• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 9 اسفند 1399
کد مطلب : 125354
+
-

رفع خطر از گودهای ساختمانی در معابر شمال پایتخت

رفع خطر از گودهای ساختمانی در معابر شمال پایتخت

گودهای پرخطر ساختمانی در نواحی ده‌گانه شمال تهران با تمهیدات لازم رفع خطر شد. «سید حمید موسوی» شهردار منطقه یک با بیان این خبر گفت: «برخی از گودها با وجود عمق کم به دلیل قرار گرفتن در کنار برخی ساختمان‌ها با ویژگی پرخطر به شمار می‌آیند.
بر همین اساس ۱۰ گود پرخطر منطقه شناسایی شده و امسال نسبت به ایمن‌سازی آن اقدامات صورت گرفته است.» موسوی درباره گود منسوب به بابک زنجانی افزود: «این گود نسبت به گودهای دیگر از جمله گودهای با خطر کمتری است که رفع خطر شد و مالکان فعلی این گود مالکان قبلی نیستند و مجموعه‌های جدیدی مالک این پلاک شده‌اند.
شهرداری براساس‌بند ۱۴ ماده ۵۵ که موضوع رفع خطر است هر هزینه‌ای برای ایمنی شهر و صیانت از جان و مال شهروندان انجام می‌دهد ولی هزینه آن به‌عنوان بدهی مالک، ثبت و در زمان پایان کار از مالک دریافت می‌شود.» شهردار منطقه یک درباره رصد ساختمان‌های پرخطر تصریح کرد: «عملکرد ما در سال 1398 پایش ۳۵۸ ساختمان پرخطر بود و حدود ۸۰ ساختمان‌های بیرون از منطقه و مرزها را ارجاع دادیم، ۱۷۱ ملک پرخطر اولویت دوم و ۱۰۷ مورد اولویت یک پرخطر بود که ۲۵ مورد از این ساختمان‌ها ریسک بالا داشتند. برای همه این ساختمان‌ها دستورالعمل صادر شده و الزاماتی را به وجود آورده‌ایم تا از بروز خطر جلوگیری شود.» او تصریح کرد: «از موارد دارای ریسک بالا، ۷ مورد اقدامی نکرده یا تمرد کرده‌اند و تعدادی از آنها را تعطیل کرده‌ایم و بقیه هم از طریق مراجع قضایی و ضابط مسئول مربوطه پیگیری می‌کنیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید