• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 25 اسفند 1399
کد مطلب : 126800
+
-

لالیگا قشنگ شد

با تساوی اتلتیکومقابل ختافه، حالا بارسلونا و رئال مادرید هم می‌توانند به قهرمانی فکر کنند

لالیگا قشنگ شد

در لالیگا همه‌‌چیز قشنگ‌تر شده؛ البته نه برای هواداران اتلتیکو. تیم دوم پایتخت اسپانیا برابر ختافه هم متوقف شد تا رئال و بارسلونا را برای قهرمانی این فصل امیدوار کند. اتلتیکو در 19بازی آخرش مقابل این حریف هیچ گلی دریافت نکرده و تنها 3بار تن به تساوی بدون گل داده است. با این‌حال اگر امروز بارسلونا بتواند اوئسکا را ببرد که تجربه نشان داده اینگونه تیم‌های پایین جدولی را خوب و بی‌رحمانه می‌برد، رقابت بر سر قهرمانی داغ‌تر هم می‌شود. بارسا که تا یک‌ماه پیش برای سهمیه لیگ قهرمانان می‌جنگید، با روند خوبی که در سال2021 در پیش گرفته، مدعی شماره 2قهرمانی است. برد در بازی امشب می‌تواند دوباره آنها را 2امتیاز از رئال پیش بیندازد و در فاصله 4امتیازی اتلتیکوی صدرنشین قرار دهد.

  رئال
یک برد سخت مقابل تیمی دیگر از ناحیه نیمه پایینی جدول که رئال با زیدان همیشه برابر آنها مشکل داشته. الچه در این فصل از لالیگا فقط 2پیروزی خارج از خانه به‌دست آورده و با 10گل زده در زمین حریف دومین خط حمله ضعیف لالیگا در این زمینه محسوب می‌شد که باز هم تا آستانه شکست رئال میزبان پیش رفت و در زمین حریف گل زد، اما 2گل دیرهنگام بنزما نتیجه را عوض کرد. رئال‌مادرید در این فصل از دقیقه 80تا 90موفق شده 16گل به ثمر برساند؛ 13گل در لالیگا و 3گل در اروپا، اما این نخستین‌بار از دسامبر2016به این‌سو بود که گل دقایق تلف شده نیمه دوم باعث برد رئال می‌شد. آنها در‌آن تاریخ 2-3دپورتیوو را با گل دیرهنگام راموس شکست داده بودند.

  پنالتی
این بازی یک نکته دیگر داشت؛ اینکه باز هم پنالتی برای این تیم گرفته نشد؛ این‌بار روی سرخیو راموس که به‌تازگی از مصدومیت برگشته بود. زیدان برخلاف همه مربیان جهان و مثل همیشه از اظهارنظر درباره داور خودداری کرد اما در اردوی رئال همه از پنالتی‌های سوخته حرف می‌زنند. برای رئال‌مادرید در 21 بازی اخیر لالیگا هرگز ضربه پنالتی اعلام نشده است. آخرین پنالتی تیم زیدان در لالیگا به حدود 5‌ماه پیش (اکتبر 2020مقابل بارسلونا) مربوط می‌شود. رئال در این فصل 2پنالتی به‌دست آورده که یک‌سوم پنالتی‌های بارسلونا و اتلتیکو هر کدام با 6پنالتی است.

  کریم
یک قانون نانوشته وجود دارد که می‌گوید کریم بنزما هت‌تریک نمی‌کند، دبل می‌کند. او مقابل الچه هم دبل کرد و تعداد گل‌هایش در 4بازی‌آخر را به عدد 5رساند تا با 15گل در تعقیب مهاجمان صدر جدول آقای گلی لیگ باشد که برخلاف بنزما چند گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده‌اند. او فصل قبل هم از رکورد 15گل در یک فصل لیگ گذشته بود که این اتفاق هم هر 5سال یک‌بار برایش می‌افتد که در 2فصل پیاپی بالای 15گل بزند. بنزما در این فصل موفق شده 5بار بریس (دبل) کند؛ مقابل اوئسکا، مونشن‌گلادباخ، بیلبائو، آلاوس و الچه. بنزما از زمان جدایی کریستیانو رونالدو 77گل به ثمر رسانده است. این سومین فصلی است که وی بیش از 20گل به ثمر رسانده است. فصل گذشته او 27گل به ثمر رساند و در فصل 2019 نیز 30گل به ثمر رساند.

