• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 13 اسفند 1399
کد مطلب : 125872
+
-

کیوسک/ روزنامه فایننشال تایمز/ سارکوزی به حکم زندان اعتراض می‌کند


فایننشال‌تایمز نوشته که رئیس‌جمهور پیشین فرانسه که به‌خاطر فساد به 3سال حبس، شامل 2سال حبس تعلیقی، محکوم شده، قصد دارد به حکم دادگاه اعتراض کند. نیکولا سارکوزی در پرونده‌ای موسوم به «شنود» متهم شناخته شده است. این پرونده مربوط به سال2014 است. او متهم است که قصد داشته از نفوذش برای تبرئه در پرونده اتهامی دیگری استفاده کند. تماس‌های او شنود می‌شده و به همین دلیل پرونده به نام پرونده شنود شناخته می‌شود.

روزنامه نیویورک‌تایمز [آمریکا]
خط‌مقدم کرونا در انگلیس؛ همچنان پرتلفات 


نیویورک‌تایمز در گزارشی از انگلیس نوشته اگرچه واکسیناسیون در این کشور آغاز شده و با سرعت خوبی ادامه دارد، اما بیمارستان‌ها همچنان مملو از بیماران کرونایی است. این وضعیت کادر درمان را خسته و فرسوده کرده است. انگلیس تاکنون بیش از 4میلیون مورد ابتلا داشته و شمار تلفات آن به حدود 87هزار نفر رسیده است. این کشور در اروپا بدترین وضعیت را دارد.

روزنامه 8 صبح [افغانستان]
بیعت با طالبان، زیر فشار


روزنامه 8 صبح چاپ کابل نوشته که نیروهای طالبان در مناطقی از افغانستان درپی بیعت‌گرفتن از مردم تحت فشار هستند. به نوشته این روزنامه، مردم به‌دلیل اینکه حمایت دولت را ندارند، مجبورند با گروه طالبان همراه شوند و از آنان حمایت کنند. ترس از حملات طالبان در سایه عدم‌حضور نیروهای امنیتی باعث همراهی مردم با طالبان عنوان شده است.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
بازگشت تهاجمی ترامپ


روزنامه العربی الجدید نخستین سخنرانی ترامپ پس از خروج از کاخ سفید را مورد بررسی قرار داده؛ سخنرانی‌ای که از دید این روزنامه «مانند همیشه تهاجمی و عوام‌فریبانه بوده است». به نوشته العربی الجدید، مهم‌ترین بخش‌های این سخنرانی به انتقادات ترامپ از سیاست‌های بایدن در پرونده هسته‌ای ایران و همچنین تلاش پنهان وی برای سیطره بر حزب جمهوریخواه از طریق تخریب رقبایش مربوط بوده است.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید