طبق مصوبه جدید شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران اجازه دارد 24.75درصد برای نرخ بلیت مترو و حداکثر تا ۳۵درصد برای نرخ کرایه اتوبوسرانی، مینیبوسرانی و تاکسیرانی در سال۱۴۰۰ نسبت به امسال اقدام کند. بهگزارش همشهری، دیروز هنگام آخرین بررسیهای لایحه بودجه سال آینده، لایحه «افزایش نرخ کرایه وسایل حملونقل عمومی سال۱۴۰۰» که چندی پیش جزئیاتی از آن منتشر شده بود دردستور کار شورای شهر تهران قرار گرفت؛ لایحهای که در نهایت پس از موافقت اعضای شورا به تصویب رسید. براساس مصوبه دیروز، شهرداری تهران اجازه دارد از ابتدای اردیبهشت۱۴۰۰ نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینیبوسرانی را تا سقف ۳۵درصد افزایش دهد و متوسط افزایش نرخ از ۲۵درصد نباید فراتر رود. همچنین نرخ کرایه تاکسی در سال۱۴۰۰ حداکثر تا سقف ۳۵درصد میتواند نسبت به سال۱۳۹۹ افزایش قیمت داشته باشد.
رکوردزنی ایران در ساخت قطار ملی
مراحل ساخت یک رام قطار ملی توسط شرکتهای دانشبنیان و صنعتگران داخلی نزدیک به پایان راه است. منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوریهای حوزه فضایی و حملونقل پیشرفته با تأکید بر اینکه رکورد دنیا در مدت زمان طراحی و ساخت محصولات حملونقلی برابر با حدود 3سال است، به پایگاه خبری شهر گفت: «درحال حاضر ایران توانسته است که کمتر از 3سال یعنی حدود 2سال، یک رام قطار را طراحی و تولید کند.» بهگفته منطقی، بهزودی تأییدیههای کیفی این یک رام قطار ملی از مراجع معتبر بینالمللی دریافت خواهد شد. او ادامه داد: «برای به سرانجام رسیدن پروژه طراحی و ساخت یک رام قطار ملی، توانمندترین بخشهای موجود در کشور انتخاب شدهاند.» دبیر ستاد توسعه فناوریهای حوزه فضایی و حملونقل پیشرفته درباره مقایسه هزینه تولید یک رام قطار ملی با نمونههای خارجی، یادآور شد: «معمولا برای انجام چنین پروژههایی ۲۰میلیون یورو لازم است که ایران تقریبا با ۴۰درصد این مبلغ، یک رام قطار ملی را طراحی کرده و ساخته است.»
چهار شنبه 13 اسفند 1399
کد مطلب :
125838
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/5yrJq
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved