• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 16 اسفند 1399
کد مطلب : 126007
+
-

نکته بازی / ساکت الهامی واقعا؟



مجتبی جباری خودش را به‌عنوان یکی از خوشنام‌ترین چهره‌های تاریخ معاصر استقلال جا انداخته است. حتی از زمان فوتبالش هم خیلی از حرف‌هایی که جباری می‌زده درست و عاقلانه بوده، اما قرار نیست آدم‌ها را همیشه با نام و نشان‌شان قضاوت کنیم. حقیقت آن است که حمله اخیر مجتبی جباری به فرهاد مجیدی چندان قابل توجیه نیست. اینکه جباری می‌گوید ساکت الهامی باید سرمربی استقلال می‌شد تا او هم به‌عنوان دستیار به این تیم برگردد، واقعا جای بحث دارد. الهامی با کدام سابقه باید سرمربی استقلال می‌شد؟ او طی دوران کوتاه حضورش در تراکتور بد کار نکرد، اما برای یک بازی در حد فینال حذفی طوری احساساتی شده بود که داشت همه را کتک می‌زد. آیا کسی با این شرایط تاب فشار هدایت استقلال را دارد؟


همان هواداری که پول یحیی را داد؟

در حاشیه انتقال شهریار مغانلو به پرسپولیس، بار دیگر یکی از تکراری‌ترین جملات تاریخ فوتبال ایران مطرح شد: «یک هوادار پول رضایتنامه مغانلو را پرداخت خواهد کرد.» خیلی ممنون؛ ما همه‌اش نگران بودیم به باشگاه فشار مالی وارد شود، اما الان خیال‌مان راحت شد. البته اگر یادتان باشد زمستان گذشته هم یک هوادار قرار بود پول رضایتنامه یحیی گل‌محمدی را به شهرخودرو بدهد، اما نمی‌دانیم چطور شد بعد از یک سال هنوز این پول پرداخت نشده! اینطور که آقایان می‌گویند کلا اداره پرسپولیس و استقلال آسان‌ترین کار دنیاست؛ چون همه پول‌ها «دلی» پرداخت می‌شود. بنده‌خدا محمد نادری هم کل هزینه دریافت رضایتنامه‌اش از کورتریک را تقبل کرد و تازه به مدیران باشگاه گفت: «اگر جای دیگر هم کم و کسری دارید، مدیون هستید اگر به من خبر ندهید.»

اولین اشتباه فکری

محمود فکری روزهای سختی را روی نیمکت استقلال پشت سر گذاشت و مدام تحت فشار بود. یکی از بزرگ‌ترین رنج‌های فکری در این تیم، رواج بازیکن‌سالاری بود. در این زمینه اشتباهات خود محمود هم اثرگذار بود و این سنت را جاانداخت. یادتان هست نخستین و شاید بزرگ‌ترین اشتباه فکری در استقلال چه بود؟ اینکه همان ابتدای فصل در اختلاف نظر پیش آمده بین یکی دو بازیکن پرحاشیه تیم با پزشکان باشگاه، به نوعی طرف بازیکنان را گرفت و فضایی پیش آمد که پزشک‌ها رفتند. شاید با یک عذرخواهی ساده از تیم پزشکی، مشکل حل می‌شد. با این حال بازیکنان عذر نخواستند و فکری و مدیران باشگاه هم آنها را برای انجام این کار تحت فشار نگذاشتند. این اتفاق به نوعی سنگ بنای بازیکن‌سالاری در استقلال امسال بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید