• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 24 اسفند 1399
کد مطلب : 126625
+
-

سقوط بعد از خیانت

نیمه دوم جدول در قرق تیم‌هایی است که ناگهان مربی‌شان را از دست دادند


اگر کمی سختگیر باشیم و جدایی مربیان دارای قرارداد و تعهد را نوعی خیانت یا جفاکاری به شمار بیاوریم، هم‌اکنون نیمه پایین جدول لیگ برتر پر از تیم‌هایی است که چنین شرایطی را تجربه کرده‌اند و آینده چندان روشنی هم در انتظارشان نیست.
شهرخودرو: پایه‌گذار رها کردن تیم در میانه‌های راه و حضور در یک تیم دیگر یحیی گل‌محمدی است. او نیم‌فصل لیگ نوزدهم با ترک شهرخودرو روی نیمکت پرسپولیس نشست. ‌زمان جدایی یحیی، تیم مشهدی روی پله ششم جدول بود و 6امتیاز با صدر جدول فاصله داشت؛ شهرخودرو نهایتا فصل را بدون گل‌محمدی روی همین پله ششمی اما با 21اختلاف امتیاز نسبت به صدر جدول به پایان برد. بعد این تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضوری بسیار ناموفق داشت و حالا هم در فصل جدید پس از گذشت 17هفته با 22امتیاز در رتبه دهم جدول قرار گرفته است.آلومینیوم اراک: با رسول خطیبی شگفتی‌ساز لیگ بیستم بود و نیم‌فصل اول را با 22امتیاز روی پله ششم به پایان برد. بعد از خطیبی آنها فعلا از 2 بازی تنها یک امتیاز به‌دست آورده‌اند و با 3 پله سقوط، در رتبه نهم قرار گرفته‌اند. شکست فاجعه‌بار 6 بر یک برابر سپاهان باعث شد اراکی‌ها زودتر دست به‌کار شوند و دنبال یک مربی قطعی برای تیم‌شان بروند.
نفت مسجد سلیمان: در نیم‌فصل اول با مجید حسینی شرایط باثباتی داشت و دور رفت را با 18امتیاز روی پله دهم جدول به پایان برد. آنها بعد از جدایی حسینی فعلا از 2 بازی 2 مساوی گرفته‌اند و با 2 پله سقوط به رده دوازدهم تنزل کرده‌اند.
نساجی: جدایی محمود فکری به‌معنای واقعی کلمه کمر نساجی را شکست. نماینده قائم‌شهر که در دور برگشت لیگ نوزدهم به یک تیم قابل احترام تبدیل شده بود، فصل گذشته را با قرار گرفتن روی پله نهم جدول به پایان برد. پیش از آغاز فصل جدید اما محمود فکری نساجی را رها کرد و به استقلال پیوست. در پی این اتفاق نساجی در لیگ بیستم 3 سرمربی عوض کرده، اما در فصل جدید فعلا رتبه‌ای بهتر از پانزدهمی نداشته است. نساجی از 17بازی فقط 10امتیاز گرفته و به‌شدت خطر سقوط را احساس می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید