• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 23 اسفند 1399
کد مطلب : 126556
+
-

از کرونا تا کوررنگی

زمان پایداری شیوع کرونا به طول انجامیده و آدم‌هایی با اعصاب فولادی هم زیر چکش‌های سهمگین این غول ریزنقش گاهی شکننده می‌شوند. شمار آدم‌هایی که دیگر زندگی را حسابی خاکستری می‌بینند و تحت‌تأثیر کرونا دچار کوررنگی شده‌اند، بیشتر شده است. 
زندگی حتی در روز‌های سخت اینچنینی هم زیبایی‌های خودش را دارد، اما این نگاه خاکستری به آن می‌تواند خطرناک باشد. در دنیای پزشکی آمار‌ها می‌گویند از هر 12مرد، یک نفر و از هر 200زن، یکی‌شان رنگ‌ها را درست نمی‌بینند؛ اما واقعیتی که اطراف ما جریان دارد، به‌خوبی گویای این واقعیت است که آمار این نگاه خاکستری به زندگی زیر سایه کرونا گاهی بیش از این حرف‌هاست. در این دوران برخی دوست‌‌ها و آشناها درست مثل خویشاوندانی که برای نزدیکان کوررنگ خود عینک دید رنگی تهیه کردند و نگاه آنها را به زندگی تغییر دادند، آنها هم با همدلی و امیدبخشی عینکی رنگی به دوستان خسته از کرونای خود هدیه کردند.
 از آنجا که سلامت روان گاهی بسیار مهم‌تر از سلامت جسم است، این همدلی و پاک‌کردن غبار فراموشی از روی رنگ‌های زندگی اطرافیان، نکته‌ای است که نباید از آن غفلت کرد. طول‌موج‌های رنگی و تنالیته‌های مختلف زندگی را به اطرافیان گوشزد کنیم، زندگی خاکستری نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید