• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 16 اسفند 1399
کد مطلب : 126008
+
-

بدرود آقای اشتباهی

آرمان رمضانی هرگز نتوانست جای خالی علی علیپور را پر کند

بدرود آقای اشتباهی


قابل پیش‌بینی‌ترین اتفاق نقل‌وانتقالات زمستانی برای پرسپولیس، فسخ قرارداد آرمان رمضانی بود. به این ترتیب مهاجمی که ابتدای فصل به شکل غیرمنتظره به‌عنوان سهمیه بزرگسال لیگ برتری از سایپا جذب شد، بعد از یک نیم‌فصل عملکرد غیرقابل دفاع در پرسپولیس این تیم را ترک کرد. رمضانی قرار بود جای خالی علی علیپور را در خط حمله پر کند، اما هرگز این اتفاق رخ نداد. علیپور با وجود آنکه مهاجم متوسطی است و در پرسپولیس هم زیاد مورد انتقاد قرار می‌گرفت، در مجموع بیش از 70گل برای این تیم به ثمر رساند، اما آرمان رمضانی نه‌تنها هیچ گلی برای پرسپولیس نزد، بلکه بوی گل هم نمی‌داد. یحیی گل‌محمدی اوایل حضور رمضانی امیدواری زیادی به او داشت و فرصت قابل ملاحظه‌ای هم در اختیارش قرار داد، اما رمضانی نتوانست از این موقعیت استفاده کند. یک اشکال هم شاید مربوط به این بود که او به‌عنوان مهاجم هدف جذب شد، اما در حقیقت نوع بازی‌اش بیشتر به مهاجمان مکمل شباهت داشت. در واقع بدترین بخش فوتبال رمضانی، مواجهه او با چارچوب دروازه و زدن ضربات آخر بود؛ به این ترتیب به‌نظر می‌رسد رمضانی از ابتدا هم در این پست «اشتباهی» بود. شاید اگر حضور آرمان به دوران محرومیت عیسی آل‌کثیر نمی‌خورد و این دو نفر می‌توانستند کنار هم بازی کنند، شرایط عوض می‌شد. به هر حال با جدایی رمضانی و جذب شهریار مغانلو، سطح کیفی خط حمله سرخ‌ها افزایش خواهد یافت و مهاجمان تیم می‌توانند برای دروازه رقبا خطرناک‌تر باشند. فراموش نکنیم مغانلو پارسال 13گل به ثمر رساند که البته 6تای آنها از روی نقطه پنالتی بود.


 بی‌رحم‌تر باش!
 تنها آمار غیرقابل دفاع پرسپولیس، در بخش بازی‌های بیرون از خانه است


بعد از سپری‌شدن 16هفته از لیگ بیستم، پرسپولیس در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد و همچون 4سال گذشته گزینه جدی کسب عنوان قهرمانی به‌شمار می‌آید. طبیعتا آمار، ارقام و عملکرد پرسپولیس در بسیاری از آیتم‌ها خوب و قابل دفاع است. این تیم بیشتر از میانگین 2امتیاز از هر بازی کسب کرده و با 8گل خورده، بهترین خط دفاعی مسابقات را در اختیار دارد. در بدترین فصل تهاجمی قرمزها شاید می‌شد از آمار خط حمله این تیم ایراد گرفت اما سخاوت تاریخی گل‌گهر قلعه‌نویی در دریافت 5گل از قرمزها، به نوعی این آمار را هم بهبود بخشید و تعداد گل‌های زده پرسپولیس را به عدد آبرومند 22 رساند؛ یعنی حتی 3گل بیشتر از استقلال. به علاوه پرسپولیس با کسب 23امتیاز از 9بازی خانگی بهترین میزبان لیگ هم به شمار می‌آید.
با این اوصاف تنها بخش غیرقابل دفاع عملکرد امسال سرخ‌ها مربوط به مسابقات بیرون از خانه این تیم می‌شود. شاگردان یحیی گل‌محمدی از 7بازی بیرون از خانه تنها 10امتیاز گرفته‌اند و یکی از کم‌آزارترین میهمانان لیگ برتر به‌شمار می‌روند. پرسپولیس در جدول مسابقات بیرون از خانه روی پله ششم قرار گرفته و حتی نسبت به مس رفسنجان هم وضعیت بدتری دارد. تنها باخت فصل پرسپولیس در یک مسابقه بیرون از خانه برابر آلومینیوم اراک رقم خورده و آنها تنها 2بار، در خانه تراکتور و گل‌گهر موفق به کسب پیروزی شده‌اند. مجموعه این مسائل نشان می‌دهد که پرسپولیس امروز در بازی بیرون از خانه برابر صنعت نفت آبادان کار دشواری دارد. نفت یکی از بهترین میزبانان فوتبال ایران در فصل جاری بوده و از 7بازی خانگی 16امتیاز کسب کرده است. آنها توانایی سخت‌کردن کار برای پرسپولیس را دارند. در نقطه مقابل سرخپوشان هم می‌توانند با پیروزی در این مسابقه، شمایل یک میهمان بی‌رحم‌تر را به‌خود بگیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید