• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 13 اسفند 1399
کد مطلب : 125799
+
-

خبرهای کوتاه / الزام 9کلانشهر به اجرای برنامه کاهش آلودگی هوا


معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه به‌طور جدی پیگیر بحث سوخت در کشور هستیم، گفت: وزیر نفت قول داده است تا انتهای سال۱۴۰۰ پالایشگاه اصفهان موضوع گوگرد زیاد سوخت گازوئیل را حل کند. همچنین به مجلس و دولت اعلام کرده‌ایم که برای کنترل آلودگی هوای کشور طی سال آینده باید به برنامه‌ای که برای ۹کلانشهر کشور تدوین شده است عمل شود. به‌گزارش ایسنا، مسعود تجریشی گفت: در این برنامه وظیفه هر دستگاه و برنامه‌هایی که در کوتاه‌مدت و با هزینه اندک قابل اجرا هستند، بیان شده است. چون اگر همین شرایط در تهران ادامه داشته باشد و همچنان شاهد تردد خودروهای فرسوده و موتورسیکلت‌های کاربراتوری باشیم در تابستان با افزایش آلاینده ناکس و ازن مواجه خواهیم شد. تجریشی افزود: اگر شرایط کنونی انتشار آلاینده‌ها در تهران ادامه داشته و وضعیت اقتصادی نیز همینطور باشد و برای بازسازی و نوسازی زیست‌محیطی و حمل‌ونقل عمومی هزینه نشود نمی‌توان انتظار داشت سال آینده وضعیت هوا بهتر از امسال باشد.

  سفره‌های آب زیرزمینی فقیرتر شدند
معاون محیط‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اعلام کسری در مخازن آب زیرزمینی اعلام کرد: استان فارس ۱۰میلیارد مترمکعب کسری تجمعی مخازن آب زیرزمینی دارد و به یک فاجعه نزدیک شده است. احمدرضا لاهیجان‌زاده در آیین افتتاح نخستین کنفرانس تنوع‌زیستی فارس گفت: در زمینه مدیریت آب به‌گونه‌ای عمل شد که بیشترین حجم آب تجدیدپذیر از سفره‌های آب زیرزمینی در بازه زمانی کوتاه استفاده شد. معاون محیط‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در سازگاری با کم‌آبی مشخص شده، رقم ٨٠٠میلیون مترمکعب است درحالی‌که مطالعات نشان می‌دهد، کف نیاز آبی برای پایداری نسبتا مناسب رودخانه و تالاب‌ها حدود 1.5میلیون مترمکعب آب است. او افزود: برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی و سطحی موجب پایین رفتن سفره‌های آب زیرزمینی، کاهش رطوبت خاک و افزایش پدیده گردوغبار شده است.

  مقاصد گردشگری تا 2027 به پیش از کرونا بازنمی‌گردند
مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان با اعلام اینکه براساس مطالعات جهانی شهرهای گردشگرپذیر ازجمله پاریس و اصفهان تا پایان2027 به دوران پیش از کرونا بازنمی‌گردند، از نبود برنامه جامع توسعه گردشگری در ایران انتقاد کرد. علی کرباسی‌زاده گفت: مهم‌ترین چالش سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری نداشتن برنامه کمی و کیفی گردشگران و بازارهای هدف، نبود برنامه کمی و کیفی برندینگ، نبود برنامه کمی و کیفی تبلیغات و بازاریابی، نداشتن برنامه کمی و کیفی زیرساخت‌های مورد نیاز هدف، نداشتن برنامه کمی و کیفی تربیت منابع انسانی مورد نیاز و نبود برنامه و تقویم گردشگری و ساماندهی فصول سفر و فقدان برنامه طراحی محصولات و بسته‌های سفر است. او گفت: سرمایه‌گذار گردشگری جایگاهی در کشور ندارد. به‌گفته او، ایران بدون بودجه برای تبلیغات و بازاریابی در حوزه گردشگری در حرکت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :