• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 5 اسفند 1399
کد مطلب : 125239
+
-

کوتاه از حادثه/عاملان قطع برق شهرری دستگیر شدند

کارگر سابق پیمانکار شرکت برق با همدستی سارقی سابقه‌دار کابل‌های برق را در شهرری سرقت می‌کردند. آنها با این کار خسارت سنگینی به تجهیزات اداره برق و وسایل برقی شهروندان وارد کرده بودند اما سرانجام دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، تحقیقات پلیس در این خصوص از مدتی قبل به‌دنبال گزارش سرقت سیم، کابل و تجهیزات برقی اداره برق شهرری در پایگاه نهم پلیس آگاهی آغاز شد. این سرقت‌ها موجب قطعی برق در سطح شهرستان ری و خرابی لوازم برقی شهروندان شده بود و در این شرایط شناسایی سارقان در دستور کار تیم عملیاتی مبارزه با سرقت اماکن پایگاه نهم قرارگرفت.
ماموران ابتدا به بازدید از همه محل‌های سرقت و بازبینی تصاویر ضبط‌شده توسط دوربین‌های مداربسته پرداختند. بررسی‌ها نشان می‌داد که سارقان 2نفر هستند که با استفاده از یک دستگاه خودروی پراید و با بازکردن قفل درهای پست برق اقدام به سرقت سیم و کابل‌های مسی می‌کنند. با اینکه در این تصاویر پلاک خودروی سارقان به‌خوبی مشخص نبود اما در ادامه مأموران توانستند با کشف شماره پلاک خودرو، مالک آن را که ازجمله افراد سابقه‌دار در زمینه سرقت لوازم و تجهیزات برقی بود در عملیات ضربتی دستگیر کنند. با اینکه این مرد ابتدا دست‌داشتن در سرقت‌های سریالی کابل‌های برق را انکار می‌کرد اما در ادامه وقتی پی برد دوربین‌های مداربسته تصاویر او را هنگام سرقت ضبط کرده‌اند و همه شواهد و مدارک علیه اوست، به سرقت با مشارکت یکی از دوستانش به نام سیروس اعتراف کرد. ماموران در دومین مرحله از تحقیقات توانستند با شناسایی مخفیگاه سیروس، او را بازداشت و در بازرسی از مخفیگاهش مقادیر زیادی سیم و کابل مسی مربوط به اداره برق کشف کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد که سیروس پیش از این کارگر پیمانکاری شرکت برق بوده و با استفاده از کلید اقدام به بازکردن در پست‌های برق و سرقت از آنجا می‌کرد. سرهنگ حیدر گودرزی، سرپرست پایگاه نهم پلیس آگاهی در این‌باره گفت: دستگیرشدگان در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اعتراف کردند و مدعی شدند که اموال مسروقه را به فردی به نام کیارش فروخته‌اند که این مالخر نیز دستگیر شد. در این شرایط متهمان با صدور قرار قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند و پس از دستگیری آنها تاکنون هیچ‌گونه سرقت کابل و تجهیزات برقی در شهرری به پلیس گزارش نشده است.

مأمور قلابی عاشق لباس نظامی بود
مامور قلابی با به‌تن‌کردن لباس نظامی و استفاده از اسلحه و تجهیزات نظامی در شهر پرسه می‌زد و اسلحه می‌فروخت اما سرانجام دستگیر شد و اعتراف کرد به‌دلیل لذت‌بردن از پوشیدن لباس نظامی دست به چنین کاری زده است.
به گزارش همشهری، چندی قبل یکی از شهروندان در تماس با پلیس اعلام کرد که مردی حدود 55ساله در مناطق شرق تهران با پوشیدن لباس مأموران ارشد یکی از ارگان‌های نظامی و سوءاستفاده از این جایگاه، سلاح و مهمات غیرمجاز حمل می‌کند و اسلحه می‌فروشد. این گزارش نشان می‌داد که او گاهی نیز از مردم با این عنوان که مأمور است، اخاذی می‌کند. در چنین شرایطی دستگیری او در دستور کار مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت قرار گرفت. مأموران با بررسی اطلاعات به‌دست‌آمده توانستند مخفیگاه این مأمور قلابی را در حوالی پارک پلیس شناسایی کنند و سرانجام او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند. این مأمور قلابی که هنگام دستگیری لباس نظامی با درجه ارشد نظامی به تن داشت، درحالی‌که همچنان وانمود می‌کرد که مأمور ارشد نظامی است به پلیس امنیت منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. 
سرهنگ یعقوبعلی رجبیان، رئیس پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اعلام جزئیات این پرونده گفت: از مخفیگاه متهم، یک قبضه کلت گازی ساخت کشور آلمان، یک قبضه کلت جنگی به همراه خشاب، 62فشنگ جنگی، 26فشنگ مشقی کلت کمری، یک قبضه تفنگ بادی لوله‌بلند چینی، 3فقره پلاک با عنوان تشریفات، پلاک‌های رنگی متعلق به دستگاه‌ها و ارگان‌های نظامی، یک دستگاه دوربین شکاری2گذرنامه جعلی، 2مهر حراست مجلس خبرگان، کارت شناسایی جعلی مجلس خبرگان رهبری و... کشف شد.
رجبیان ادامه داد: متهم انگیزه خود از این اقدام مجرمانه را لذت از لباس فرماندهان نظامی و پیشبرد اهداف شخصی‌اش اعلام کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید