• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 24 اسفند 1399
کد مطلب : 126660
+
-

3 مدعی، 2 جام

رقابت پرسپولیس، استقلال و سپاهان ادامه فصل را فوق‌العاده جذاب می‌کند

3 مدعی، 2 جام

بهروز رسایلی_خبرنگار

این مطلب بی‌احترامی به بقیه مدعیان فوتبال ایران نیست؛ مخصوصا در جام حذفی که مسیر کوتاهی برای قهرمانی دارد و هر تیمی می‌تواند شگفتی‌ساز شود. برای تراکتور، فولاد، نفت آبادان و... هم احترام قائلیم، اما به‌نظر می‌رسد سه ضلعی مدعیان اصلی امسال بین پرسپولیس، سپاهان و استقلال تشکیل شده باشد؛ 3تیم گردن‌کلفت که بر سر 2جام می‌جنگند و هرکدام امتیازات ویژه‌ای برای کسب موفقیت در این مسیر دارند. این سه تیم در رتبه‌های اول تا سوم جدول رده‌بندی لیگ قرار گرفته‌اند و هر سه از نخستین بازی جام حذفی سربلند بیرون آمدند. به‌نظر می‌رسد دنبال کردن رقابت گرم آنها، ماه‌های باقیمانده از فصل را بسیار جذاب و مهیج خواهد کرد.

   چرا پرسپولیس؟
نمایش این تیم مقابل مس نوین کرمان را دیدید؟ این درست که تیم مقابل دسته دومی بود و توان فنی چندانی نداشت، اما سرخپوشان بدون چند مهره اصلی نمایشی دیدنی ارائه دادند و نهایتا با وجود از دست دادن کلی فرصت گلزنی، 3بر صفر برنده شدند. پرسپولیس از بردن سیر نمی‌شود. انگیزه این تیم کم‌شدنی نیست و تازه با تزریق نفرات جدید مثل مهدی ترابی و شهریار مغانلو حتما شرایط برای سرخپوشان بهتر هم خواهد شد. آنها فرمول بردن و جام گرفتن را حفظ شده‌اند. در این تیم فاکتور «اعتماد به نفس» قیامت می‌کند و هر که در این ساختار قرار می‌گیرد، تبدیل به بازیکن متفاوتی می‌شود؛ به‌عنوان مثال می‌توانید میلاد سرلک را ببینید که در میانه میدان این تیم جاافتاده و به‌طور همزمان وظایف دفاعی و هجومی‌اش را انجام می‌دهد. داستان بقیه نفرات هم همین است. شکی نیست که پرسپولیس امسال هم مدعی جدی کسب هر دو جام خواهد بود.

 چرا سپاهان؟
در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی کار آنها برای صعود به دقیقه 120کشید، اما خب، یادتان باشد طلایی‌پوشان از سد مس رفسنجان لیگ برتری گذشتند؛ تیمی قابل احترام که امسال نمایش‌های خوبی ارائه داده است. این پنجمین پیروزی پیاپی سپاهان بود. آنها در 4مسابقه قبلی موفق به شکست ذوب‌آهن، استقلال، گل‌گهر سیرجان و آلومینیوم اراک شده بودند. جنس سپاهان جور است، تیم متوازنی دارد و اگر احسان حاج‌صفی را هم جذب کند، شرایط برایش بهتر خواهد شد. به علاوه با محرم نویدکیا آرامش به سپاهان برگشته و این تیم حتی بعد از دریافت گل دقیقه 94هم فرونمی‌پاشد. سپاهان در لیگ شانه به شانه پرسپولیس بالا می‌رود و فعلا فقط با یک تفاضل گل عقب است. به علاوه در تیم نویدکیا، خبری از عوامل بازدارنده سپاهان قلعه‌نویی هم نیست. بله که باید آنها را در هر دو جام مدعی دانست. فقط معلوم نیست تیم محرم چرا این همه گل می‌خورد؟

  چرا استقلال؟
حال روحی آبی‌ها بعد از تغییرات رخ داده و بازگشت فرهاد مجیدی به این تیم بهتر شده است. این مسئله به‌وضوح قطعی است؛ آنقدر که ارسلان مطهری از نیمکت‌نشینی ترش نمی‌کند و مهدی قائدی بعد از گلی که نقشی در آن نداشته، شادمانه روی کول شیخ دیاباته می‌پرد. استقلال فعلی از نظر نیروی انسانی تیمی غنی است که برای نخستین‌بار در آغاز فصل از هم نپاشید، بلکه تقویت شد؛ بنابراین اگر تمهیدات فنی و روانی جواب بدهد، حتما این تیم مدعی است. بخش روحی را که گفتیم، اما در بخش فنی در اردوگاه استقلال خیلی روی توانایی‌ها و تجارب فراز کمالوند مانور می‌شود. در این مورد هم گذشت زمان به‌خوبی داوری خواهد کرد. درنهایت هم باید گفت فاکتوری که استقلال و سپاهان بیش از پرسپولیس دارند، عطش برای بازگشت به قله است. حرص پایان دادن به ناکامی چندساله، این دو تیم را به پیش خواهد راند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید