• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
سه شنبه 26 اسفند 1399
کد مطلب : 126836
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/31GPn
+
-

زیر یک خم/ یک هندوانه دیگر برای آقای کاوه

محسن محمود  صفری - خبرنگار

با استعفای پژمان درستکار از سرمربیگری تیم ملی کشتی جوانان، محسن کاوه، مدیر تیم‌های ملی، با حفظ سمت سرمربی جوانان شد؛ انتخابی پر‌حرف‌و‌حدیث که حواشی بسیاری به همراه داشته است. کاوه هم‌اکنون مدیر تیم‌های ملی است. او در تمرینات شرکت می‌کند و کشتی‌گیران را در تورنمنت اوکراین از کنار تشک کوچ می‌کرد ولی مشخص نیست درصورت عدم‌نتیجه‌گیری تیم ملی او باید پاسخگو باشد یا غلامرضا محمدی. علاوه بر اینها، محسن کاوه به‌عنوان مدرس در کلاس‌هایی که انستیتو برگزار می‌کند، حضور دارد. با احترام به او، شاید بهتر باشد فدراسیون کشتی از مربیان و پیشکسوتان دیگر استفاده کند و این همه هندوانه را روی دست یک نفر نگذارد.

یک آدم اشتباهی در ایتالیا
تورنمنت ایتالیا برگزار شد و یک کارمند اداری فدراسیون کشتی به همراه ابراهیم مهربان، مربی تیم ملی، 2 کشتی‌گیر اعزامی به این مسابقات را همراهی می‌کردند. چند روز قبل از مسابقات ایتالیا، تورنمنت کی‌یف اوکراین برگزار شده بود و تیم 5نفره ایران را 2مربی همراهی می‌کردند. لابد شرایط کشور ایتالیا متفاوت بوده که در این سفر کارمند اداری فدراسیون به‌عنوان سرپرست اعزام شده است! یکی از فاکتورهای اصلی انتخاب سرپرست‌های تیم‌های ملی که همیشه نادیده گرفته می‌شود، آشنایی با زبان انگلیسی است. در این سفر هم مثل همیشه سرپرستی انتخاب شده بود که زبان بلد نبود.

یک اتفاق خوب
فدراسیون کشتی اعلام کرده در مسابقات قهرمانی کشور از نوجوانان و جوانان تست دوپینگ خواهد گرفت. در سالیان گذشته پدیده دوپینگ در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان به‌دلیل عدم‌نظارت زیادشده بود. با برگشت کنترل دوپینگ و برخورد با خاطیان می‌توان امیدوار بود که ورزشکاران در شرایط برابر با یکدیگر رقابت کنند. متأسفانه برخی مربی‌ها با ناآگاهی مشکلات جبران‌ناپذیری برای کشتی‌گیران به‌وجود می‌آورند و موجب پایان عمر قهرمانی ورزشکاران می‌شوند. رقابت‌های انتخابی تیم‌‌های ملی کشتی‌فرنگی نوجوانان و جوانان به‌ترتیب روزهای ۱۶ و ۱۷، ۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در سنندج، رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان روزهای ۱۸ و ۱۹ فروردین در مازندران و رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد جوانان روزهای ۲۲ و ۲۳ فروردین در تهران برگزار می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید