رمضانی و امین قاسمی‌نژاد حتی نزدیک به این تجربه هم نبوده‌اند و تنها شهریار مغانلو زمانی که در دسته اول بازی می‌کرد از سوی مارک ویلموتس به تیم ملی فراخوانده شد؛ آنچه بیشتر نمایشی برای شکست انحصار در تیم ملی بود. این مسئله شاید نشان‌دهنده نزول سطح کیفی لیگ برتر ایران باشد. باز هم لازم است اضافه کنیم طبیعتاً مهدی ترابی در بازگشت به پرسپولیس به‌عنوان خرید جدید این باشگاه درنظر گرفته نشده است، در غیراین صورت ترابی سابقه 30بار پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد.

ماهی 270میلیون؛ تیتر هم نزنید!
به جا مانده از داستان‌های پدیده‌ای به نام آرمان رمضانی
بهروز رسایلی ـ روزنامه‌نگار


گاهی رسانه‌های ورزشی در ایران متهم می‌شوند به بی‌رحمی؛ اینکه در قبال بازیکنان ناموفق دچار تندروی می‌شوند و مراعات شخصیت انسانی سوژه را نمی‌کنند. به این گروه از رسانه‌ها در ایران دقیقا هزار و یک اشکال واقعی وارد است، اما این یکی نه! حتی یک سر سوزن مطالعه در مورد برخورد رسانه‌های اروپایی با بازیکنان کافی است تا منتقدان چراغ بردارند و گرد مطبوعات داخلی بچرخند! ببینید اروپایی‌ها به وقت ناکامی با بهترین فوتبالیست‌های جهان چه برخوردی دارند و بعد اینها را با رسانه‌های رسمی داخل کشور مقایسه کنید. به‌تازگی در ماجرای حضور ناموفق آرمان رمضانی در پرسپولیس و بعد انتقال حیرت‌انگیز او به استقلال، گروهی به دفاع از این بازیکن برخاستند و نقدها را تند و بی‌محابا دانستند. آنها فوتبالیست‌ها را افرادی عادی به‌شمار آوردند که نباید از نظر روحی بیش از حد زیر فشار بروند. صد البته ما موافق مردم‌آزاری نیستیم اما گزاره عادی بودن فوتبالیست‌ها هم چندان مبنای منطقی ندارد. کدام آدم عادی را می‌شناسید که برای نشستن و تماشا کردن مسابقات فوتبال ماهی 270میلیون تومان دستمزد بگیرد؟
اخبار منتشر شده در خبرگزاری‌های موثق نشان می‌دهد حضور پنج ماهه و ناموفق آرمان رمضانی در پرسپولیس، برای این باشگاه یک میلیارد و 350میلیون تومان آب خورده است. این یعنی همان ماهی 270میلیون که بالا عرض کردیم. آرمان این پول را می‌گرفته که فقط بازی‌ها را تماشا کند؛ تازه نیمکت‌نشینی او، سودمندترین کارش برای تیم بود! در این شرایط آیا چهار تا تیتر و نقد و شوخی، زیاده‌روی محسوب می‌شود؟ فوتبالیست‌های حرفه‌ای دستمزد بسیار بالایی می‌گیرند و کوچک‌ترین کار مثبتی هم که انجام بدهند، با فوجی از ستایش‌ها همراه می‌شود. در این شرایط اصلا ناعادلانه و بی‌رحمانه نیست که گاهی انتقادات تند هم بشنوند؛ مخصوصا اگر به شکلی عجیب با بدترین کارنامه از این قطب فوتبال ایران راهی آن یکی قطب فوتبال ایران شوند. شما هم سخت نگیرید لطفاً!

این خبر را به اشتراک بگذارید