• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 12 اسفند 1399
کد مطلب : 125752
+
-

چرا کنکور دکتری به تعویق نیفتاد

در شرایطی که شیوع کرونای انگلیسی نگران‌کننده است و ظرف چند روز مبتلایان به آن جان می‌دهند و سرعت سرایت آن به‌گفته خود مسئولان چندین برابر انواع دیگر آن است چرا 180هزار داوطلب در روز جمعه باید آزمون بدهند آن هم درحالی‌که می‌دانیم رعایت پروتکل‌ها فقط شعار است و برگزاری آزمون ارشد نشان داد نه داوطلبان موارد را رعایت می‌کنند، نه مسئولان متعهد به رعایت پروتکل‌ها هستند و نه زیرساخت‌های محل برگزاری آزمون‌ها امکان رعایت اصول و موارد ایمنی از کرونا را می‌دهد.
یزدان پناه از تهران

  تسهیلات بیماران خاص بسیار ناچیز است
بیمارانی که بیماری‌های خاص مثل ‌ام اس و یا سرطان دارند علاوه بر تحمل درد و بیماری باید متحمل هزینه‌های سنگین برای دارو شوند. در بسیاری موارد داروها کمیاب و یا نایاب هستند و حمایت‌ها از این بیماران بسیار ناچیز. از وزارت بهداشت می‌خواهیم داروهای این قبیل بیماران را بیشتر مهیا کند و حتی‌الامکان شرایطی فراهم شود تا داروها با قیمت پایین‌تری در اختیارشان قرار گیرد. 
سلوکی از مشهد

  تعداد کودکان کار در شهرها خیلی زیاد شده است
با بالا رفتن قیمت‌ها و افزایش تورم، شاهد حضور چشمگیر کودکان کار در سطح شهرهای بزرگ هستیم. کاش مسئولان با شناسایی این کودکان، آنها را زیر پوشش سازمان بهزیستی یا نهاد‌های مشابه قرار دهند تا این کودکان هم بتوانند از حد‌اقل‌های یک زندگی عادی بهره‌مند شوند و چهره شهر از فقر پاک شود.
مریم مولایی از تهران

  هیچ نظارتی روی جمعه بازار شهر ری نیست
جمعه بازار واقع در شهر ری خیابان بهشتی، خیابان ایران ترانسفو، جنب شهرک فرهنگیان درحالی برقرار است که هیچ نظارتی از سوی مسئولان و شهرداری منطقه روی آن نیست و تردد مردم باعث خسارت و آسیب به باغچه و درختان و فضای سبز اطراف شده که هرساله حدود 300الی 400نهال درختان مختلف کاشته می‌شود، ولی به آنها خسارت و آسیب وارد شده و هیچ نظارتی صورت نمی‌گیرد؛ مضاف براینکه پس از اتمام تعطیلی وضع بسیار کثیف و نابهنجاری به‌وجود می آید که در شأن قشر فرهنگیان نیست. لطفا رسیدگی کنید.
جمعی از ساکنان بلوک‌ها

  تکلیف مالباختگان مرز دوغارون چه زمانی مشخص می‌شوند
من و برادرم کامیون‌دار هستیم و کامیون‌هایمان درحالی‌که پر از کالا بودند در حادثه انفجار و آتش‌سوزی مرز دوغارون در افغانستان نابود شدند. چرا کارشناسان کارها را سریع‌تر انجام نمی‌دهند که بتوانیم از بیمه استفاده کنیم و خسارت بگیریم. چقدر این پروسه زمان نیاز دارد؟ حداقل 50نفر دیگر مانند خودمان را می‌شناسیم که منتظر اعلام نظر کارشناسی و گزارش حادثه هستند.
حیدری از مشهد

  به تامین جهیزیه دختران کمک کنند
وام‌های 50میلیونی برای تهیه جهیزیه زوج‌های جوان کافی نیست. دولت تمهیداتی برای تکمیل جهیزیه مقدماتی دختران بیندیشد تا زوج‌های جوان بتوانند سر زندگی‌شان بروند.
توکلی شهمیرزادی از قائمشهر

پاسخ مسئولان
برچیدن عوارضی آزادراه تهران - ساوه فاقد توجیه فنی و قانونی است

روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور پیرو چاپ پیام مردمی با عنوان «عوارضی دوم اتوبان ساوه – تهران حذف شود» در ستون با مردم پاسخ داده است: با عنایت به محدودیت‌های منابع دولتی و نظر به اینکه بخشی از هزینه‌های تعمیر، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه تهران- ساوه در راستای ارائه سطح سرویس مطلوب به کارکنان عبوری همانند سایر آزادراه‌های کشور از محل وصول عوارض آزادراهی تامین می‌شود و با توجه به اینکه ترتیب وصول عوارض و تعدیل نرخ، دارای فرایند قانونی مشخص و بر مبنای سیاست وصول عوارض از کلیه استفاده‌کنندگان آزادراه با درنظرداشتن عدالت اجتماعی، مصوب و ابلاغ می‌شود، هم‌اکنون برچیدن سامانه‌های اخذ عوارض در آزادراه تهران- ساوه و در نتیجه عدم‌اخذ عوارض کاربران عبوری این قطعه فاقد توجیه فنی و قانونی است. با این حال به‌منظور رفاه حال کاربران عبوری و رعایت عدالت اجتماعی، طرح اخذ عوارض در آزادراه‌ها بر مبنای پیمایش در دستور کار وزارت متبوع قرار دارد و در نخستین گام نسبت به پیاده‌سازی‌ آن در آزادراه تهران – ساوه حدفاصل رباط‌کریم اقدام شده است.

سوال از شما،پیگیری از ما
حتما خبر به کارگیری اتوبوس‌های جدید در تهران را شنیده‌اید. اگر سؤال‌تان این است که این اتوبوس‌ها چه شده‌اند این پرسش و پیگیری را بخوانید.
سؤال: مسئولان وعده به کارگیری اتوبوس‌های جدید در تهران را دادند، ‌اما خبری از اتوبوس‌های جدید در تهران نیست و به‌نظر می‌رسد حرفی که در آبان ماه عنوان کردند درست نبوده است.
زمانی از تهران 

پیگیری همشهری: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران می‌گوید: ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس از خودروساز داخلی خریداری شده که ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید در آبان‌ماه رونمایی شد و ۱۰۰‌دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید نیز در 18بهمن‌ماه به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت افزوده شد. ۴۰‌دستگاه باقیمانده نیز قبل از پایان سال اضافه خواهد شد.
مسعود ترفع یادآور می‌شود که اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید پس از نصب GPS و کارتخوان، جایگزین اتوبوس‌های فرسوده خطوط فعلی می‌شود و اولویت به کارگیری اتوبوس‌ها در خطوطی است که تقاضای مسافری بالایی دارند. مینی‌بوس‌ها نیز در خطوط با معابر کم عرض و با تقاضای مسافر پایین به کارگیری شده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید