• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 16 اسفند 1399
کد مطلب : 126005
+
-

مجیدی- نکونام؛ جنگ جهانی نیمکت‌ها

پرسپولیس و سپاهان خارج از خانه بازی دارند و استقلال در پاگشای فرهاد میزبان فولاد است


هفته هفدهم لیگ برتر ایران امروز برگزار می‌شود. سازمان لیگ در نیم‌فصل دوم تصمیم گرفته همه بازی‌ها را در یک روز برگزار کند که این هم در نوع خودش اقدام جالب و عجیبی است. نیمی از بازی‌های امروز ساعت15 آغاز می‌شوند و 4بازی دیگر هم به تناوب برگزار می‌شود که بازی استقلال و فولاد در ساعت17:30 آخرین و البته مهم‌ترین بازی است.

  نفت آبادان - پرسپولیس
پرسپولیسی‌ها یک تلاش نصفه‌ونیمه‌ای برای لغو این بازی انجام دادند. خوزستان این روزها به‌شدت درگیر کروناست و باشگاه پرسپولیس درخواست لغو این بازی را داشت اما درنهایت سرخپوشان مجاب شدند که تحت تدابیر شدید بهداشتی به این سفر بروند و میهمان برزیلی‌ها باشند. نفت آبادان بعد از یک شروع بسیار خوب در این فصل و حتی تجربه صدرنشینی، از هفته دوازدهم به بحران رفت و از 5بازی اخیرش فقط 2امتیاز گرفته است. پرسپولیس اما بعد از 6برد متوالی به آبادان رفته و با باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی‌اش می‌تواند از مهدی ترابی هم استفاده کند. ترابی در همین دو سه روز اخیر ITC خودش را هم دریافت کرده است.

  گل‌گهر - مس رفسنجان
داربی استان کرمان، جدال 2تا از ثروتمندترین تیم‌های لیگ هم هست. با اتکا به همین ثروت، مس و گل‌گهر فعلا در رتبه هشتم و نهم همسایه‌اند و نگاه به نیمه بالای جدول دارند. مس رفسنجان در نیمه اول بازی‌هایش تیم بهتری بوده اما گل‌گهر از بهترین تیم‌های نیمه دوم محسوب می‌شود. بازی رفت 2 تیم در رفسنجان با 2گل به سود گل‌گهر تمام شد.

  شهرخودرو - پیکان
باشگاه مشهدی بدترین روزهای خودش را سپری می‌کند. مشکلات مالی و ورشکستگی و انتقال امتیاز و این اتفاقات به روند نتایج تیم هم لطمه زده است. شهرخودرو هفته گذشته در آخرین دقیقه از شکست مقابل ماشین‌سازی فرار کرد. پیکان اما نیم‌فصل دوم را خوب شروع کرده و بهترین نتیجه هفته قبل را گرفته است. بازی رفت 2 تیم را پیکان در تهران برد.

  سایپا - نفت مسجدسلیمان
سایپا هفته قبل نمایش بدی مقابل پرسپولیس نداشت اما در فوتبال به نمایش تیم‌ها امتیاز نمی‌دهند. اگر ابراهیم صادقی بخواهد سروسامانی به وضعیت تیمش بدهد و از همسایگی با قعر جدولی‌ها فرار کند امتیازات بازی‌هایی مثل بازی امروز را نباید از دست بدهد. نفت مسجدسلیمان 2رتبه بالاتر از سایپا است اما بازی امروز می‌تواند جای 2 تیم را عوض کند.

 آلومینیوم اراک - سپاهان
رقابت سپاهان با پرسپولیس هر هفته پرهیجان‌تر می‌شود و ارزش 3امتیازها برای هر دو تیم بالاتر رفته است. سپاهان امروز به شهری رفته که فقط یک تیم در این شهر برنده شده، آن هم در هفته اول که هنوز آلومینیوم کاملا شکل نگرفته بود. تیم اراکی با رسول خطیبی هفته‌ها بی‌شکست بود و باید دید بدون او هم این روند ادامه دارد یا نه. آلومینیوم در 14بازی اخیرش فقط یک‌بار شکست را پذیرفته است.

  تراکتور - نساجی
رسول خطیبی هفته گذشته در نخستین حضورش روی نیمکت تراکتور تمام رکوردهای این تیم در مالکیت توپ و تعداد پاس و شوت و... را جابه‌جا کرد. با وجود این تیم او فقط یک امتیاز از مسجدسلیمان گرفت و تا آستانه شکست هم پیش رفت. خطیبی امروز در دومین بازی‌اش به‌دنبال نخستین پیروزی است و جالب اینکه جلالی هم بعد از 5بازی برای نساجی همچنان به‌دنبال نخستین پیروزی است.

   ذوب‌آهن - ماشین‌سازی
یک فینال تمام‌عیار در قعر جدول. هر دو تیم در خطر سقوط هستند و هر دو در نیم‌فصل نیمکت خود را تغییر داده‌اند. از میان مجتبی حسینی و مهدی پاشازاده، کدام‌یک امروز به ماندن امیدوار می‌شوند؟

   استقلال - فولاد
این هم یک فینال تمام‌عیار در بالای جدول. حاشیه‌های بازی رفت 2 تیم هنوز از خاطره‌ها نرفته اما محمود فکری، یکی از نقش‌‌های اصلی آن حاشیه‌ها از استقلال رفته است. مجیدی و تیمش اگر امروز فولاد را نبرند خیلی از صدر جدول دور می‌شوند. اما فولاد تیمی است که با تاکتیک‌های دفاعی‌اش همه صدرجدولی‌ها را اذیت کرده و مثل فصل قبل به‌دنبال اوج‌گیری در نیم‌فصل دوم رقابت‌هاست. فولاد فقط یک برد خارج از خانه دارد اما به این راحتی‌ها هم شکست نمی‌خورد. تیم نکونام رکورددار مساوی‌های خارج از خانه است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید