• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 28 فروردین 1397
کد مطلب : 12514
+
-

فرهاد فخرالدینی: از موسیقی بهره می‌برند و به آن بد می‌گویند

موسیقی
فرهاد فخرالدینی: از موسیقی بهره می‌برند و به آن بد می‌گویند

فرهاد فخرالدینی در دیدار نوروزی هنرمندان موسیقی با هیأت مدیره خانه موسیقی، با ابراز تأسف تأکید کرد: « امروز در حالی در کشور موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرد که همزمان از آن بد گفته می‌شود.»

به گزارش خبرآنلاین، آیین دیدار نوروزی هنرمندان موسیقی با حضور اعضای شورای‌عالی و هیأت‌مدیره خانه موسیقی، شامگاه 26فروردین در سالن شهناز خانه هنرمندان برگزار شد.

در این نشست، فرهاد فخرالدینی، رئیس شورای‌عالی خانه موسیقی با اشاره به جایگاه محمدرضا شجریان، گفت: «او فراموش‌نشدنی و استاد بزرگ موسیقی ایران است. »

نخستین انتقاد از خانه موسیقی، توسط کیوان ساکت، نوازنده سرشناس کلید خورد. او در سخنانی گفت: «مدیریت نادرست خانه موسیقی موجب سلب اعتماد اعضا شده است و برای اصلاح امور باید کار را به جوان‌ها واگذار کنیم». اما حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی در پاسخ به انتقادهایی که از شیوه مدیریت خانه موسیقی می‌شود، گفت: «نقد پیش‌برنده است و ما باید پاسخگوی انتقادها باشیم اما با کلی‌گویی کاری پیش نمی‌رود».

فاضل جمشیدی، خواننده پیشکسوت هم در ادامه این نشست از خانه موسیقی انتقاد کرد و گفت: «ساختار فعلی خانه موسیقی پاسخگوی انتظارات نیست و باید دبیرخانه اجرایی شورای‌عالی موسیقی مستقل از خانه موسیقی تشکیل شود.»

سیدمهدی قادری، تهیه‌کننده موسیقی دیگر سخنران این مراسم بود که بیان کرد: «خانه موسیقی نیازمند شفافیت در عملکرد، عمل به اساسنامه و پایبندی به اصول فعالیت صنفی است».
در بخش دیگر این مراسم، داوود گنجه‌ای، نوازنده باسابقه کمانچه که سابقه مسئولیت در خانه موسیقی هم دارد، در پاسخ به انتقادها، گفت: «در به روی همه منتقدان باز است. باید در موسیقی با هم همدل باشیم.»

در پایان این دیدار، هوشنگ کامکار، نوازنده و آهنگساز هم تأکید کرد: «اختیارات خانه موسیقی محدود است. برخی انتظارات را هیچ‌کس نمی‌تواند برآورده کند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید