• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 26 اسفند 1399
کد مطلب : 126925
+
-

رکورد‌شکنی در گِرَمی شصت‌وسه

شصت‌وسومین دوره مراسم جوایز موسیقی «گرمی» برندگان خود را شناخت. در مراسم گرمی امسال که در«کانونشن سنتر شهر لس‌آنجلس» و مناطق اطراف آن برگزار شد، ترور نوا، کمدین اهل آفریقای جنوبی مجری مراسم بود. برای شرکت در این دوره از جوایز گرمی، بهترین اجراهای ضبط شده، بهترین قطعات موسیقی و بهترین خوانندگان و هنرمندان عرصه موسیقی از تاریخ اول سپتامبر 2019تا 31اوت 2020انتخاب شده بودند. شصت‌وسومین دوره از مراسم جوایز گرمی قرار بود در تاریخ 31ژانویه 2021برگزار شود، اما به‌دلیل اوج‌گیری شیوع بیماری کرونا در شهر لس‌آنجلس، برگزاری آن تا روز 14مارس به تعویق افتاد. 
در این دوره از جوایز گرمی، بیانسه با 9نامزدی و دوا لیپا، رودی ریچ و تیلور سوئیفت هر کدام با 6نامزدی، بیشترین تعداد نامزدی‌ها برای دریافت جوایز در رشته‌های مختلف را به‌خود اختصاص داده بودند. بیانسه در این دوره موفق شد در 4رشته جایزه گرمی را از آن خود کند. 

برندگان 2021
تیلــور ســـوئیــفیت در شصت‌و‌سومین دوره گرمی جایزه بهترین آلبوم سال را برای آلبوم «فولکلور» به‌خود اختصاص داد. هری استایلز نیز برنده جایزه بهترین اجرای تک‌نفره موسیقی پاپ برای اجرای موسیقی«شکر هندوانه» شد. لیدی گاگا و آریانا گرانده نیز به‌خاطر اجرای آهنگ «بر من ببار»، برنده جایزه اجرای دونفره یا گروهی موسیقی پاپ شدند. در رشته اجرای دونفره یا گروهی موسیقی پاپ همچنین یک گروه کره‌ای با آهنگ «دینامیت» برای نخستین‌بار نامزد شده بودند که از دریافت جایزه بازماندند. مگان تی استالیون و بیانسه برای آهنگ «وحشی»، جایزه بهترین آهنگ رپ سال را از آن خود کردند. بیلی ایلیش برای آهنگ «همه آنچه می‌خواستم» برنده جایزه بهترین اجرای ضبط شده سال شد. مگان تی استالیون نیز جایزه بهترین «هنرمند جدید یا نوظهور» سال را از آن خود کرد. درنست امیل دوم، اچ. ای. آر و تیارا توماس به‌دلیل نگارش ترانه «نمی‌توانم تنفس کنم» برنده جایزه گرمی در رشته بهترین ترانه سال شدند. چیمز تیلور برای آهنگ «استاندارد آمریکایی» برنده جایزه بهترین آلبوم آواز سنتی پاپ شد. دوا لیپا به‌خاطر آلبوم «نوستالژی آینده» برنده بهترین آلبوم آواز پاپ شد. فیونا اپل برای آهنگ «شامیکا» برنده جایزه گرمی در رشته بهترین اجرای موسیقی سبک راک شد. 
بادی کانت نیز به‌خاطر آهنگ «بام - راش» برنده جایزه گرمی در رشته بهترین اجرای موسیقی سبک متال شد. جایزه گرمی بهترین ترانه راک هم به بریتانی هوارد اختصاص یافت. گروه «استروکس» به‌خاطر آهنگ «غیر عادی جدید»، جایزه گرمی بهترین آلبوم راک را از آن خود کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید