• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 20 اسفند 1399
کد مطلب : 126478
+
-

برنامه آینده: واکسن

استقبال سرد از بازگشایی سینماهای نیویورک

برنامه آینده: واکسن


آرش نهاوندی ـ روزنامه نگار

سالن‌های سینما در نیویورک پس از یک دوره طولانی تعطیلی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، سرانجام بازگشایی شدند. با تسریع در روند واکسیناسیون تقریبا 80درصد از سالن‌های سینما با ظرفیت پذیرش تماشاگر محدود کار خود را در آمریکای شمالی دوباره آغاز کرده‌اند. با این حال در بسیاری از مناطق آمریکای شمالی ازجمله لس‌آنجلس و اغلب مناطق ایالت کالیفرنیا، واشنگتن‌دی‌سی و بیشتر مناطق کانادا سینماها همچنان بازگشایی نشده‌اند.
در نیویورک و مناطق مهمی که سینماها دوباره با ظرفیت پذیرش محدود بازگشایی شده‌اند، همچنان بخش مهمی از مردم به‌دلیل بیم ابتلا به کرونا و به‌خاطر تدابیر شدید بهداشتی اعمال‌شده در سالن‌های نمایش فیلم از حضور در این اماکن خودداری می‌کنند و درنتیجه پس از بازگشایی سینماها تغییر چندانی در میزان فروش فیلم‌ها در گیشه سینماهای آمریکا ایجاد نشده است. طبق مقررات بهداشتی وضع‌شده از سوی فرمانداری نیویورک برای سینماهای این شهر، سالن‌های نمایش فیلم در نیویورک تنها مجاز به فروش بلیت برای 25درصد از ظرفیت سالن خود هستند و در هر سانس نمایش فیلم حداکثر 50نفر مجاز به حضور در هر سالن نمایش است. علاوه بر این، تماشاگران باید برای حضور در سینماها ماسک بزنند و فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز رعایت کنند.
درباره دلیل عدم‌استقبال مردم از بازگشایی سینماها در نیویورک و در 80درصد دیگر از مناطق آمریکا می‌توان گفت، اینطور به‌نظر می‌رسد که مردم در انتظار تکمیل روند واکسیناسیون در آمریکا هستند و بیشتر تماشاگران قصد دارند پس از عادی شدن وضعیت، فارغ از تدابیر سفت و سخت بهداشتی در سالن‌های سینما حضور یابند.
هم‌اکنون و بنا به گزارش خبرگزاری‌ها ازجمله نیویورک‌تایمز، بازگشایی سینماها آنگونه که انتظار می‌رفت آمار فروش فیلم‌ها را بالا نبرده و طبق برآورد استودیوهای فیلمسازی، به‌رغم اکران فیلم «رایا و آخرین اژدها» محصول دیزنی و نمایش فیلم مهیج، علمی تخیلی و ماجراجویانه «کائوس واکینگ» ساخته دوگ لیمن با بازی تام هالند و دیزی رایدلی، همچنان بازار فروش فیلم در آمریکا تکان چندانی نخورده و نسبت به سال2019 و پیش از شیوع کرونا، راکد است.

جدید‌ترین آمار فروش فیلم‌ها در آمریکا
فیلم «رایا و آخرین اژدها» که در 5مارس اکران و در 2045سالن سینما در آمریکا نمایش داده شده، تا‌کنون تنها 8.6میلیون دلار در مجموع در آمریکای شمالی فروش کرده ا ست. فیلم «رایا و آخرین اژدها» در سطح بین‌المللی در 32کشور نمایش داده شده و در مجموع 17.6میلیون دلار فروخته است. هنوز آماری از میزان فروش این فیلم در شبکه اینترنتی دیزنی‌پلاس ارائه نشده است. کمپانی دیزنی درصدد تداوم نمایش این فیلم در فصل بهار در سالن‌های سینماست.

این خبر را به اشتراک بگذارید