  راموس
این سیصدوسی‌وچهارمین برد لالیگایی سرخیو راموس بود؛ هر چند که خودش زمانی از ترکیب بیرون رفت که تیمش یک بر صفر عقب بود. او در 508بازی لیگی 315برد با رئال و 19پیروزی با سویا به‌دست آورده است. زیدان برای دومین‌بار طی چند هفته اخیر بازی با 3مدافع را آزمایش کرد که باز هم نتیجه نگرفت و مجبور به تغییر سیستم شد. ممکن است در بازی فردا شب مقابل آتالانتا هم از حضور او و ناچو و واران همزمان کنار هم استفاده کند و 3‌دفاعه به مصاف حریف ایتالیایی برود. مودریچ هم که مثل کروس قرار بود استراحت کند، اما به‌خاطر ضرورت بازی به زمین رفت تاکنون در لالیگا 13پاس‌گل به کریم داده و هر 5پاس‌گل آخر او به این مهاجم فرانسوی بوده است.

  بارسلونا
بارسا امشب یک گام دیگر به صدر لالیگا نزدیک می‌شود. در این باشگاه با پیروزی لاپورتا اتفاقاتی در حال رخ دادن است. یکی از معاونان لاپورتا از سمت خود کناره‌گیری کرده و ممکن است برخی از همرزمان او در کمپین انتخاباتی هم رئیس جدید را در پست ریاست باشگاه همراهی نکنند، اما اتفاقات اقتصادی خوبی در راه است. لاپورتا و تیم اقتصادی‌اش در حال رایزنی با اسپانسرها و بانک‌ها برای فراهم کردن 250تا 300میلیون یورو هستند. به پشتوانه این پول لاپورتا قصد دارد هالند را از دورتموند خریداری کند. به‌این‌ترتیب، قیمت بچه‌غول نروژی بالاتر می‌رود. برنامه‌های بعدی جذب چند بازیکن رایگان ازجمله آلابا، آگوئرو، ممفیس و واینالدوم و معاوضه برخی بازیکنان است. رسانه‌های ایتالیایی گزارش داده‌اند که ممکن است مثل فصل قبل که آرتور با پیانیچ تعویض شد، در تابستان هم این روند تکرار شود و این‌بار دی‌بالا با کوتینیو معاوضه شود. دستمزد کوتینیو بسیار بالاست و باید دید بارسا چه آپشن‌های دیگری را بر سر این معامله پیشنهاد می‌دهد. درباره آگوئرو هم گفته می‌شود قراردادی دوساله برای امضا با او تنظیم شده، اما رونالد کومان خواهان این مهاجم نیست. زابالتا، همبازی سابق آگوئرو و مسی گفته که مسی می‌خواست به‌خاطر آگوئرو به منچسترسیتی برود، حالا برعکس شده و آگوئرو به بارسا می‌رود تا مسی در این تیم بماند. خود آگوئرو در لایو اینستاگرامی‌اش در پاسخ به سؤالاتی درباره پیوستنش به بارسا عصبانی شد و با کلماتی نامناسب خواست که دیگر در این‌باره صحبت نکنند. او در برد 3 هیچ پریشب مقابل فولام از روی نقطه پنالتی گل زد که این نخستین گلش پس از 417روز در لیگ برتر بود.

  اوئسکای بارسا
اوئسکا که 3فصل قبل برای اولین‌بار در تاریخ به لالیگا صعود کرد، جزو نخستین شهرهایی است که پای فوتبال در آن باز شده. حالا این باشگاه برای رویارویی با بارسلونا استقبال باشکوهی از این حریف به عمل می‌آورد و بازوبندی به کاپیتان خود می‌دهد که طرح آن تقدیر و تمجید از باشگاه رقیب است. هر یک از رنگ‌های این بازوبند معنای خاصی دارد؛ معماری شهر بارسلونا، لاماسیا، پیراهن فینال ۹۲ در ومبلی، مسی، آب‌نبات چوبی یوهان کرویف و فصل ۶گانه تاریخی.

  بازی‌های پیش‌رو
بارسا در 26بازی این فصل 17برد و 5تساوی و 4باخت به‌دست آورده؛ 57گل زده مقابل 22گل خورده. برد در بازی امشب آنها را به 4امتیازی اتلتیکو می‌رساند. یک بازی رودررو هم با هم دارند و یک ال‌کلاسیکو هم هست که هر یک از این دو بازی می‌تواند  3تیم حاضر در کورس قهرمانی را امیدوار نگه دارد.
  بازی‌های باقیمانده اتلتیکو تا انتهای فصل: آلاوس، سویا، رئال بتیس، اوئسکا، بیلبائو، ایبار، الچه، بارسلونا، سوسیداد، اوساسونا و وایادولید.
  بازی‌های باقیمانده بارسلونا تا انتهای فصل: اوئسکا، سوسیداد، وایادولید، رئال‌مادرید، ختافه، ویارئال، گرانادا، والنسیا، اتلتیکو، لوانته، سلتاویگو و ایبار.
  بازی‌های باقیمانده رئال‌مادرید تا انتهای فصل: سلتاویگو، ایبار، بارسلونا، کادیس، رئال بتیس، ختافه، اوساسونا، سویا، گرانادا، بیلبائو و ویارئال.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید