• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 11 اسفند 1399
کد مطلب : 125586
+
-

تازه‌های نشر

تازه‌های نشر


   نامه‌های سرگشاده
 نامه‌های سرگشاده نوشته «واتسلاف هاول» را احسان کیانی‌خواه به فارسی برگردانده و به تازگی از سوی نشر نو منتشر شده است. «نامه‌های سرگشاده» گزیده‌ای تاریخی از مهم‌ترین نوشته‌های واتسلاف هاول است؛ حاصل 25 سال مشاهدات و تأملات اوست و خواندن آنها سیر تحول فکری و روحی این نویسنده و سیاستمدار بزرگ را به ما نشان می‌دهد: از شهروندی تبعیض‌چشیده تا نمایشنامه‌نویسی کمابیش شناخته شده که شجاعانه در سخت‌ترین دوران‌ها زبان به گفتن حقیقت می‌گشود، تا انتخابش به ریاست‌جمهوری. تمام این نوشته‌ها متونی مهم در ادبیات وجدانی جهان امروز به شمار می‌آیند. واتسلاف هاول، سیاستمدار چک و نخستین رئیس‌جمهوری جمهوری چک (از ۲ فوریه ۱۹۹۳ تا ۲ فوریه۲۰۰۳) بود. او نمایشنامه‌نویس و نویسنده بود. نامه‌های سرگشاده در ۴۲۴ صفحه، با شمارگان هزار و 100نسخه به بهای 96هزار تومان منتشر شده است.

  مقدمه‌ای انتقادی بر ارتباطات سیاسی

 کتاب «مقدمه‌ای انتقادی بر ارتباطات سیاسی» نوشته هِدر ساوینی، استاد رسانه و سیاست در دانشگاه لِستر انگلیس با ترجمه بهجت عباسی روانه بازار نشر شد. این کتاب با نگاه انتقادی، برخی نظریه‌های مسلط و غالب در حوزه ارتباطات سیاسی را که به اعتقاد نویسنده ریشه در اندیشه‌های کاپیتالیستی، نئولیبرالی و مردسالارانه غربی دارد، به‌طور جدی به چالش کشیده است. دغدغه اصلی این کتاب بازگرداندن سیاست به مطالعه ارتباطات با طرح سؤالات کلیدی درباره قدرت و ایدئولوژی است. این کتاب در ۳۴۵ صفحه به بهای 70هزار تومان توسط انتشارات روزنامه ایران منتشر شده است.

  تافی

در داستان «تافی» نویسنده از دختری می‌گوید که می‌خواهد فراموش کند کیست و زنی سالخورده که می‌خواهد در کنار دختر، خودش را به یاد بیاورد. داستان به شیوه شعر آزاد روایت شده است. در این کتاب پرکشش و خواندنی برای نوجوانان، آلیسون از خانه فرار کرده و جایی برای زندگی ندارد، تا آنکه در انبار خانه‌ای پنهان می‌شود که فکر می‌کند خانه‌ای متروکه است اما...
 نشر افق «تافی» نوشته «سارا کروسان» را در 420صفحه با شمارگان هزار و 100نسخه به بهای 62هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید