• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 27 اسفند 1399
کد مطلب : 126943
+
-

نویسنده هم‌محله‌ای توصیه می‌کند که در تعطیلات نوروزی از مطالعه غافل نباشند

یک کتاب کنار سفره هفت‌سین!

یک کتاب کنار سفره هفت‌سین!

 «حسین صفری سیدآبادی»، نویسنده هم‌محله‌ای چند سالی است که بازنشسته شده و جالب اینکه در این مدت زمان توانسته بیش از ۶ جلد کتاب بنویسد. چهره ساکن محله علی‌آباد جنوبی تاکنون کتاب‌های فراوانی را به اهالی محله به‌ویژه کودکان و نوجوانان اهدا کرده است. سیدآبادی که روزانه ۶ تا ۸ ساعت برای مطالعه و کتابخوانی وقت می‌گذارد به شهروندان توصیه می‌کند در ایام تعطیلات نوروزی از خواندن کتاب غافل نباشند و حداقل روزی یک ساعت از وقت خود را به این کار اختصاص دهند او چند توصیه دارد که در ادامه می‌خوانید.

گام اول : کنار سفره هفت‌سین یک جلد کتاب بگذارید و در سال جدید عهد ببندید که روزانه چند ساعت مطالعه داشته باشید.

گام دوم : طبق علاقه کتاب‌تان را انتخاب کنید، چراکه در غیراین صورت خیلی زود خسته می‌شوید و کتاب را کنار می‌گذارید.

گام سوم : تلاش کنید کتاب‌هایی که انتخاب می‌کنید از نویسندگان مطرح و شناخته شده باشد، این‌طور که باشد از وقتتان بهترین استفاده را برده‌اید.

گام چهارم : برای خواندن کتاب برنامه‌ریزی کنید و طبق آن عمل کنید حتی به مهمان‌های نوروزی هم می‌توانید توصیه کنید که یکی از کتاب‌ها را بخوانند اما قبل از آن جلد کتاب را با مواد ضد عفونی‌کننده پاکیزه کنید.

گام پنجم : نکته‌برداری و یادداشت‌برداری را فراموش نکنید.

گام ششم : گاهی اوقات پس از خواندن رمان و داستان‌ها، قلم و کاغذ دست بگیرید و قصه را آن‌طور که دوست دارید و قصه را آن‌طور که دوست دارید، بنویسید این کار به شما کمک می‌کند که اگر استعداد نویسندگی دارید، خیلی زود کشف شود.

پیشنهاد کتاب چهره‌های معروف


رضا کیانیان ‌ـ  بازیگر پیشکسوت
آخرین کتابی که مطالعه کرده، نمایشنامه‌ای بوده به نام «فراموشی» که «حمید امجد» کارگردان تئاتر و سینما آن را به رشته تحریر درآورده است. این کتاب که در فروردین ۹۲ به چاپ رسیده و در ۱۴۶ صفحه دارد. «فراموشی»، متنی نمایشی با زمینه‌ای تاریخی است که به فرهنگ باستان چین ارتباط دارد.  

 بهاره رهنماـ بازیگر
کتابی که به شهروندان پیشنهاد می‌دهد مجموعه شعر زیبایی با عنوان «تو را دوست دارم چو نان و نمک» نوشته شاعر بزرگ ترک، «ناظم حکمت» است. این کتاب که گزیده شعرهای عاشقانه شاعر است.

 رامبد جوان‌ـ بازیگر و مجری
او نیزکتابی با عنوان داستان «بالاخره یه روزی، قشنگ حرف می‌زنم» را پیشنهاد می‌دهد که این کتاب را «دیوید سداریس»، نویسنده، طنزپرداز و برنامه‌ساز مشهور رادیو در آمریکا، ۱۵ سال پیش به رشته تحریر درآورده و به تازگی چاپ دوم این کتاب از سوی نشر «جهان نو» و با ترجمه‌ای از «پیمان خاکسار» به بازار عرضه شده است.

 سحر زکریاـ بازیگر
کتابی که برای اوقات فراغت نوروز به شهروندان پیشنهاد می‌دهد یک رمان تاریخی بسیار جذاب تحت عنوان «خائن بی‌گناه» نوشته «آلیسون ویر است. این کتاب را طاهره صدیقیان به فارسی ترجمه کرده و انتشارات کتابسرای تندیس آن را منتشر کرده است. زکریا مطالعه این رمان را به همه توصیه کرده است؛ رمانی که داستان زندگی «لیدی جین گری» است که پس از مرگ ادوارد ششم، با یک دسیسه به‌عنوان ملکه بریتانیا اعلام می‌شود؛ دختر نگون‌بختی که در شانزده سالگی و تنها پس از چند هفته ملکه بودن، به طرز فجیعی به قتل می‌رسد.

 امین زندگانی‌ـ بازیگر
کتابی که معرفی می‌کند «آخرین کتابی که خواندم، کتاب «اینشتین به آرایشگرش چه گفت» بود. این کتاب با نام عجیب خود دربردارنده پاسخ‌هایی علمی به سؤالات روزمره هریک از ماست؛ یک گپ علمی و ساده که اینشتین احتمالاً با آرایشگرش داشته، چیزهای ساده‌ای که ممکن است برای او جزء بدیهیأت باشد، اما دیگران هنگام روبه‌رو شدن با سؤالات و مطالب به سرگیجه بیفتند و شگفت‌زده شوند. این کتاب را «رابرت ل. ولک» نوشته و «بهرام معلمی» نیز ترجمه کرده است.

 هنگامه قاضیانی‌ـ بازیگر و مترجم
او در کنار فعالیت‌های خود در عرصه سینما و تئاتر، ترجمه کتاب «سرزمین مرد سرخپوست، قانون مرد سفید پوست» نوشته «ویلکومب واشبرن» را نیز در کارنامه خود دارد قاضیانی خواندن کتاب «رفیق اعلا» نوشته کریستین بوبن را به شهروندان در ایام عید نوروز پیشنهاد می‌دهد. این کتاب روزنه‌ای به زندگی فرانچسکوی قدیس دارد که از سوی پیروز سیار ترجمه شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید