• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 28 فروردین 1397
کد مطلب : 12505
+
-

صدرنشینی خشم در لحظه آخر

دریچه
صدرنشینی خشم در لحظه آخر

بعد از پیش‌بینی‌های نوسان‌آمیز، فیلم جدید دواین جانسن سرانجام در آخرین لحظات صدرنشین گیشه آمریکای شمالی شد. این در حالی است که با توجه به پیشتازی «یک جای ساکت» انتظار می‌رفت این فیلم ترسناک در دومین هفته اکرانش دوباره رکورد فروش آخر هفته را بزند. «رمپیج» که از جمعه گذشته در بیش از 4100سالن سینما روی پرده رفته، با کمتر از 2میلیون دلار اختلاف، موفق شد از فاتح گیشه هفته گذشته پیشی بگیرد و با 34.5میلیون دلار فروش افتتاحیه صدرنشین گیشه آمریکا شود.

به گزارش آی سینما، همزمان، فروش بین‌المللی فیلم علمی-تخیلی هیولایی «رمپیج» یا «خشم» (Rampage) در سینماهای 61نقطه دنیا به بیش از 114میلیون دلار رسید و گیشه آخر هفته دنیا را نیز فتح کرد. فروش جهانی محصول جدید استودیو نیو لاین و برادران وارنر در 3روز نخست اکرانش از مرز 148میلیون دلار عبور کرد. عنوان فیلم به پروژه‌ای اشاره دارد که پیش‌برنده اتفاقات داستان است.

رئیس پخش داخلی وارنرها در گفت‌وگو با ورایتی افتتاحیه موفقیت‌آمیز «رمپیج» را مرهون حضور دواین جانسن، ستاره فیلم‌های اکشن هالیوود دانسته است. جف گلدستاین در این‌باره گفته: «دواین جانسن خودمانی است و ارتباط فوق‌العاده‌ای با هواداران پر و پا قرصش دارد. جاذبه جهانی او در سینمای امروز با هیچ‌کس قابل مقایسه نیست.»

فیلم جنجالی «یک جای ساکت» هم با 32.9میلیون دلار فروش آخر هفته، رتبه دوم جدول پرفروش‌های گیشه را به‌خود اختصاص داد. استقبال منتقدان از این فیلم تقریبا بدون دیالوگ کم‌سابقه بوده است. «یک جای ساکت» که با بودجه 21میلیون دلار ساخته شده، در دومین هفته اکرانش فقط 34درصد افت فروش داشته و چیزی نمانده فروش داخلی‌اش از مرز 100میلیون دلار فراتر برود که برای فیلمی در ژانر وحشت دستاوردی مهم محسوب می‌شود.

در میان فیلم‌های تازه اکران شده، یک فیلم مهیج جدید با عنوان «حقیقت یا شهامت» (Truth or Dare) نیز توانست به جمع 10فیلم پرفروش گیشه آخر هفته راه یابد و با کسب 19میلیون دلار درآمد، در رده سوم قرار بگیرد. این فیلم که فقط با صرف 3.5میلیون دلار هزینه تهیه و تولید شده، توسط پخش یونیورسال در بیش از 3هزار سالن سینمای آمریکای شمالی به نمایش درآمده است. لوسی هیل و تایلر پوزی 2بازیگر اصلی این فیلم ماورایی هستند. طی 3روز گذشته، فروش فیلم در سینماهای خارج از آمریکا به 2.6میلیون دلار رسید و به این ترتیب، فروش جهانی محصول جدید یونیورسال به بیش از 21میلیون دلار رسید. فیلم اقتباسی «بازیکن شماره یک آماده» ساخته جدید اسپیلبرگ بعد از 3هفته اکران در گیشه آمریکا و نمایش در بیش از 3600سالن سینما موفق شد 11میلیون دلار به فروش داخلی‌اش اضافه کند و در رده چهارم جدول فروش قرار بگیرد. همچنین فروش خارجی این فانتزی علمی- تخیلی در 3روز گذشته به بیش از 33میلیون دلار رسید و به این ترتیب، فروش جهانی محصول برادران وارنر از مرز 474میلیون دلار عبور کرد.

در این بین، فیلم «جزیره سگ‌ها» ساخته جدید وس اندرسن نیز با کسب 5میلیون دلار درآمد و 4پله صعود در مقایسه با هفته گذشته به رده ششم جدول پرفروش‌ها راه یافت. تعداد سالن‌های نمایش‌دهنده این فیلم به نسبت هفته گذشته حدودا 4برابر افزایش داشته و به بیش از 1900سالن رسیده است. کل فروش داخلی این انیمیشن استاپ موشن به بیش از 18میلیون دلار رسیده است.بنابر آمار فروش سایت «کام‌اسکور»، گیشه 2018تا اینجا در مقایسه با پارسال با افت 2.4درصدی روبه‌رو بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید