• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 11 اسفند 1399
کد مطلب : 125592
+
-

دریچه / کرونا کتابفروشی های اهواز و آبادان را تعطیل کرد

دریچه / کرونا کتابفروشی های اهواز و آبادان را تعطیل کرد


طرح «زمستانه کتاب99» در حالی در کتابفروشی‌های خوزستان اجرا می‌شود که کتابفروشی‌های دو شهر اهواز و آبادان به‌علت اوضاع بحرانی کرونا، تعطیل شده‌اند و در صحنه رقابت هشت‌روزه این طرح، تنها با ارائه خدمات غیرحضوری می‌توانند شرکت کنند. به گزارش همشهری، در طرح «زمستانه کتاب99» از خوزستان 18کتابفروشی شرکت کردند که از این تعداد 9کتابفروشی اهواز و یک کتابفروشی آبادان در شرایطی این طرح را اجرا می‌کنند که با توجه به اوضاع اهواز و آبادان، کتابفروشی‌های این دو شهر چند روزی است که در تعطیلی به‌سرمی‌برند.

  بزرگداشت اسماعیل سعادت

مراسم بزرگداشت اسماعیل سعادت به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. بزرگداشت اسماعیل سعادت، مترجم و عضو فقید فرهنگستان زبان و ادب فارسی، امروز دوشنبه یازدهم اسفندماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ به‌صورت مجازی توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، در این مراسم حسن بلخاری، حسین معصومی همدانی، اصغر دادبه، سیدعلی آل‌داوود و غلامعلی حداد عادل سخنرانی خواهند کرد. این بزرگداشت به‌صورت زنده از صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی زیر قابل مشاهده است: https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2

  5میلیارد پست ویدئویی درباره کتاب

تیک‌تاک به کاربرانش اجازه می‌دهد ویدئوهای کوتاه ۳ تا ۶۰ ثانیه‌ای بسازند. تا‌کنون این شبکه نزدیک به 5میلیارد پست ویدئویی درباره کتاب منتشر کرده که نشان می‌دهد هنوز کتاب یکی از علاقه‌مندی‌های مهم بشر است. به گزارش ریفاینری، اکثر یافته‌های مربوط به تحقیقات میدانی درباره شبکه‌های اجتماعی و نقش آنها در صنعت چاپ کتاب دارای مطالبی مثبت است و از همین رو بسیاری از ناشران برای تبلیغ کتاب‌های خود به این شبکه‌ها روی آورده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید