• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 16 اسفند 1399
کد مطلب : 126019
+
-

الاکلنگ فراز و پیروز

چرا پیروز قربانی بعد از موافقت اولیه‌اش پشیمان شد و پیشنهاد مجیدی را رد کرد؟

الاکلنگ فراز و پیروز


امیرحسین اعظمی ـ خبر‌نگار

فرهاد مجیدی روز چهارشنبه در حالی به‌صورت رسمی هدایت استقلال را پذیرفت که همان روز با پیروز قربانی مربی سایپا برای حضورش در کادر فنی صحبت کرده بود. ابراهیم صادقی سرمربی سایپا هم با جدایی قربانی موافقت کرد و مصاحبه پیروز درخصوص اشتیاق و انگیزه بالایش برای کار کردن با استقلال، باعث شد خیلی‌ها کار را تمام‌شده بدانند. قربانی حتی تأکید کرد احساسش طوری است که انگار تازه متولد شده ولی او به شکلی عجیب و کمتر از 24ساعت از حضور در استقلال پشیمان شد. در سال‌های گذشته هم چندبار بحث حضور قربانی در کادر فنی آبی‌ها مطرح شد ولی این مربی در آخرین لحظات از تصمیمی که گرفته بود، منصرف شد.

   پیامک به مجیدی
مجیدی بعد از صحبت‌هایی که با قربانی انجام داد، از پیروز تأیید نهایی را گرفت ولی یک مکالمه تلفنی دیگر بین آنها برقرار شد که در نهایت قربانی را از حضور در استقلال پشیمان کرد. او در گفت‌وگو با همشهری ورزشی درخصوص اینکه چرا از حضور در کادر فنی استقلال پشیمان شده می‌گوید:« این یک تصمیم شخصی بود و مسئله خاصی هم در میان نبود. این درست است که گفتم می‌خواهم به کادر فنی استقلال اضافه شوم ولی در نهایت شرایط آنطور که تصور داشتم نبود و دیگر هم نمی‌خواهم در مورد موضوعی که تمام‌شده صحبت کنم. من برای استقلال و هوادارانش آرزوی موفقیت دارم.» مهم‌ترین موضوع در مورد انصراف قربانی از حضور در کادر فنی استقلال، شرح وظایفی است که مجیدی برای کمک‌هایش تعریف کرده است. قربانی تصور می‌کرد قرار است به‌عنوان کمک اول به کادر فنی اضافه شود ولی ظاهرا فراز کمالوند با تصمیم مجیدی به‌عنوان تمرین‌دهنده اول فعالیت خواهد کرد. مجیدی در نخستین جلسه تمرینی‌اش با استقلال، سوت را به فراز کمالوند داد تا بازیکنان را تمرین بدهد. قربانی هم با اطلاع از این موضوع در نهایت با دادن یک پیامک به مجیدی از حضور در کادر فنی استقلال انصراف داد.

   کمالوند منتظر شاهینی‌ها
انتخاب کمالوند از سوی مجیدی یک تصمیم پیش‌بینی‌نشده بود؛ هر چند که او فصل گذشته هم قصد داشت کمالوند را به کادر فنی اضافه کند. گفته می‌شد که قرار است سرمربی سابق شاهین بوشهر به‌عنوان مدیر فنی به استقلال اضافه شود ولی وظایف مدیر فنی در فوتبال تعاریف خاص خودش را دارد. کمالوند فارغ از مسئولیت‌های یک مدیر فنی رسما گرمکن بر تن کرده و بازیکنان را تمرین می‌دهد. احتمالا او در اکثر کنفرانس‌های مطبوعاتی هم به‌جای مجیدی حضور پیدا خواهد کرد، کاری که سال گذشته بر عهده مجید نامجومطلق بود. این در حالی است که باشگاه شاهین هم با جدایی کمالوند مخالفت کرده ولی این مربی گفته که مدت‌هاست باشگاه شاهین با مشکلات مالی مواجه است و با این وضعیت دیگر نمی‌توانسته در این تیم بماند. البته کمالوند به‌دلیل اختلاف با مدیران شاهین بوشهر برای جدایی از این تیم، در تمرین دیروز آبی‌پوشان شرکت نکرد تا بتواند به‌صورت رسمی از شاهین جدا شود. خود کمالوند در این خصوص گفته است:‌ «روحیاتم اینطور نیست که از تیمی جدا شوم و تشریفات طی نشود. درست نیست مثل برخی از دوستان که قراردادشان را فسخ می‌کنند و می‌روند، این کار را انجام دهم. درباره فسخ قراردادم با شاهین مشکلی ندارم، اما دوست دارم دلی جدا شوم. نمی‌خواهم آه و ناله پشت سرم باشد و اگر رضایت بدهند در خدمت استقلال خواهم بود. منعی برای جدایی از شاهین ندارم، ولی تأکید می‌کنم خودم دوست دارم دلی از شاهین بوشهر جدا شوم.»

   فرزاد سرپرست می‌شود؟
یکی از موارد مبهم در استقلال انتخاب سرپرست است. مجیدی فصل گذشته سعید رمضانی را به‌عنوان سرپرست استقلال معرفی کرد ولی او دیگر حاضر به فعالیت در فوتبال نیست. حالا انتخاب اول مجیدی، برادرش فرزاد مجیدی است ولی گفته می‌شود باشگاه چندان با انتخاب فرزاد موافق نیست و حتی برخی مشاوران مددی هم گفته‌اند که با سرپرست شدن او موافقت نکند. با این حال فرهاد همچنان به‌دلیل اعتماد به برادرش، قصد دارد از فرزاد در این پست استفاده کند. باید دید او مسئولان استقلال را در این زمینه راضی خواهد کرد یا اینکه اتفاقات دیگری رخ خواهد داد. استقلال هنوز مدیر رسانه‌ای هم انتخاب نکرده و فعلا مهران کاظمی به فعالیتش ادامه خواهد داد. دیروز هم مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام کرد که 2 مربی جدید به کادر فنی اضافه می‌شوند که یکی از آنها مربی بدنساز خواهد بود. صالح مصطفوی و‌ بهزاد نوشانی هم دیروز به کادر فنی اضافه شدند، یوسف دانشیار، دستیار سابق استراماچونی هم به‌عنوان آنالیزور و مسئول جی‌پی‌اس در کادر فنی حضور دارد.

   مجیدی لیست نداده است
مجیدی در حالی روز چهارشنبه هدایت استقلال را برعهده گرفت که هنوز لیستی به باشگاه برای جذب بازیکنان جدید نداده است. ظاهرا قرار است بعد از بازی با فولاد جلسه‌‌ای در این زمینه میان مجیدی و مددی برگزار شود تا اگر مجیدی خواهان جذب بازیکن جدید شد، باشگاه در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید