• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 13 اسفند 1399
کد مطلب : 125822
+
-

شوینده‌ها گران نمی‌شوند

سوپرمارکت
شوینده‌ها گران نمی‌شوند

بهمن و اسفند، داغ‌ترین فصل فروش شوینده‌هاست. موادی که رکن اصلی خانه‌تکانی هستند و بدون آنها تمیزکاری‌ها و شست‌وشوهای دم عید غیرممکن است، مخصوصا این روزها که برای هر منظور یک شوینده جداگانه به بازار آمده است. تخصصی شدن پاک‌کننده‌ها و شوینده‌ها از یک طرف کارها را آسان‌تر می‌کند و ضریب اثربخشی و پاک‌کنندگی را بالا می‌برد اما یک وجه منفی هم دارد؛ نکته نه‌چندان جالب ماجرا اینجاست که این روزها کابینت‌ها و قفسه‌های خانه‌ها پر شده از انواع شامپوها، مایع‌ها و اسپری‌های شیشه‌پاک‌کن، سفیدکننده، جرمگیر، کف‌شوی و شوینده‌های فرش و مبل و چرم و چوب و شیرآلات و غیره.
 همین است که مایع‌های پاک‌کننده چندمنظوره به یکی از پرطرفدارترین شوینده‌ها تبدیل شده‌اند. بیشتر خانوارها ترجیح می‌دهند با یک تیر چند نشان بزنند و به جای اینکه قفسه‌هایشان را با شوینده‌های متفاوت پر کنند، با یک خرید بیشتر نیازها را پاسخ دهند. به همین دلیل فروش این اسپری‌های محبوب به‌ویژه حالا که فصل تمیزکاری و خانه‌تکانی است افزایش یافته است. اکتیو، اکو، گلرنگ، من، رافونه، صاف، سیف و دامستوس، معروف‌ترین پاک‌کننده‌های سطوح مختلف و جرمگیرهای موجود در بازار هستند. تفاوت قیمت بین برندهای مختلف گاهی بسیار زیاد است؛ به‌طور مثال درحالی‌ که اسپری چندمنظوره 500میلی‌لیتری برند «من» 11.500تومان قیمت دارد، همین کالا با همین حجم از برند «داتیس» 31هزار تومان قیمت خورده است.
 با این حال بازه قیمتی انواع شوینده‌های سطوح موجود در بازار بین 20‌تا 30هزار است. سالی که به روزهای پایانی‌‌اش نزدیک می‌شویم به‌دلیل نگرانی‌های ناشی از کرونا فصل شست‌وشو و درنتیجه فصل رونق صنعت تولید شوینده‌ها بود. مصرف مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده از اسفند پارسال یکباره افزایش یافت اما با وجود این رونق فروش، قیمت این محصولات بالا رفت. شوینده‌ها در طول امسال دوبار گران شدند که آخرین بار آن افزایش قیمت 40درصدی در آذرماه بود. بعد ازآن انجمن صنایع شوینده و بهداشتی هرگونه افزایش قیمتی را تکذیب کرد. این انجمن در پاسخ به شکایت‌هایی که درباره افزایش قیمت برخی از محصولات در فروشگاه‌ها شده بود، اعلام کرد اگر تفاوتی در نرخ فروش شوینده‌ها رخ داده ناشی از این بوده که مغازه‌ها خریدهای قبلی ‌خود را با قیمت‌های پیشین می‌فروختند و حالا قیمت‌های جدید اعمال شده است.
 هرسال در این فصل از سوی شرکت‌های تولیدکننده تخفیف‌هایی هم اعمال می‌شود. این جدا از تخفیف‌هایی است که با خرید آنلاین می‌توان ازآن استفاده کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید