• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 12 اسفند 1399
کد مطلب : 125700
+
-

تازه‌های نشر/ دفاع از سه پیغمبر اولوالعزم


کتاب «دفاع از سه پیغمبر اولوالعزم» نوشته سیدعبدالمجید حیرت‌سجادی در واقع بارقه‌ای از نتایج سال‌ها تحقیق و تفحص نگارنده در طول تدریس دانشگاه‌ها در حوزه ادبیات و عرفان اسلامی است که به بیانی شیوا‌، ‌جذاب و مخاطب‌پسند با استناد به آیات قرآن، روایات و ‌احادیث، وقایع مهم تاریخ اسلام و سایر ادیان، تأکید بر شناخت کرامت‌، ‌بزرگی و اعجازگونه بودن شخصیت پیغمبران الهی دارد. مطالب همچنین با بیان تجارب شخصی و مثال‌های کوتاه یا معرفی شخصیت‌ها، خواننده را از یکنواختی و خستگی دور می‌کند. نویسنده به‌گونه‌ای آیات و احادیث را بیان کرده که کتاب از جذابیت برای نسل جوان‌ ‌جویای تحقیق که بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی یا اخلاقی قرار دارند برخوردار باشد. این کتاب در 230صفحه با شمارگان هزار نسخه، به بهای 20هزار تومان از سوی نشر شکوفه‌های‌دانش منتشر شده است.

   منوجان در گذرگاه دو تمدن رودبار بزرگ و هرمزگان
کتاب «منوجان در گذرگاه دو تمدن رودبار بزرگ و هرمزگان» نوشته قاسم سالاری از سوی نشر خزه منتشر شد. منوجان نام منطقه‌ای باستانی در استان کرمان است و این کتاب حاصل بیش از 10سال مطالعه‌ نویسنده و پژوهش او در منابع مختلف درباره‌ این منطقه است. کتاب «منوجان» شامل 4بخش است: بخش نخست به اتفاقات مهمِ تاریخی این سرزمین از روزگارانِ دیرین تا زمان صفویه می‌پردازد. بخش دوم شمه‌ای تاریخی از وضعیت فرهنگی و آموزش و پرورش منوجان ارائه می‌دهد. بخش سوم اوضاع جغرافیایی منطقه را می‌کاود. بخش چهارم و پایانی نمونه‌هایی از تبارشناسی را پیشکش مخاطبان می‌کند. «منوجان» در 256صفحه، با بهای 45هزار تومان منتشر شده است.

   میهمان شب
کتاب «میهمان شب» نوشته ب.تراون را منیژه عراقی‌زاد به فارسی برگردانده که به‌تازگی از سوی انتشارات ققنوس به چاپ رسیده است. کتاب شامل ۹داستان دیگر به نام‌های «دارویی مؤثر»، «سلسله جبال»، «راه مال‌رو»، «در غیاب کشیش»، «درخواست شبانه»، «خدایی تازه متولد می‌شود»، «حکایت یک دوستی»، «گفت‌وگوی بی‌ثمر» و «ماکاریو» است. اغلب داستان‌های مجموعه در مکزیک می‌گذرد؛ جایی که نویسنده بیشتر سال‌های زندگی ماجراجویانه و معماگونه خود را در آن گذرانده است.  «میهمان شب» در 216صفحه با شمارگان 770نسخه به بهای 35هزار تومان منتشر شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید