• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 27 اسفند 1399
کد مطلب : 126970
+
-

رکوردهای لالیگایی

لیگ فوتبال اسپانیا در 2روز گذشته کانون اخبار متنوع و مهمی بود

رکوردهای لالیگایی


در لالیگا خبرهای تازه‌ای منتشر شده. خبر مهم این است که ممکن است 5هفته پایانی رقابت‌های این فصل با حضور تماشاگر برگزار شود و ورزشگاه‌ها از ۳۰درصد ظرفیت خود استفاده کنند.

   رونالدو
بازگشت کریستیانو رونالدو هم هنوز منتفی نیست و زیدان در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی دیشب مقابل‌آتالانتا گفته بود که این اتفاق ممکن است؛ هر چند که کریستیانو هنوز بازیکن یوونتوس به‌شمار می‌رود. بعد از رکوردشکنی رونالدو در بازی با کالیاری، این‌بار نوبت مسی بود که از قافله رکوردزنی عقب نماند. مسی و رونالدو هر روز خطاب به همه رکوردها می‌گویند:«نمی‌دانم که هستی یا چی هستی، اما هر جایی که باشی، پیدایت می‌کنم و رکوردت را می‌زنم!» 

   مسی
مسی در سال۲۰۲۱ دوباره پوست انداخته و به همان مسی همیشگی تبدیل شده است. او با 2بار گلزنی مقابل اوئسکا تعداد گل‌هایش را به کریستیانو رونالدو نزدیک کرد اما هنوز هر دو خیلی با لواندوفسکی در صدر جدول کفش طلای فوتبال اروپا فاصله دارند. ابرستاره آرژانتینی در سال جدید روی ۲۴گل تأثیر داشته؛ اوئسکا (2گل و 2پاس‌گل)، پاری‌سن‌ژرمن (2گل)، اوساسونا (2پاس)، سویا (یک گل و یک پاس گل)، الچه (2گل)، کادیس (یک گل)، آلاوس (2گل و یک پاس گل)، بتیس (یک گل)، گرانادا (2گل و یک پاس گل)، بیلبائو (3گل) و رایووایکانو (2گل). او در ۱۱بازی‌آخر ۱۴گل و ۶پاس‌گل به نام خودش ثبت کرده. این را هم درنظر بگیرید که لیورپول در سال جدید در لیگ برتر ۱۱گل زده و مسی ۱۴گل در لالیگا. یک رکورد دیگر هم در شب بازی با اوئسکا زد و موفق شد با رکورد تعداد بازی‌های ژاوی برابری کند. او و ژاوی حالا ۷۶۷بازی رسمی با پیراهن بارسلونا دارند و مسی هفته آینده به‌تنهایی رکورددار باسابقه‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه خواهد شد. اینیستا با ۶۷۴بازی در رده سوم جای دارد و اگر بوسکتس را به‌دلیل دستمزد بالایی که می‌گیرد، در انتهای فصل به تیمی دیگر واگذار نکند، رکورد اینیستا هم توسط این بازیکن که ۶۱۷بازی با پیراهن آبی اناری دارد به خطر خواهد افتاد. پویول با ۵۹۳ و پیکه با ۵۵۸بازی در رده‌های بعدی جای دارند.

   لاپورتا
خبر دیگر درباره لالیگا این است که اگر لاپورتا که به‌تازگی انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا را برده نتواند ۱۲۵میلیون یورو جور کند، ممکن است از ریاست کنار گذاشته شود و انتخابات دوباره برگزار شود. لاپورتا برای تامین صلاحیت ریاست خود باید 125میلیون یورو بپردازد، اما اگر نتواند این هزینه را تا روز چهارشنبه پرداخت کند، انتخابات دوباره برگزار می‌شود. لاپورتا در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران برای پرداخت این مبلغ است.

   گریزمان
گریزمان هم در سیصدوهشتادویکمین بازی‌اش در لالیگا موفق شد به رکورد ۱۵۰گل زده در این لیگ برسد. او ۹۴گل برای اتلتیکو مادرید، ۴۰گل برای سوسیداد و ۱۶گل برای بارسا به ثمر رسانده است. گریزی پس از کریم بنزما دومین بازیکن فرانسوی است که به این تعداد گل می‌رسد. حاج کریم ۱۵۰گل لالیگایی‌اش را در ۳۷۲بازی برای رئال زده و زودتر از هموطنش به این عدد رسیده بود.

   پدری
درخشش پدری جوان در ترکیب تیم بارسلونا دارد کار دست این باشگاه می‌دهد! 
با دعوت این بازیکن به تیم ملی اسپانیا، بارسا باید یک میلیون یوروی دیگر به لاس‌پالماس بپردازد. او اگر ۵۰بازی با پیراهن آبی‌اناری‌ها بازی کند، بارسا مجبور خواهد بود ۹میلیون یوروی دیگر هم به باشگاه سابق این بازیکن پرداخت کند. بعد از صدمین بازی‌اش برای بارسا، ۱۴میلیون نصیب لاس‌پالماس خواهد شد. بارسایی‌ها خوشحال بودند که چنین جواهری را با پایین‌ترین رقم ممکن از تیم گمنام اسپانیایی خریده‌اند اما طبق آپشن‌ها اگر همه متغیرهای قرارداد اجرا شود، قرارداد او ۳۰میلیون برای کاتالونیایی‌ها آب خواهد خورد. چنین قراردادهایی در سال‌های اخیر کم نبوده‌اند. بارسا با هر چند بازی کوتینیو در ترکیب، مبلغ کلانی به لیورپول می‌دهد. این بازیکن که با پیراهن بایرن مونیخ قهرمان شد، باز هم مونیخی‌ها را به خرج انداخت چون در متغیرهای قراردادش قید شده بود با قهرمانی اروپا باید ۵میلیون به لیورپول برسد. خوشبختانه چند وقت است او مصدوم است وگرنه با صدمین بازی‌اش هم مبلغ قابل‌توجهی پول به لیورپول می‌رسید. یادی هم بکنیم از یکی از بندهای قرارداد آندره گومز پرتغالی که هم‌اکنون در اورتون بازی می‌کند و در بارسا اصلا موفق نبود. در قراردادش قید شده بود اگر توپ طلا ببرد، ۵میلیون پاداش می‌گیرد!

   ادن آزار
بازیکن بلژیکی رئال‌مادرید که در چلسی کلا دو بار دچار مصدومیت جدی شده بود، باز هم درحالی‌که همین‌جوری داشت راست راست راه می‌رفت مصدوم شد و احتمالا فصل را از دست داد. این یازدهمین مصدومیت آزار در یک فصل و نیم است درحالی‌که او در این مدت تنها روی ۹گل تأثیر گذاشته است؛ ۴گل و ۵پاس‌گل. آزار تنها ۳۶بازی برای رئال انجام داده و ۵۴بازی هم غایب بوده. او طی 7سال بازی در چلسی فقط 197روز و ۲۰بازی را به‌دلیل مصدومیت از دست داد درحالی‌که طی کمتر از 2سال حضور در رئال مادرید، 362روز را به‌دلیل مصدومیت از دست داده است. او 2191دقیقه از کل 7890 دقیقه ممکن را بازی کرد - فقط 27درصد درحالی‌که با چلسی 73.8 درصد دقیقه ممکن بود. او از زمان پیوستن به این باشگاه حتی در یک بازی مقابل بارسلونا هم بازی نکرده است. یک‌بار هم به کووید-۱۹ دچار شد و درحالی‌که مصدوم نبود چند بازی را از دست داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید