• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 12 اسفند 1399
کد مطلب : 125695
+
-

امدادرسانی به اتباع خارجی در سی‌سخت

پیگیری
امدادرسانی به اتباع خارجی در سی‌سخت

سیده زهرا عباسی- خبر‌نگار

کهگیلویه‌وبویراحمد از استان‌هایی است که اقامت اتباع افغانستانی در آن ممنوع شده اما بعد از زلزله سی‌سخت حضور غیرمجاز تعدادی از اتباع در برخی خانه‌ها مورد توجه نیروهای مردمی قرار گرفت. عبدالحمید پناهی، فرماندار شهرستان دنا در این‌باره به همشهری می‌گوید:«ما در استان اتباع قانونی نداریم اما برای تعداد محدودی از افغانستانی های غیرمجاز که بعد از زلزله در سی‌سخت شناسایی شدند، رسیدگی و امدادرسانی مانند بقیه صورت گرفت».
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد هم این موضوع را تأیید می‌کند و می‌گوید:«هیچ تفاوتی در امدادرسانی و اسکان زلزله‌زدگان وجود ندارد و همه رسیدگی‌های اولیه به این عزیزان نیز انجام شده است».
وحید محمدی‌تبار در ادامه با بیان اینکه تا یکشنبه حدود 2800واحد تخریبی و تعمیری به ثبت رسیده است به همشهری توضیح می‌دهد:‌ «از این تعداد حدود 1211مورد تخریبی است که تاکنون بیش از 400واحد وجه 10میلیون تومان علی‌الحساب را برای اسکان موقت دریافت کرده‌اند».
وی با اشاره به کمک بنیاد مستضعفان برای تامین سیمان مورد نیاز بازسازی‌ها پیش‌بینی می‌کند که آواربرداری کمتر از 2‌ماه به پایان برسد.

بازسازی واحدهای مسکونی اصفهان تا خرداد
مدیرکل مدیریت بحران اصفهان هم درباره وضع مناطقی که تحت‌تأثیر زلزله‌ سی‌سخت قرار گرفتند،به همشهری می‌گوید: «بخش سمیرم در همسایگی کهگیلویه و بویراحمد خسارت‌هایی دید. در نخستین روز 5مجروح داشتیم که به مراکز درمانی منتقل شدند و خوشبختانه از این نظر آسیب چندانی ندیدیم».
منصور شیشه‌فروش با بیان اینکه گزارش برای ستاد بحران کشور ارائه شده است، می‌افزاید:«به 572واحد مسکونی در پادنای علیا و پادنا سمیرم که مجاور کهگیلویه و بویراحمد است از 20تا 80درصد خسارت وارد شد».
او با بیان اینکه مانندکهگیلویه‌وبویراحمد اعتباراتی برای بازسازی در اختیار اصفهان هم قرار گرفته است، اظهار می‌کند: «36میلیارد و 550میلیون تومان تسهیلات بانکی و 16میلیارد و 900میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در قالب فعالیت بنیاد مسکن برای بازسازی اختصاص یافته است».
به‌گفته شیشه‌فروش، ستاد بازسازی در شهر سمیرم ایجاد و آواربرداری واحدهای خسارت‌دیده از روز شنبه در سمیرم آغاز شده است. مدیرکل مدیریت بحران اصفهان تأکید می‌کند که بنیاد مسکن موظف شده است تا خرداد کار تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده را متناسب با اصول ایمنی به پایان برساند.
به گزارش ایرانشهر، شهر سی‌سخت تحت تأثیر سامانه جدید بارشی در روزهای گذشته شاهد بارش برف و باران بوده و هواشناسی برای آن هشدار نارنجی صادر کرده است. تاکنون بیش از 9تن پلاستیک میان مردم زلزله‌زده توزیع شده تا جلوی آبگرفتگی چادرها و وسایل‌شان را بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید