• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 17 اسفند 1399
کد مطلب : 126085
+
-

ساخت 100مدرسه ضدزلزله در مناطق محروم کشور

خبر
ساخت 100مدرسه ضدزلزله در مناطق محروم کشور

۱۰۰مدرسه سبز و ضدزلزله و ۳۵۰مسجد و مرکز فرهنگی جدید توسط ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم ۲۴استان کشور افتتاح شد. در این مراسم، تفاهمنامه ساخت ۱۰۰۰مدرسه روستایی با اولویت جایگزینی مدارس کانکسی عشایر بین بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان نوسازی مدارس وزارت آموزش‌وپرورش امضا شد. به گزارش همشهری، حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم با اشاره به کارآمدی نظام در سال‌های پس از انقلاب، به خدمات ستاد اجرایی فرمان امام به‌عنوان نمونه‌ای از این موفقیت‌ها اشاره کرد و گفت: رهبرانقلاب یک روز در جایی گفتند آرزوی من این است که بتوانیم روزی در مناطق محروم کشور ۱۰۰۰مدرسه بسازیم، امروز شاهد ساخت 2هزار مدرسه و تفاهم برای ساخت 1000 مدرسه جدید هستیم که این آرزو را محقق می‌کند.
همچنین محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در این مراسم گفت: اولویت اول ما در ستاد ایجاد شغل و مقابله با بیکاری در کشور است. عمده فعالیت‌های زیرمجموعه‌های ستاد بر اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و احیای کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل متمرکز شده است. وی افزود: پیش‌بینی کرده بودیم که در سال99 که به‌نام سال جهش تولید نامگذاری شده است بتوانیم 300هزار شغل در مناطق محروم ایجاد کنیم که اکنون به این هدف رسیده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود این عدد در سال آینده به 400هزار شغل افزایش یابد. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به وضعیت تست انسانی نخستین واکسن ایرانی کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به تأیید موفقیت واکسن کوو ایران برکت در فاز اول مطالعات بالینی، فاز دوم و سوم تست انسانی با مجوز و موافقت وزارت بهداشت، به‌طور همزمان در روز ۲۳ یا ۲۴اسفند آغاز می‌شود. او با اشاره به ایجاد آمادگی برای تولید انبوه واکسن در ستاد اجرایی پس از تأیید نهایی آن از سوی وزارت بهداشت، افزود: بزرگ‌ترین کارخانه تولید واکسن در منطقه را امسال راه‌اندازی خواهیم کرد و تا نیمه خرداد۱۴۰۰، تولید انبوه واکسن کوو ایران برکت انجام و از مرداد سال آینده دیگر دغدغه‌ای به‌نام واکسن در کشور نخواهیم داشت.
در ادامه مراسم محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: برخورداری آموزشی در حاشیه برخی شهرهای بزرگ ۲متر است درحالی‌که این عدد باید ۵متر باشد. وی همچنین به بنیاد برکت پیشنهاد کرد تا برای افزایش کیفیت آموزشی در مراکز روستایی و اطراف شهرها به کمک آموزش و پرورش بیاید. وزیر آموزش و پرورش مهم‌ترین کارکرد مدرسه را یادگیری دانست و گفت: ساخت مدرسه با ارزش است و در دیدار مجازی با مقام‌معظم رهبری ایشان بر اهمیت وزیدن نسیم ملایم  آموزشی در کشور تأکید کردند. وی همچنین با اشاره به ساخت 1000 مدرسه در مناطق محروم از سوی بنیاد برکت گفت: یکی از اقدامات ماندگار در ایجاد عدالت آموزشی در مناطق محروم، ساخت مدارس ایمن با اولویت مدارس کانکسی و عشایری است. امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت هم در این مراسم با اشاره به افتتاح مدارس و مراکز فرهنگی جدید گفت: امروز ۱۰۰مدرسه سبز و ضدزلزله با اعتبار ۲۱۰میلیارد و ۳۵۰مسجد و مرکزفرهنگی با اعتبار ۷۵میلیاردتومان در ۲۴استان کشور افتتاح شد و با این افتتاح تعداد مدارس ساخته شده در سال۹۹ توسط ستاد اجرایی فرمان امام به عدد‌۲۵۰واحد رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید