• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 16 اسفند 1399
کد مطلب : 126000
+
-

شب‌ها با فکرطلای المپیک بخوابید

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی از ملی‌پوشان خواست 5‌ماه مانده تا المپیک فقط روی تمرینات متمرکز شوند و مواظب صفحات اینستاگرامشان باشند

شب‌ها با فکرطلای المپیک بخوابید

یک‌سال‌و8‌ماه از ریاست علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی گذشته. از خودش اگر بپرسی، حتما کلی دلیل می‌آورد که دوره ریاستش موفقیت‌آمیز بوده. منتقدانش هم برای اثبات ضعف‌های فدراسیون، استدلال‌های خودشان را دارند. چه‌کسی درست می‌گوید؟ برای رسیدن به جواب این سؤال باید 5‌ماه صبر کنیم. نتایج کشتی در المپیک توکیو به ما خواهد گفت که راهی که دبیر و همکارانش رفته‌اند، دست‌کم در حوزه تیم‌های ملی، چه اندازه درست بوده یا نبوده.
رئیس 43ساله فدراسیون کشتی، بهتر از هر کسی می‌داند 5‌ماه زمان زیادی نیست. شاید برای همین است که با وجود جراحی پا، زودتر از بیمارستان مرخص می‌شود و برمی‌گردد سر کارش. بعدازظهر چهارشنبه درحالی‌که تازه از بیمارستان بیرون آمده بود، کشتی‌گیران تیم‌های ملی آزاد و فرنگی را جمع کرد تا برخی حرف‌ها را به آنها یادآوری کند. تا به آنها بگوید سرنوشت زندگی‌شان ممکن است در همین 5ماهی که تا المپیک مانده رقم بخورد. همانطور که سرنوشت زندگی خودش رقم خورد. 21سال پیش او در المپیک سیدنی سزاوارانه قهرمان شد. از فردای آن قهرمانی، دیگر هیچ‌یک از روزهای زندگی او مثل قبل نبود. روزهایی که همه‌‌چیز در آن بود؛ از ورود به دانشگاه و مدرک دکتری تا شورای شهر و شهرت و ثروت و حالا هم ریاست فدراسیون.بخش‌هایی از حرف‌های علیرضا دبیر را بخوانید:
 2‌ماه پیش به شما گفتم که ۷‌ماه کار سنگین داریم و باید سخت کار کنیم.
  بدون نظم نمی‌توان قهرمان شد. کسی که عضو تیم ملی می‌شود مسئول است.
  مراقب صفحات اینستاگرامتان و پست‌هایی که می‌گذارید، باشید. کشتی ورزش ملی، مذهبی، سنتی ماست که ریشه در پهلوانی و جوانمردی و اخلاق مداری دارد. باید‌شان آن در همه جا حفظ شود. خودتان باید انتخاب کنید که در آینده می‌خواهید چه جایگاهی داشته باشید، دلتان را به این چند سال حضور در اردو خوش نکنید، چراکه زودگذر است. شما می‌توانید در آینده مدیری موفق باشید اما این فقط به‌خودتان بستگی دارد و اینکه چقدر برای زندگی و جایگاهی که در آن هستید، ارزش قائلید. موفقیت فقط مال افراد استثنائی نیست، به‌نظر من هرکس تلاش و پشتکار داشته باشد، می‌تواند موفق شود. فکر نکنید که نفراتی که موفق شده‌اند تفاوتی با شما داشته‌اند، آنها فقط پشتکار و تلاش بیشتری برای رسیدن به هدفشان داشته‌اند. روبه‌روی مربیان خود نایستید و به حاشیه نروید، خودتان ضرر خواهید کرد. چه داخل اردو و چه خارج از اردو، به حاشیه‌ها توجه نکنید، به این کاری نداشته باشید که رئیس هیأت چه می‌کند و داخل این حواشی نشوید.
 به مدال نقره و برنز در المپیک فکر نکنید، وگرنه هیچ مدالی نخواهید گرفت. فقط به مدال طلا فکر کنید، روز و شب با این هدف کار کنید. با فکر طلای المپیک تمرین کنید، بخوابید، زندگی کنید. مربیان هم تمام هدفشان این باشد، من هم تمام هدفم این  است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید