• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 20 اسفند 1399
کد مطلب : 126389
+
-

انجمن‌های ادبی، فرصتی برای ارتقای فرهنگی ری

انجمن‌های ادبی، فرصتی برای ارتقای فرهنگی ری

نشست‌ها و انجمن‌های ادبی همواره فرصتی هستند برای کشف استعدادهای جوان و کمتر شاعر صاحب‌نام معاصری را می‌توان یافت که تجربه حضور در چنین نشست‌هایی را نداشته باشد، اما شهرری که خود مهد فرهنگ و تمدنی هزاران ساله است، تا ۹سال قبل هیچ‌ انجمن یا نشست ادبی منسجم و معتبری نداشت، مگر چند نشست که جسته و گریخته در گوشه و کنار این منطقه برگزار می‌شد.
سال ۱۳۸۸بود که بعد از رایزنی با سازمان‌های مختلف، نخستین انجمن شعر شهرری در قالب یک گروه مردم‌نهاد به همت «محمدرضا شهریاری» به ثبت رسید و از همان زمان تاکنون این انجمن به‌صورت مستمر نشست‌های خود را دوشنبه‌ها برگزار می‌کند و امروز می‌توان به جرأت گفت که انجمن شعر «فرصت» قدیمی‌ترین انجمن شعر فعال در شهرری است.
در همه این سال‌ها سالن همایش‌های مجتمع شیخ صدوق در فلکه اول دولت‌آباد میزبان اعضای این انجمن بوده و جالب‌تر اینکه مخاطبان این انجمن شعر که اهالی ری آن را بیشتر با نام «کانون فرصت» می‌شناسند، از تمام طیف‌های سنی هستند. این روزها کرونا کانون فرصت را هم به تعطیلی کشانده، اما گلایه‌های محمدرضا شهریاری بحث امروز و دیروز نیست.
 او می‌گوید: «ما از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، از فرمانداری و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری مجوز داریم. برای تعامل با سازمان‌های مختلف تلاش کردیم، اما برخی هیچ‌گاه به این کانون به‌عنوان یک فرصت نگاه نکردند. در شهرری شورای اجتماعی و فرهنگی داریم، اما هیچ‌گاه ظرفیت کانون ما در این شورا مورد استفاده قرار نگرفت. حمایت‌ها اغلب مقطعی بوده است. به‌عنوان مثال یکی از سازمان‌هایی که می‌تواند در این زمینه ما را یاری کند آموزش و پرورش است. آنها می‌توانند استعدادهای جوانان را به سمت کانون سوق دهند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید