• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 14 اسفند 1399
کد مطلب : 125896
+
-

همراه با چند بازیگر سریال‌های نوروز ۱۴۰۰

بازیگران مشغول کارند

بازیگران مشغول کارند


ندا قاسمی؛ بازیگر سریال نون خ
سختی‌ها را برای شادکردن دل مردم به جان خریدیم


ندا قاسمی در نقش شیرین در سریال «نون خ» هنرنمایی می‌کند و یکی از دختران نورالدین خانزاده (سعید آقاخانی) در این سریال است. او سابقه دوبلوری و مجری‌گری نیز در شهر زادگاهش کرمانشاه را دارد. این هنرمند ۳۳ ساله هم‌اکنون، دانشجوی رشته دکتری شیمی آلی دانشگاه تهران است. عاشق تئاتر و صداپیشگی بوده و ازجمله شیمیست‌هایی است که علاقه‌مند به سینما و تلویزیون است. در آستانه پخش فصل سوم سریال نون خ سراغ او رفته‌ایم و گفت‌وگویی کوتاه با او انجام داده‌ایم.

    فیلمبرداری سریال نون خ در چه مرحله‌ای است؟ از سختی‌ها و شیرینی‌های بازی در این سریال برایمان بگویید.
فیلمبرداری سریال به اتمام رسیده است. از سختی‌های کار که بخواهم برایتان بگویم بیشتر به استرس کار در روزهای کرونایی معطوف می‌شود. به هر حال بازی‌کردن در این شرایط کار چندان راحتی نیست. این سریال با کمک همه عوامل ساخته شد و همگی پای کار آمدیم و سعی کردیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سریال را پیش ببریم.  در تمام طول کار، این ریسک و استرس همراه همه بازیگران و سایر عوامل وجود داشت و ما با ماسک و مواد ضدعفونی هر لحظه سر می‌کردیم. اما همه ما این ریسک را پذیرفته‌ایم تا در حد توان دل مردم را شاد کنیم. گرچه مشکلات اقتصادی و استرس و ناکامی‌های این بیماری منحوس به اندازه‌ای زیاد است که روحیه همه مردم را تضعیف کرده است اما با این حال، تمام تلاش خود را می‌کنیم تا حتی برای ساعتی هم  که شده آنها را شاد و خوشحال کنیم. از لحظات شیرین بازی در این سریال هم باید به همراهی یک گروه همدل و صمیمی اشاره کنم. به‌هرحال ما چندین سال است که با هم کار کردیم و شاید همین صمیمیت‌های گروه بود که سختی‌های کار در خارج از شهر و هوای سرد و وضعیت استرس و نگرانی‌های بیماری کرونا را برای ما کمتر کرد.
    حالا که صحبت از کرونا شد کنجکاو شدیم بدانیم در فصل سوم نون خ به موضوع این بیماری همه‌گیر هم پرداخته شده است؟
بله. فیلمنامه این سریال همیشه با موضوعات روز اجتماعی همراه بوده و بی‌شک همین به‌روز‌بودن دیالوگ‌ها و مطرح‌شدن دغدغه‌های روزمره جامعه، جذابیت سریال را دوچندان کرده است. اجازه دهید به جزئیات سریال کمتر بپردازیم تا بینندگان نوروز امسال با جذابیت بیشتری این سریال را دنبال کنند. البته این وعده را می‌دهم که این سریال قطعا شیرین‌تر از فصل‌های قبلی است. قطعا مثل هر سریال یا فیلمی که به قسمت‌های دوم و سوم کشیده می‌شود، شخصیت‌ها پخته‌تر شده و نقش‌ها برای بیننده ملموس‌تر و جذاب‌تر می‌شود.
    از خودتان بگویید امسال جز سریال نون خ، چه فیلم‌هایی را بازی کردید؟
چندین پیشنهاد بازی در سریال و تئاتر داشتم که همگی به‌خاطر محدودیت‌های کرونایی فعلا کنسل شدند. البته بازی در سریال نون خ هم چند پیشنهاد کاری‌ام را به تعویق انداخت. به هر حال امسال اولویت اصلی بازیگری‌ام، بازی در این سریال بود.
    به‌نظرتان ساخت فیلم‌های طنز و حال خوب‌کن تا چه حد می‌تواند در تقویت روحیه مردم در این شرایط مؤثر واقع شود؟
همانطور که اشاره کردم مشکلات اقتصادی و استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا، زندگی همه مردم را تحت‌تأثیر قرار داده‌است؛ گرچه تماشای این فیلم‌ها نمی‌تواند دردی از مردم دوا کند اما به نوبه‌خود می‌تواند یک تسکین‌دهنده برای ساعاتی باشد؛ به نوعی می‌تواند حداقل برای یک یا چند ساعت حال مردم را خوب کند و من امیدوارم سریال نون خ این اتفاق خوب را برای هموطنانمان رقم بزند.


شهاب عباسی، کارگردان و بازیگر سریال دست‌انداز:
خنداندن مردم سخت‌تر شده


شبکه نسیم هم دست پر خودش را به روزهای نوروز ۱۴۰۰ رسانده است. در میان ده‌ها برنامه شاد این شبکه، سریال طنز تلویزیونی «دست‌انداز» به کارگردانی و بازیگری شهاب عباسی آماده پخش است. 
    از حال و هوای سریالی که در حال ساخت آن هستید و قرار است نوروز امسال پخش شود، برایمان بگویید.
بله در حال ساخت یک‌سریال طنز هستیم اما نسبت به ۱۰ سال پیش که من «خنده‌بازار» را ساختم خنداندن مردم سخت‌تر شده است.
    با همان گروه خنده بازار، این سریال طنز پیش می‌رود؟
نصف بازیگران خنده‌بازار در این کار حضور دارند. البته سعی کردم بازیگران جدید را وارد مجموعه دست‌انداز بکنم. در این مجموعه حدود ۲۰ نفر بازیگر داریم و به مرور افرادی اضافه می‌شوند.
    محتوای طنزها به چه شکل است؟ آیا باز هم مثل خنده‌بازار شاهد طنز و کنایه‌های اجتماعی هستیم؟
نقد فیلم، محکمه دوران قدیم، اهدای جوایز یک جشنواره سینمایی و فروشگاه ازجمله آیتم‌های ثابت برنامه است. سیاست شبکه نسیم در مقایسه با شبکه3 این است که جنبه انتقادی طنزها کمتر باشد. برای همین این دفعه تیزی کلام‌مان کمتر است. ما با کسانی شوخی می‌کنیم که مردم آنها را دوست داشته باشند. برای شوخی باید بتوانیم مجوز بگیریم و متریال (مصالح) این کار را هم داشته باشیم؛ یعنی بازیگری که گریم و شبیه‌سازی‌‌‌اش جواب بدهد. 


جواد خواجوی از بازی در سریال هشت‌آباد می‌گوید 
تلویزیون نمی‌تواند فقط آثار تکراری پخش کند


گرچه بسیاری جواد خواجوی، طنزپرداز مشهور شبکه‌های اجتماعی را با فیلم‌های طنز و دابسمش‌های جالب مشهدی‌اش می‌شناسند اما او تحصیلات سینمایی و تجربه کارگردانی دارد. خواجوی در چندین مجموعه تلویزیونی ازجمله «سرباز» بازی کرده و اینک برای نوروز 1400با سریال طنز «هشت‌آباد» مهمان خانه‌های ماست.

    پتانسیل هنری و طنازی جواد‌خواجوی هنوز در سریال‌هایی که بازی کرده به مخاطب تلویزیونی ـ آن‌گونه که شایسته آن است ـ نشان داده‌ نشده؛ در سریال نوروزی‌تان شاهد طنازی‌های شما خواهیم بود؟ 
حقیقت این است که هدف من در بازیگری، طنازی‌کردن نیست و دوست دارم در این حوزه بیشتر اصولی و حرفه‌ای عمل کنم. دوست دارم همه نقش‌ها را بازی کنم و از این‌رو خیلی حساسیت ندارم که خیلی کمدی بازی کنم یا چهره‌ای که در فضای مجازی از من یاد می‌شود حتما در نقش‌هایم تکرار شود. برای من سریال سرباز یک پروژه محترم و تجربه خوبی بود؛ گرچه مخاطبان، استقبال زیادی نکردند؛ حالا هم هشت‌آباد که در فضای مشهد و با لهجه مشهدی ساخته شده است. ممکن است ماجراهای این سریال در همه نقاط ایران اتفاق بیفتد اما حالا با یک لهجه مشهدی در حال و هوای این خطه از کشورمان دنبال می‌شود. این سریال به سنت‌ها و فرهنگ‌های ما و زندگی‌ای که آدم‌ها از قدیم‌الایام داشته‌اند می‌پردازد. در این سریال بر روابط خوب میان همسایه‌ها تأکید شده است و اتفاقاتی می‌افتد که حتی به لهجه‌های دیگر کشورمان (کردی، شیرازی و تهرانی) هم در این سریال پرداخته می‌شود.
    از سریال نوروزی‌ای که در حال بازی در آن هستید برایمان بگویید. به‌نظرتان با توجه به رقبای باسابقه (پایتخت و نون‌خ) می‌تواند مخاطب را راضی نگه دارد؟
به نظر من این دوستان، رقیب ما نیستند؛ بزرگترهای ما هستند. اینها اگر موفق باشند و مخاطب را پای تلویزیون بیاورند بالطبع ما هم دیده می‌شویم. در کنار این عزیزان هستیم و به آنها و تلاش چندین‌ساله‌شان احترام می‌گذاریم.
    بازی‌کردن در این روزهای کرونایی پر از ریسک و خطر است که البته برای شادکردن و پرکردن اوقات فراغت هموطنان چاره‌ای جز این هم نیست. از سختی‌های این کار بگویید.
البته که سختی‌های خودش را دارد اما تماشای آثار نمایشی، بخشی از نیاز آدم‌هاست؛ ما هم به همین دلیل سر کار می‌رویم تا بتوانیم مخاطبان‌مان را راضی نگه داریم. تلویزیون نمی‌تواند فقط آثار تکراری پخش کند و نیاز به تولید محتوای جدید دارد تا در روزهایی که مردم باید در خانه‌هایشان بمانند آنها را سرگرم کند؛ بنابراین عده‌ای به‌ خودشان سختی می‌دهند تا برنامه‌های مختلفی را برای پخش در روز‌های آینده تولید کنند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید