• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 11 اسفند 1399
کد مطلب : 125654
+
-

ماه پر برکت اسفند برای مترو


علی امام ـ مدیرعامل شرکت متروی تهران


در تاریخ شرکت متروی تهران،‌ ماه اسفند همیشه پرخیر و برکت بوده است؛ کما‌اینکه بهره‌برداری از نخستین ایستگاه شبکه خطوط مترو نیز در روز شانزدهم اسفندماه 1377صورت پذیرفت و آن ایستگاه وردآورد در خط 5بود. از آن روز تا به امروز 31ایستگاه از جمع 130ایستگاه فعلی مترو در اسفند سنوات گذشته افتتاح شده است.
امسال نیز با وجود فشارهای شدید مالی و اقتصادی و با عنایت به آنکه وجوه حاصل از فروش اوراق مشارکت سال 1398هنوز به‌طور کامل به‌حساب شهرداری تهران واریز نشده است، در اسفندماه چند ایستگاه دیگر از ایستگاه‌های باقیمانده خطوط 6و7تقدیم مردم خواهد شد.
البته قول مدیریت شهری مبنی بر افتتاح 12ایستگاه در نیمه دوم سال 1399در برهه‌ای از زمان ادا شد که قرار بود حداکثر تا پایان شهریورماه، مبلغ هزار میلیارد تومان پول حاصل از فروش اوراق مشارکت سال 1398در اختیار شرکت مترو قرار بگیرد که چنین نشد و این امر تا به امروز با تأخیر 6ماهه روبه‌رو شده است.
با این اوصاف، شهرداری تهران نهایت سعی و تلاش خود را مصروف داشته تا با کار شبانه‌روزی و 3شیفت، هر آنچه از ایستگاه‌های در حال تکمیل را در اختیار مردم صبور و نجیب پایتخت قرار دهد. درواقع بعد از افتتاح رسمی 2ایستگاه برج میلاد و امیرکبیر که روز 27آذرماه محقق شد، 14اسفند‌ماه نیز ایستگاه‌های میدان قیام و دولاب در مناطق 12و 14به بهره‌برداری می‌رسند که این ایستگاه‌ها هر دو مربوط به خط 7هستند.
در خط 6نیز تا قبل از پایان سال، ‌ان‌شاء‌الله 4ایستگاه افتتاح خواهد شد که ایستگاه‌های تربیت‌مدرس، یادگار امام (ره)، شهید اشرفی‌اصفهانی و شهیدستاری هستند.
البته تلاش‌های فراوانی صورت می‌پذیرد تا شاید ایستگاه‌های اقدسیه‌، شهرک آزمایش‌، مرزداران و باقرخان نیز در اسرع‌وقت و حتی‌المقدور در سال‌جاری به مرحله بهره‌برداری برسند، اما از آنجایی که حمل و نصب تجهیزاتی از قبیل پله‌برقی و آسانسور فرایندی زمانبر است، شاید زمان افتتاح برخی از این ایستگاه‌ها به اوایل سال 1400موکول شود.
مطمئن هستیم مردم فهمیده پایتخت ضمن قبول هدایای شرکت مترو در اسفندماه 1399که در قالب افتتاح ایستگاه‌های مختلف شبکه راه‌آهن ریلی زیرزمینی خواهد بود، شرایط سخت کشور و به تبع آن شهرداری تهران در سال‌جاری را درک کرده و اگر برخی ایستگاه‌ها با کمی تأخیر به مرحله بهره‌برداری برسند‌، آن را به‌حساب کم‌کاری یا اهمال مدیریت شهری نگذاشته و با بزرگ‌منشی خود، همچون گذشته همراهی لازم را با خدمتگزاران خویش معمول خواهند داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید